Op vakantie in Oktober, waar heen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Op vakantie in Oktober, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 13:37

Omdat het met mijn werk even niet anders gaat, kunnen mijn vriend en ik pas eind oktober op vakantie. De vraag is alleen... waar is het rond die tijd nog lekker weer?
We zoeken iets waar het rond die tijd nog wel minstens 25 graden is (ben een koukleum ja Bloos ) en wat redelijk te betalen is, zeg maar een beetje de bedragen die je nu zou betalen voor een zonvakantie in griekenland/portugal/spanje etc.

De canarische eilanden zijn wel een optie, maar ben benieuwd naar andere tips Haha!
In Egypte ben ik al eens geweest, vond ik leuk voor 1 keer.. het opdringerige van de mensen daar buiten het hotel vond ik een beetje vervelend.

_Michelle_

Re: Op vakantie in Oktober, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:25

De 2 die jij al noemt heb je toch wel de grootste kans dat het nog mooi weer is. Geloof dat het in Griekenland en Portugal enzo niet zo zon zeker is die periode. Verder heb je natuurlijk altijd dominicaanse republiek, Curacao en dat soort landen maar dat is niet goedkoop.
Ik wil zelf misschien ook de periode die jij noemt op vakantie, ligt eraan of ik iets goedkoops vind. Maar denk dat je er voor die prijs niet aan ontkomt om naar Egypte of Canarische eilanden te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:49

Nadeel van Oktober is dat alles een beetje op z'n einde loopt hier dichtbij. De Canarische Eilanden zijn qua temperatuur nog lekker (25C) en daar kan je ook nog voor een leuke prijs heen. Voor andere bestemmingen zou je genoegen moeten nemen met ongeveer 18C tot 20C. Of je moet verder weg gaan.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:07

Op mallorca is het in oktober ook nog mooi hoor! Ook rond de 25C.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:13

Marokko!

Daar is het rond die tijd lekker weer en voor zover ik weet is het een mooi land en is de bevolking erg gastvrij. Ik ga over 3 weken naar Agadir Lachen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:15

Ik ben al een paar keer in Oktober naar Turkije geweest, ik vond het daar nog prima weer Lachen En de prijs is daar niet heel verschillend met Griekenland oid.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:26

Tsja, voor lekker weer kom je toch wel een beetje bij Egypte/Tunesië en dat soort landen uit denk ik.. Lachen Zelf ga ik in oktober naar Egypte (voor de 2e keer).

Misschien Griekenland? Hoewel de kans dan bestaat dat het weer al iets minder is.. En verder de Canarische Eilanden zoals je zelf al zegt. Ja

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:44

In Turkije is het in oktober absoluut nog lekker weer!
Wat je dan wel hebt (en in veel landen denk ik..) is dat het seizoen een beetje op zijn eind loopt. Dan krijg je dus te maken met oververmoeit personeel, minder animatie, slechter eten.. Tenminste, dat is mij opgevallen toen ik in een hotel werkte. Het is dan toch een stuk anders. Maar opzich hoeft dat niet erg te zijn natuurlijk.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 20:55

Jaa, Turkije lijkt me ook wel eens leuk, maar m'n vriend wilde daar nooit heen Bloos Volgens hem wordt je daar op straat de winkeltjes ingetrokken en lastig gevallen.. ik denk zelf dat dat in egypte en tunesie erger is, maargoed Haha! Misschien kan ik hem nog overhalen.

De animatie enzo, dat interesseert me meestal toch niet zo Knipoog Meestal gaan we naar een appartement, maar turkije is volgensmij meer hotels?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:56

In Turkije heb je ook genoeg appartementen hoor. Ja Maar in NL wordt er vooral geadverteerd met All-In resorts. Dit is onder de Nederlanders gewoon populairder.
Eind van het seizoen is het getrek trouwens vaak ook een stuk minder. En als je er niet op in gaat ben je er zo vanaf. Als je tegen iedereen terug gaat banketstaaf duurt het een uur voordat je voorbij de eerste 10 winkels bent. Ik heb er zelf nooit overdreven last van gehad. Gewoon doorlopen. Overigens is er nu sinds nog niet al te lange tijd in Turkije een campagne gestart tegen het gehussle. Zo hangen er (iig waar ik woonde) in de bazaar op elke winkel camera's gericht en is het personeel strafbaar als ze iemand naar binnen proberen te halen. De laatste keer dat ik er was, was het ineens heel rustig! Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:57

Meld zich hier ook aan, vanwege vakantie van collega's en allerlei andere verplichtingen zit een vakantie voor ons er ook niet eerder in dan Oktober, een must de zon....

Ik wil liever niet naar Turkije of Egypte.....

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:10

Ik ga naar Valencia in Spanje in de herfstvakantie. Het hotel enzo is dan wel een stuk goedkoper dan nu. Alleen het weer is geloof ik iets minder dan. 22 graden ofzo en het regent meer. Haha! Misschien Marokko of Tunesië? Haha!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:55

In Turkıje ıs het dan nog steeds heerlıjk weer, echt een fantastısch vakantıeland. Zıt er nu en ıs heerlıjk weer!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:00

In oktober heb ik al eens bezocht : Turkije,egypte,kreta,rohdos,marokko en cyprus.

Behalve Marokko hebben we overal mooi weer gehad,maar soms moet je het gewoon treffen.
In marokko hebben we 4 dagen het hotel niet kunnen verlaten van de stort regens.

Cyprus is echt een aanrader [agia napa of zoiets] ben er 2 x geweest,mooie stranden en helder blauwe zee......
Ook Egypte vond ik heerlijk er was nooit een dag dat je dacht: bewolkt? Dat heb je nl wel in turkije Nee hoor altijd zon!