Valencia, Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Valencia, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 14:07

In de herfstvakantie ga ik van maandag t/m vrijdag naar Valencia. Helaas zijn er alleen geen toeristenboekjes over Valencia in het Nederlands, en op internet is er ook niet zoveel info over Valencia of sowieso niet in het Nederlands. Zijn er mensen hier die in Valencia zijn geweest? Wat moet je echt zien en doen? Haha! En is het weer eind oktober daar nog wel een beetje te doen of is dat echt midden in het regenseizoen? Nagelbijten / Gniffelen En is het duur naar verhouding?
Alvast bedankt! Lachen

Bubsj

Re: Valencia, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:09

Wij hadden een huisje vlak bij, dus ben er aantal keer geweest. Eerlijk gezegt voornamelijk om te shoppen. Er zit ergens een hele speciale ijswinkel die echt alle smaken hebben (tortilla, aardappels met gehakt, drop, pasta) dat is opzich wel leuk om te bekijken. Het is vooral een mooie GROTE stad, met veel winkels en veel kleine straatjes, heerlijk om te verdwalen. Vooral rondlopen en goed om je heen kijken, dan vind je vanzelf leuke dingen.. Lachen

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:11

Ohja en het weer, de ene keer lig je in je hempje in de zon, de andere keer stromen de watervallen langs de wegen en baal je flink Knipoog paraplu meenemen is dus niet een al te slecht plan, evenals een waterdicht jasje en waterdichte schoenen Lachen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:15

Haha gatver aardappel met gehaktijs. Clown
Bedankt voor de tips. Lachen Iemand die ik ken was er ook geweest en die zei dat ze in jaren niet zo'n koude zomer (28 graden Clown ) hadden gehad daar dus hopelijk is het uin de herfst dan ineens mooi weer. Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:18

Oh, Valencia is mijn stad Lovers Je kunt er geweldig shoppen, sighseeing doen en het heeft een mooi contrast tussen het oude- en het nieuwe Valencia.

Wat zeker leuk is om te zien in het City of Arts & Sciences, echt gave bouwwerken en je kunt kiezen welke dingen je er binnenin gaat bezoeken. Zo zit er een wetenschapsmuseum, lasershow of het grootste aquarium van europa.

Uitgaan kun je het beste doen bij Dockas in de haven, of bij L'Umbracle Terrazza bij city of arts & Sciences, maar ik weet niet of deze nog regelmatig open zijn in de periode waarin jij gaat.

Een leuk winkel centrum is trouwens Aqua Center, ligt tegen over City of Arts..., dus als je daar bent kun je zeker leuk shoppen!

Veel plezier Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:41

Ow sh*t, je kon daar dus binnen? Bloos Ik bedoel dan City of Art & Sciences. Oeps...

Ik vond Valencia ook erg mooi om te zien, wel heel moeilijk aanpassen ivm warme klimaat.