Leuke stage/werkvakantie in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarieke

Leuke stage/werkvakantie in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:36

Hoi

Afgelopen zomer ben ik voor vijf weken naar Zuid Frankrijk geweest om te paardrijden.
Het was bij een Nederlands gezin, dus geen taalproblemen Knipoog en nog veel belangrijker, het was ontzettend leuk.
Dus ik dacht, dan zet ik het op bokt. Er zijn vast meer meiden die het leuk vinden om voor een paar weken of langer in Frankrijk te helpen met de paarden.

Ik heb het er heel leuk gehad en veel geleerd. Je rijniveau is niet zo belangrijk, er is genoeg begeleiding.

Dus als er mensen geinteresseerd zijn om een leuke tijd in Frankrijk te hebben, laat het me weten.

Groetjes Marieke

maximee

Re: Leuke stage/werkvakantie in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:30

Heey!
Ik ben van plan om een jaar naar Frankrijk te gaan om te werken, ervaring op te doen Lachen
Zie m'n topic; [BI] Voor een jaar naar Frankrijk!

Ik zou dan het liefst bij een springstal willen werken die 2km van onze camping (volgens mij zelfs nog minder) af is. Want een jaar zonder paarden kan ik echt niet.

Hoe was dat om in Frankrijk echt paard te rijden zeg maar?
De mensen daar, ik ken ze niet hoor van die springstal, spreken waarschijnlijk alleen maar frans (niet zo'n heel groot probleem).
Maar in Frankrijk is alles anders.
Ik zou graag jou ervaringen ervan horen Haha!.
G

Groetjes!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 13:26

In de buurt van waar ik was zochten ze nog iemand die op een springstal wilde werken.
Maar bij Annebel (waar ik was) is het heel erg wat je zelf wilt en leuk vindt. Ik had 2 paarden waarop ik bijna elke dag reed. Buitenrit, in de wei dressuur of springen, longeren. Wat ik zelf wilde eigenlijk. Verder heb ik ook nog een paar keer op een net ingereden paard gereden. Er had 5x iemand opgezeten. Annebel had zelf niet zoveel met het paard dus vroeg of ik het leuk vond om erop te gaan. Zij stond ernaast en gaf aanwijzigingen waar nodig. En ik ging met dr mee naar wedstrijden. Zij reed springwedstrijden met haar paard.
Ik vond het helemaal fantastisch. De paarden staan lekker op de berg en als het heel warm is op stal ivm de vliegen. In de bergen rijden is echt te gek. Je komt niemand tegen dus je kan lekkere sprintjes trekken Knipoog

Als je nog meer wilt weten, hoor ik het wel Lachen
Waar ga jij naartoe?

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:08

Dat is echt heel gaaf zeg!
Ja ik hoop dat ze mensen willen aannemen die uit het buitenland komen op die Franse Springstal.
Ik wil dan naar Zuid Frankrijk gaan voor een jaar en dan in het dorpje waar ik al 7 jaar naartoe ga (ofja onze mini camping waar we heen gaan ligt 5 km verder op).
En bij onze camping ligt dan ook echt die springstal op loopafstand dus dat lijkt me écht ideaal.
Maar onze camping is een wijndomein, dus echt een hele kleine rustige camping, en het huis van de wijnboer staat zeg maar op het terrein van de camping, weliswaar verscholen. Maar ik weet dat dat vroeger stagaires konden wonen van de camping dus ik hoop dat dat nu nog zo is en of ik daar dan ik kan trekken Lachen. De eigenaar van de camping kent ons inmiddels super goed en goed mailcontact dus dat is allemaal te vragen en/of te regelen.

Maar hoe heb jij dan contact gemaakt met die stal? Daar zit ik tegen op, om echt te vragen of ik daar kan komen werken Tong uitsteken ahha in dat geval ben ik echt een schijterd!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:43

Ik had op een advertentie gereageerd op het merensforum.
Annebel heeft namelijk niet een echte springstal, maar heeft wel veel contacten met springstallen in de buurt.

Waar ga je precies naartoe? Bij welk dorp/stad in de buurt.

Enne gewoon vragen hoor. Als ze dan nee zeggen heb je ook nog een mogelijkheid om iets anders te zoeken.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:36

Oke contacten met springstallen zijn altijd goed!

Ik wil dan naar Pezenas/Tourbes gaan. (Camping ligt eigenlijk in Tourbes, maar Pezenas is zeg maar het grote dorp waar je je boodschappen doet enzo)
Dat ligt een half uurtje van Agde, Sète en Beziers vandaan, een uurtje rijden naar Montpellier, Perpignan dat aan de andere kant ligt zeg maar (als ik het goed heb).

Ja ja heb je nee kun je krijgen inderdaad! Lachen

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 12:40

Oke dat zit behoorlijk aan de andere kant Lachen
Ik zat een uur onder Toulouse.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:41

Toulouse dat is nog wel een eindje rijden ja, en helaas heb ik tegen die tijd nog geen rijbewijs Boos! Dus zal daar een fietsje moeten kopen Tong uitsteken

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 13:00

Dat is jammer Huilen Maar er valt ook wel wat met de trein te doen als iemand je ophaalt van het station.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:49

Ja precies, aan het begin van de vakantie ga ik met een vriendin (waarvan de ouders ook atlijd naar Montrose, camping, gaan) al een week eerder naar de camping om daar te kamperen, en dan hebben we nog 3 weken met onze ouders in ons huisje, en daarna wil ik dan eignelijk in Frankrijk blijven. Dan kan ik bijv in de vakantie alvast huisje zoeken/inrichten, fiets halen en dergelijke zodat ik er na de vakantie daar gelijk in kan trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:58

Klinkt leuk zeg!
Ik zoek eigenlijk ook iets voor de zomervakantie van 2009, wil het liefst gewoon heel de zomer weg, ervaring opdoen in het buitenland.... Lachen
wat is het voor iets waar jij zat? Klinkt wel heel leuk allemaal nl. Lachen