Met de trein naar Frankrijk/Italie, iemand "ervaring"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Met de trein naar Frankrijk/Italie, iemand "ervaring"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 09:15

In November willen we op vakantie naar Frankrijk (Elzas en/of Zuid Frankrijk) en aangezien we dan toch 2 weken vakantie hebben, zat ik er aan te denken om dat te combineren met een dag of 5 Italie (Cinque Terre). We hebben echter geen auto dus ik vroeg me af of deze combinatie goed te doen zou zijn met de trein. Ik ben Nederland alleen nog nooit uit geweest met de trein, dus ik hoop dat er wellicht bokkers zijn die wel met de trein naar Frankrijk en Italie zijn gereisd en die me kunnen vertellen of dat goed te doen was en of het bevallen is Lachen . Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als iemand toevallig ook deze bestemmingen heeft bezocht met de trein (In Italie zouden we in Genova moeten arriveren).

Djeenie

Re: Met de trein naar Frankrijk/Italie, iemand "ervaring"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:10

Ik reis 11 september vanuit Brussel (België) met de trein naar het zuiden van Frankrijk (Fréjus). Op de heenreis gaan we met een slaaptrein vanaf Parijs, de terugreis gebeurt overdag met een gewone trein (TGV/Talis dacht ik). Ik kan je pas laten weten hoe het me bevallen is vanaf 20 september helaas... Knipoog

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:18

Ik ben vanuit Frankrijk met de trein naar roosendaal gegaan. Het was vanuit zuid frankrijk, dordogne. Was redelijk te doen, alleen omdat ik naar roosendaal ging moest ik 3 uur wachtten in Parijs. daarna nog een uur op brussel. volgende keer zou ik dus direct naar rotterdam gaan. veel sneller

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:00

Mijn oom woont in Italië en als ie naar Nederland gaat neemt ie altijd de trein omdat hij een keer heel erge turbulentie heeft gehad boven de Alpen en nu wil hij dat niet meer vliegen. Haha! Maar hem bevalt dat prima.