Zwisterland, Lugano en dagje milaan. Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GingerMorgan

Zwisterland, Lugano en dagje milaan. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 09:31

Hallo ik ga volgende week voor de 1e keer naar zwisterland, lugano.
Iemand tips wat we echt moeten zien of doen?
En we willen ook een dagje naar milaan. Dat is makkelijk te rijden. We zijn met de auto. Iemand daar nog tips over?
alvast bedankt! Knipoog

_Zsazsa_

Re: Zwisterland, Lugano en dagje milaan. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:34

Milaan is prachtig moet je echt een dag voor uittrekken. Zo'n gezellige stad! En als je dan toch rond wil gaan kijken moet je ook even naar monaco gaan, dat is helemaal gaaf!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:46

Milaan is wel ver hoor, dus zeker vroeg weg gaan. K zat in Luino en wij hebben er 2 uur over gedaan.
Op woensdag is er markt in Luino, is ook suuper leuk! Lachen Ook weer vroeg weg gaan, want het begint om 8 uur.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:14

Tipje, als je naar Dumo (milaan) gaat moet je vooral geen ijzerwaren hebben. Wij hadden bestek mee (tja wij willen ook wel eten onderweg en niet elke keer naar hostel gaan).. Echt niet dat wij naar binnen mochten.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:57

Leuk dat je naar Zwitserland gaat!
Lugano was ik nog niet (staat wel op het lijstje, aangezien Lugano de naam van het ex-toppaard bij ons op stal is). Locarno kan ik zeker aanraden. Dat ligt ook in het kanton Tessin, en is een erg gezellig stadje aan het Lago di Maggiore. Hoogtepunten: uitzicht vanaf Sasso del Madonna en Brisago Inseln. Wat mij verder in Tessin nog is aangeraden is het Verzascadal. Hier kun je oa bungeejumpen.
Jullie gaan met de auto naar Tessin, dan kom je waarschijnlijk via de Gotthard route (en voorbij mijn huis *LOL*. De bekende Gotthard alpenpasroute is de Tremola, waarschijnlijk de mooiste alpenpasroute in Zwitserland. Ook aan te raden!
Veel plezier in Italiaans-Zwitserland!

GingerMorgan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 22:55

Haha! leuk enthousiast berichtje!
mn vriend houdt wel van bungee jumpen Pling
We gaan ook sowieso naar locarno, daar wilde mn vriend het liefste heen maar daar was weinig keus qua hotels. Lugano is wat groter.
We zitten nu half uurtje rijden van locarno.
Heb er zin in en de vooruitzichten van het weer zijn ook goed! Haha!

GingerMorgan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 22:56

markten vind ik ook leuk Haha!

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:55

Porlezza! Een stadje wat aan de ander kant van het meer ligt, erg leuk om te bezoeken kom er al 14 jaar Bloos!. Je kunt er komen via Lugano en dan de boot nemen, of gewoon met de auto (ongeveer 20 min. rijden). Op zateredag is er tot 12 uur markt, ook erg leuk om te bezoeken.

Verder is Bellagio erg leuk om te bezoeken, een stadje aan het Como-meer. Erg italiaans met leuke winkeltjes en terrasjes. In Menaggio kun je de boot nemen naar Bellagio.

Verder, als je de autobaan neemt naar Milaan heb je aan de linker kant (na ongeveer 15 min. rijden vanaf Lugano) Fox town. Een heel groot (outlet) warenhuis met veel merken. Ook erg leuk om heen te gaan.

Hahaha, als je vragen hebt, pb Clown