Omdat ik dit jaar mijn examen ga doen (HAVO 5, C&M met alle talen zonder wiskunde) moet ik bedenken wat ik daarna verder wil gaan doen.
Mijn eerste optie was om conservatorium te gaan doen, maar omdat ik daarbij mijn paarden moet laten schieten en ik dat er niet voor over heb gaat dat niet door.
Wat ik ook erg interessant vind is geschiedenis (heb ik ook in mijn profiel en gaat van z'n leie dakje) dus wil ik sowieso HBO Leraren Opleiding Geschiedenis gaan doen.
Nou kwamen mijn ouders met een voorstel om eerst een jaar naar het buitenland te gaan voor ervaring.
We gaan al 7 jaar naar dezelfde camping (wijn domein met een kleine camping vrijwel zonder Nederlanders en de franse vrienden van ons komen ook weer elk jaar terug) toe en dit jaar ga ik samen met een vriendin (Die ook altijd met haar gezin meegaat) een week eerder om daar met z'n 2e te gaan kamperen en om vervolgens weer 3 weken in 'ons' huisje te gaan zitten.
Als ik ergens ervaring op zou willen doen in het buitenland is het wel Frankrijk (Zuid).
Ik zat te denken of het een idee is om die zomer te blijven op de camping, er na mijn vakantie daar te gaan werken.
Zodra het herfst wordt en de camping gaat sluiten zal ik naar iets anders moeten kijken. Hopenlijk is daar in de buurt iets wat dmv een onderwijsorganisatie te regelen is, maar hoe of wat moeten we nog precies uit gaan zoeken, het is nu nog maar een plan.
Als ik echt het plan zou willen doorzetten om voor een jaar naar Zuid Frankrijk te gaan is dat natuurlijk mogelijk. We mailen of bellen met de eigenaar van de camping of het eventueel mogelijk is om daar te werken als onze vakantie daar is afgelopen en of ik een kamer ergens kan huren. Nou weet ik dat er kamers zijn voor stagaires van de camping dus dat zal geen punt zijn.
Mijn vraag is, zou het een nuttige ervaring zijn om voor een jaar naar Zuid Frankrijk te gaan?
Ik ben dan 17 jarig meisje, kan nog geen auto rijden (maar fietsen als de beste

Ik spreek de Franse taal redelijk goed, maar wil zoveel meer van die taal nog leren en van de cultuur daar.
Het is een hele andere wereld in Zuid-Frankrijk het noorden van Frankrijk.
Ik ben erg benieuwd of jullie de gok zouden willen/kunnen wagen die misschien wil gaan nemen

(Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk

Groetjes,
Maxime!