Nederland niet mijn thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Nederland niet mijn thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:51

Ik hoop dat dit hier goed staat, zo niet verplaats het dan maar. Knipoog

Ik heb al jaren geroepen dat ik weg wil uit Nederland, zelfs als klein meisje. Nu gaat dat begin 2010 gebeuren voor minstens een jaar.

Waarom ik hier weg wil is omdat ik me hier niet thuis voel. Ik zeg heel vaak dit is mijn land niet. Het klimaat, de regering, de wetten en regelgeving, de bekrompen mensen. Ik voel me hier niet op me gemak.

En dan zeggen mensen maar je hebt toch een leuke familie, vrienden etc? Ja die heb, maar daar ligt het niet aan. Ik voel me hier niet prettig en niet thuis.

Zijn er nog meer mensen die dit hebben? Want de mensen in mijn omgeving vinden het maar vreemd..

Dus, laat mij even zien dat ik niet gek ben en zet je verhaal neer! Knipoog

_Mel

Re: Nederland niet mijn thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:52

Zodra ik de kans + geld + studie af heb , ben ik hier ook weg hoor. Ik heb behoefte aan vrijheid, natuur en een beter klimaat!

Lachen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:54

Gek ben je zeker niet, maar ik denk dat jij je wel moet afvragen of je ergens anders wel gelukkig kan worden Lachen

Ergens herken ik het wel, heb zelf jaren in Afrika gewoond (wel geboren en getogen Nederlandse verder) en als puber riep ik dat het daar altijd beter was totdat ik me realiseerde dat ik het was die het leven leuk maakt en niet het land waar ik woon Lachen (al voel ik me nog steeds direct thuis als ik in Afrika terug kom).

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:56

Marieke, ik denk dat ik dat wel kan worden ja. Ik ben wel gelukkig met mezelf en met mn vrienden enzov. Maar ik voel me niet thuis in dit land.

Het is moeilijk uit te leggen, maar ik ben er van overtuigd dat ik in een ander land beter kan aarden.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:57

Tja, hoe denk je dat het elders zal zijn? Heb je al veel gereisd, je in verschillende landen verdiept? En wat zijn je verwachtingen, wat zoek je in een ander land? Daar zijn ook regels en wetgevingen en zeker ook bekrompen mensen. Ik heb persoonlijk wel het een en ander gezien en vind Nederland misschien niet ideaal, maar we hebben het hier zo slecht nog niet hoor. Ik kan me wel voorstellen dat je iets in het buitenland wilt ondernemen, daar stimuleer ik onze dochter ook in, maar dan vanuit een gerichte interesse naar een bepaalde streek, in plaats van een vlucht uit Nederland. Ik ben bang dat het dan tegen gaat vallen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:57

Mijn tante, die gaat nu voor 2 jaar naar Dubai.. Die kan niet wachten!

Het lijkt mij trouwens ook geweldig.. Een huis in Italie of Amerika.. dat zijn echt mijn landen wel! Maar, de stap durven nemen..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:59

Dan moet je dat zeker gaan proberen, maar wees reeel; een ander land is niet zaligmakend (het kan zelfs enorm wennen en kl*te zijn in het begin weet ik uit ervaring, wij Nederlanders zijn echt verwend met hoe goed het hier geregeld is, al zoiets simpels als supermarkten waar je alles kan krijgen is een echte luxe).

Ik bedoel dit niet persoonlijk voor jou, maar ik zie zoveel mensen die denken dat het gras ergens anders groener is. En dat is het echt niet altijd Lachen We zijn hier behoorlijk verwend. Dus wees sterk en realiseer je droom!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:01

Borg schreef:
Tja, hoe denk je dat het elders zal zijn? Heb je al veel gereisd, je in verschillende landen verdiept? En wat zijn je verwachtingen, wat zoek je in een ander land? Daar zijn ook regels en wetgevingen en zeker ook bekrompen mensen. Ik heb persoonlijk wel het een en ander gezien en vind Nederland misschien niet ideaal, maar we hebben het hier zo slecht nog niet hoor. Ik kan me wel voorstellen dat je iets in het buitenland wilt ondernemen, daar stimuleer ik onze dochter ook in, maar dan vanuit een gerichte interesse naar een bepaalde streek, in plaats van een vlucht uit Nederland. Ik ben bang dat het dan tegen gaat vallen.

Ik denk dat ik me op een andere plek meer op mn gemak zal voelen. Ik heb al veel gereisd, mijn ouders hebben dat ook zo veel mogelijk aangemoedigd. En ik heb me zeker al in landen verdiept. Het is niet zo dat ik gewoon weg ga, doei en ik kijk wel waar het schip strand.

Begin 2010 vertrek ik iig voor een jaar naar Australie en ik ben ook al een aantal x in Spanje geweest omdat dat land mij onwijs trekt qua leven.

Edit. Heb natuurlijk wel meer van de wereld gezien dan Spanje Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nanne op 01-08-08 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:01

hier ook hoor nan Knipoog

daarom de emigratieplannen. meer ruimte, meer natuur, beter weer, andere cultuur...

wie weet bevalt het niet, dan hebben we het iig geprobeerd.
en bevalt het wel, dan zijn we heeeel blij dat we het hebben aangedurfd Lachen

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:03

Idd Suu!

Als het niks word, heb ik iig een poging gewaagd. En dat is voor mij ook al heel belangrijk. Ja

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:05

Nog wel een tipje: regel je sociale voorzieningen goed (zoals AOW en pensioen, ziektekosten) als je voor langere tijd weg blijft. Er zijn vele je voor gegaan die na 40 jaar terug keerde naar Nederland (mensen keren graag terug naar hun wortels als ze ouder worden) en nergens meer recht op hadden. Dat kan flink balen zijn. Maar weinig landen kennen namelijk het systeem zoals wij dat in NL kennen, en niks vervelender dan na je droom te hebben waargemaakt geen cent te makken meer hebben.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:09

Ja precies, ik snap wat je bedoelt.

Dat moet ook allemaal goed geregeld worden, en zo zijn er nog wel meer dingen! Maar iig bedankt voor de tip! Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:11

Ik weet precies wat je je voelt. Nederland is niets voor mij, omdat er niet genoeg buiten is zeg maar. Daarom is eigenlijk ook mijn planning om tussen nu en 2 jaar naar Noorwegen verhuisd te zijn. Dan ben ik 20, dus dat moet kunnen. Ben nu al zachtjes aan het kijken hier en daar hoe ik moet alles moet regelen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:12

wij gaan straks alles via een bureau doen. kost wel meer maar dan is ook gewoon alles tot in de puntjes geregeld. er komt zoveel bij kijken Nagelbijten / Gniffelen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:12

Ik was hier al weg geweest, maar ik heb een wajong uitkering en die mag ik dus niet mee nemen naar het buitenland. En omdat ik echt niet kan werken kunnen we dus nog niet naar het buitenland verhuizen helaas....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:14

Idd Su, als ik voor een jaar naar Australie ga wil ik ook met een organisatie die een beetje hulp bied bij de overgang. Dan is alles idd iig goed geregeld!

@ Pubelia, dat is ook balen zeg! Zonde hoor!
Wie weet over een paar jaar dat je je droom alsnog kan na leven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:15

zweden lijkt me prachtig pluttersput Ja
ben je al bezig zweeds te leren?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:25

Noors moet ik dan gaan leren Lachen
Niet echt bezig, ik wil eerst even alles op mijn gemak uitzoeken Lachen Ik heb de mazzel dat mijn oom op zijn 16e naar Noorwegen is geëmigreerd, en dus ook alles heeft gedaan. Mijn tante en mijn oom wonen dus in Noorwegen.
Als alles wat meezit wil ik vand e zomer een paar maanden bij een kennis van mijn oom gaan werken op de boerderij, en dan daarna verder kijken.
Punt is dat ik een hondje heb die mee moet, want die laat ik niet achter. 3 Maanden is misschien nog wel te doen, daarna moet hij gewoon mee.
Overigens heb ik vorige zomer 3 weken daar rondgebracht, bij mijn oom, en t lijkt niet zo heel moeilijk te leren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:26

stom sorry Bloos
*beter lezen suzie*

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:32

suze_ schreef:
zweden lijkt me prachtig pluttersput Ja
ben je al bezig zweeds te leren?

ROFL

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:38

Ik vind je helemaal niet gek ofzo. Een kennis van mij is naar Zweden toe gegaan, voor een periode. Maar nu heeft ie verkering, een vaste baan & zelfs een huisje gekocht. Die voelde zich ook niet thuis in dit land..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:41

ik zeg weer wat grappigs zonder dat ik het doorheb geloof Huilen van het lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:47

Ik heb afgelopen maand rondgereisd in oost europa. Heb wel wat mensen ontmoet die graag uit hun land weg wouden om verscheidende redenen. Veel verschillende landen gezien en van sommigen kon ik heel goed voorstellen dat ze weg wouden maar hun ideeën/plannen/ beeld van toekomst waren meestal i.m.o absoluut niet realistisch terwijl ze zelf dachten dat het wel zo was. Ja ik verhuis erheen en alles komt goed maar zo gemakkelijk is het niet. Nieuwe taal, nieuwe werk, nieuwe omgeving, nieuwe mensen, alles is anders. Om zo te zeggen; je krijgt heel andere/nieuwe leven, lijkt geweldig maar je moet er echt enorm veel voor doen.

iig ik zou nooit voor altijd uit nederland willen vertrekken, echt niet. Nederland is mijn land en nationaliteit en daar ben ik trots op (jaja zelfs met jp balkende, en mierenneukende sombere mensen.. ) Het is gewoon wat je er zelf van maakt.

Maar iig ik wens je heel veel succes en heel veel plezier toe als je naar Australie gaat en zet hem op. Doe wat je hart ingeeft maar luister ook naar je verstand.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:03

Oh met jou kan ik praten! Je beschrijft precies hoe ik me voel! Afgelopen schooljaar heb ik het nog wel volgehouden maar nu ik weer op vakantie ben geweest en ervan geproefd heb houd ik het echt niet meer uit, ik lig elke avond huilend in bed en ben heel lusteloos. We zouden in oktober weer gaan maar we hebben het geld niet dus ik moet nog zien hoe ik dit jaar hier doorkom. Als ik klaar ben met de havo over 2 jaar (2010) ga ik bij een vriend in Gran Canaria of Zuid-Afrika (hij heeft twee huizen en wisselt nog wel eens) wonen. Kan echt niet wachten. Dat vooruitzicht houdt mij op de been, ik heb verder niks. Het enige wat ik hier ga missen is mijn vrienden en mijn jongste paardje, zij is alles voor mij en ik zou haast overwegen om haar mee te nemen.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:47

Ik heb ook altijd naar het buitenland gewild..en nog steeds hou ik van reizen en zou ik voor langere periodes in het buitenland willen wonen/werken. Maar ik zou nooit kunnen emigreren..Toen ik 4,5 maand in Noorwegen heb gewerkt en gewoond had ik nooit gedacht dat ik Nederland (het simpel op de fiets ergens heen kunnen), vrienden en het thuisgevoel zo zou missen(al heb ik geen echte heimwee gehad)...maar nu zat ik er natuurlijk wel op een boerderij ergens op een berg en met allemaal (in het begin nog) onbekende mensen wat véél aftasten val. Inmiddels heb ik wel weer heimwee naar Noorwegen,dat wel weer.
Het lijkt me moeilijk om een heel bestaan wat ik hier nu heb in een ander land op te bouwen..ik zou mijn hechte lange vriendschappen die ik heb erg missen..Ik hou het fijn bij reizen en eventueel periodes in het buitenland verwijzen, maar Nederland zal waarschijnlijk voor altijd mijn thuisbasis blijven =).