ervaringen met online inchecken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

ervaringen met online inchecken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 21:43

Wij vliegen dit jaar me transavia. Helaas geen comfort stoel kunnen krijgen. Mijn vriend en ik zijn allebij lang dus dat word best dramatisch ruim 5 uur vliegen Clown
Nu wilde ik de stoelen bij de nooduitgang gaan boeken. Online 24 uur van te voren.
Nu heb ik dit nog niet eerder gedaan. Iemand ervaring mee?
Ik las ergens anders iemand die het ook had geprobeerd maar dat de tekening op internet niet klopte met die van het vliegtuig?
hoe is het bevallen via internet inchecken? en wat moet je allemaal nog doen op schiphol? want ik neem aan dat je gewoon nog in de rij moet staan voor je koffer?

Fitzroy

Re: ervaringen met online inchecken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:07

Hou me ten goede, maar ik dacht dat de stoelen bij de nooduitgang niet online te boeken zijn. Die plekken houden ze vrij voor echt lange mensen had ik begrepen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:35

Wij hebben het ook gedaan. Zorg er wel voor dat je ruim op tijd op het vliegveld bent. Wij waren er ook ruim van te voren en hebben alsnog onze vlucht gemist!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:38

plekken bij de nooduitgang zijn idd niet per i-net te boeken

Heb voor mijn tripje barcelona laatst ook online ingecheckt van te voren en de plaats verdeling gaat erg snel, je kan beter de vooraf gegeven plekken aannemen anders heb je de kans dat je ver uit elkaar komt te zitten omdat er in de tussen tijd dat je de ene en de andere incheckt nog een aantal andere mensen ook plekken aan het reserveren is.

ik had alleen handbagage, dus kon zo doorlopen naar de gate
bij de bagage depots weet ik dus niet hoe het werkt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:42

Ik denk wel dat mijn vriend zoiezo tot de echt lange mensen behoort en zelf ben ik ook erg lang voor een meisje Knipoog We hebben beide erg lange benen vorig jaar was comfort class al krap zitten voor ons.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:04

tja, maar dan moet je dat via de transavia helpdesk regelen denk ik, want online kan je die niet zelf boeken

ook ik ben behoorlijk lang voor een vrouw (183), maar kon ook niet bij de nooduitgangen boeken
Laatst bijgewerkt door Keet op 08-08-08 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:07

dat moet ik dan maar eens proberen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:08

Hoe lang zijn jullie?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:13

ik ben 1,85 met erg lange benen en mijn viend gaat richting de 2 meter ook met benen tot aan zijn oksels zoals iedereen dat altijd zegt Haha! comfortclass was al krap aan er tussen passen en dat scheeld 10 cm geloof ik. Dus denk wel dat het klem zitten word Haha! heb al zitten denken om als het niet lukt te kijken of mijn vriend aan het gangpad kan zitten dan kan hij zijn benen in elk geval af en toe uitsteken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:14

Wij hebben wel online ingecheckt en stoelen bij de nooduitgang gekregen.
Zorg wel dat je meteen incheckt als de 24 uur in gaan, weg is weg Tong uitsteken
Het is ideaal, je hoeft op schiphol alleen je bagage af te geven, en dat is zo klaar

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:18

Ik dacht dat je als je tegen de 2 meter was je idd kans maakt op een dergelijke plaats. Ik ben 1.85 en mijn man 1.95 en beide ook lange benen maar wij waren te klein. Clown
Houd er wel rekening mee dat je bij de nooduitgang meer ruimte voor je knieën hebt maar niet zozeer voor je benen. Mijn man vind het zelfs minder prettig omdat hij zijn benen niet ver genoeg naar voren kan strekken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:32

Dan zullen wij ook wel niet in aanmerking komen want hij zal niet heel veel langer zijn als jou man denk ik. We hebben beide alleen vreselijk lange benen. Denk dat ik dan maar het gangpad ga proberen Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:34

Ach, en anders even 5 uur doorbijten en regelmatig een stukje lopen en een tijdje staan.
Onze laatste vlucht zonder extra beenruimte was 13 uur en dat hebben we ook overleefd. Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:35

Ik boek toch echt altijd nooduitgang stoelen bij online inchecken (moet je soms alleen wel weten welke rij je dan moet hebben). Het is me nog maar 1 x gebeurd dat het niet mogelijk was bij een airline en toen heb ik gebeld en nooduitgangstoene gekregen. Soms bel ik vtv al en legt de airline nooduitgangstoelen voor me vast, dan zijn die stoelen online niet meer te boeken omdat ze al gereserveerd zijn Haha! . Als ik jou was zou ik Transavia gewoon even bellen; wellicht kunnen ze al stoelen voor je reserveren en anders kunnen ze je vast wel vertellen welke rijen nooduitgang stoelen zijn op het toestel waar jullie mee vliegen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:38

bij mij het inchecken stonden die stoelen op niet te reserveren (kruisjes door de stoelen)

op de terug weg had ik geluk want we hadden de tickets al opgehaald en toen kregen we een ander vliegtuig en zat ik ineens business class Haha! een stuk ruimer
op de heenweg hebben we het nog wel voor elkaar gekregen om naast elkaar te zitten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:40

Evelli schreef:
bij mij het inchecken stonden die stoelen op niet te reserveren (kruisjes door de stoelen)

Als er een kruisje doorheen staat is de stoel niet meer beschikbaar, dus dan is een ander je voor geweest Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:55

zou ook kunnen
maar dat zeg ik toch Knipoog niet te reserveren Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:55

voor zover het nu bekend is vlieg ik om kwart over 2 in de middag en je kunt 24 uur van te voren online incecken als je dat gelijk 24 u van te voren doet lijkt het me dat je nog veel keus hebt niet?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:56

ik ben er speciaal vroeg voor opgestaan Clown blijkbaar nog meer mensen
en toen ik de eerste had gereserveerd kon ik de tweede al niet meer kiezen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:57

ow dat is mooi rot dus dan moet je ook maar hopen dat je naast elkaar kan zitten. Dan zou je eigenlijk met 2 computers moeten reserveren de 1 de ene stoel en de ander de andere Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:59

gewoon heel snel doen denk ik Scheve mond
we hebben uiteindelijk nog wel kunnen regelen dat we naast elkaar konden zitten, er waren nog wat stoelen leeg
maar goed, als het hele toestel vol is kan dat niet

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:59

Ben blij dat het reisbureau onze stoelen reserveert want we vliegen met 7 personen en anders moet je wel met heel veel mensen klaar zitten om in de buurt te zitten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:00

dat zou ik nog erger vinden. Dan verveel ik me helemaal te pletter als ik niks te praten heb Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:08

Ik ben heel vervelend om mee te vliegen ik lees, luister muziek en slaap vooral veel.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:27

Katja schreef:
Ik ben heel vervelend om mee te vliegen ik lees, luister muziek en slaap vooral veel.

En dat is vervelend omdat...? Hmmm, omdat je snurkt misschien? Anders kan het niet vervelend zijn lijkt mij... saai misschien, maar vervelend toch niet Lachen .

Breitling; dan praat je toch gewoon tegen de vreemde die naast je zit Haha! (En heb je Transavia al gebeld om te vragen of ze nooduitgang stoelen voor je konden reserveren toevallig?)