(rondreizen? ) Vakantie Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonney4evver

(rondreizen? ) Vakantie Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 14:36

Mijn vriend en ik zitten er aan te denken om volgend jaar een paar weken naar Thailand te gaan.
Nu is mijn vraag,
is er wel eens iemand geweest?
Is het de moeite waard?
Kan je beter een hotel boeken , of alleen een ticket en daar ter plekke een hotel boeken
en het per dag bekijken?

Ik ben benieuwd..
Alvast bedankt!

_x_Vace_x_

Re: (rondreizen? ) Vakantie Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:37

ma_rie_tje is net terug met haar vriend pm haar anders even

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:07

Ik heb vorig jaar 6,5 week door Thailand en Maleisie getrokken. Zeker een aanrader! Was voor het eerst dat ik zo'n reis maakte, had een retour ticket en een hotel geboekt voor de eerste 2 nachten en dat was het. Je kan alles prima zelf regelen, veel goedkoper ook dan wanneer je met een georganiseerde rondreis gaat. Ik zou je trouwens aanraden eerder naar Maleisie dan naar Thailand te gaan, of gewoon allebei als je die mogelijkheid hebt. Ik vond van wat ik heb gezien de natuur diverser in Maleisie maar ik ben niet in het noorden van Thailand geweest, dat schijnt ook alweer heel anders te zijn (dus misschien kan ik er toch niet helemaal goed over oordelen Tong uitsteken ).
In Thailand ben ik in Bangkok aangekomen, toen naar Ko samui gegaan en daarna nog naar Phuket en Ko Phi Phi. Phi Phi is heel erg mooi dus daar moet je dan zeker heen. Phuket vond ik niks aan en Ko Samui is gewoon wel een leuk en gezellig eiland maar niet bijzonder mooi (het is wel mooi als je niks gewend bent, maar als je het vergelijkt met Phi Phi is dat gewoon veel mooier). Heb vanaf Ko Samui wel een boottocht rond het eiland gedaan en kwam toen op Ko Tao, dat was mooier. In Bangkok is het leuk om te gaan fietsen, kom je op bijzondere plekken waarvan je niet verwacht dat Bangkok dat heeft. Vanaf daar is een tour naar de floating market, bridge over de river kwai en tijgertempel ook leuk. Verder gewoon een beetje shoppen en tempels bezoeken enzo Knipoog
Je kan alles heel makkelijk zelf regelen. Je stapt een reisbureautje in, je zegt wat je wilt en zij regelen het. Ga wel bij verschillende vragen, prijzen kunnen nogal verschillen. Mensen zijn er allemaal erg aardig en behulpzaam Lachen

Als je nog meer wilt weten kan je het vragen, vind het leuk om erover te vertellen Knipoog

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:19

mijn schoonouders zijn net een paar dagen terug van een rondreis daar en hebben het super naar hun zin gehad! vooral de "longnecks" vonden ze erg mooi om te zien. ze hebben ook een tekening van foto van mijn dochter meegenomen waar iemand 2 dagen mee bezig is geweest maar zo mooi! Kwijl hebben ze helemaal met een loep gedaan dus als je heen gaat neem dan een foto van je paard mee Knipoog

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:53

in 2006 heb ik een rondreis gemaakt door het noorden van thailand!
Vond het erg leuk en heb heel veel dingen gezien, het enige wat ik niet meer kon zien was de hoeveelheid boedha's en tempels..

als je iets specifieks wilt weten moet je het maar even vragen. Heb zoveel te vertellen erover dat ik het zo één twee drie niet weet Lachen

Koh Tao is trouwens idd een heel mooi (duikers)eilandje

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 22:08

oh wat een leuke reacties Haha!

Ik heb zeker nog vragen Lachen

Hebben jullie veel van te voren uitgeplant? Ik bedoel 2 nachten een hotel boeken.. oke maar dan? Sleep je de hele dag met je tas/koffer in de hoop dat je in een hotel kan slapen? En zijn het dan echt van die goedkope moteletjes of zijn het toch wel redelijk goede hotels?

Ik vind het eng, om zonder iets te weten zo rond te trekken daar Haha! bang om op straat te moeten slapen ofzo Knipoog

Ben weer benieuwd naar jullie reacties, mis dat jullie ook wat foto's hebben? Lachen

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:29

Mijn zus had 2 jaar eerder een zelfde soort reis gemaakt dus ik heb grotendeels dezelfde route als haar gedaan. Zij had me dus al veel tips gegeven en dat vond ik wel fijn zo voor de eerste keer. Verder bestaat er een boek, de lonely planet, die je eigenlijk wel moet hebben als je rond gaat trekken. Daar staat alles in over hoe je van A naar B komt, wat er te doen is, goede hostels enzo. Met dat boek kom je dus al een heel eind. Ik had van tevoren dus wel gepland naar welke plaatsen ik ging maar van tevoren weet je nooit hoelang je ergens blijft. Ik ben uiteindelijk nog op Phi Phi geweest terwijl ik dat van tevoren niet op de route had gezet. Als ik naar een andere plaats ging waren dat vaak vrij grote afstanden die afgelegd moesten worden. Je ging dan 's ochtend ergens weg en kwam bijv. eind van de middag weer ergens aan. Dan loop je wel even een stuk(je) met je tas/koffer op een slaapplek te zoeken ja. In de toeristische gebieden heb je zoveel slaapplekken dat er echt wel wat valt te vinden hoor. Ligt er alleen aan hoe kritisch je bent en hoe luxe je wilt. Als echte backpacker stel je natuurlijk minder hoge eisen en weet je van tevoren dat het voor kan komen dat je wat langer met je zware backpack op moet lopen. Maar zoiets overleef je ook wel weer Knipoog Geloof me, op straat slapen zal echt niet hoeven gebeuren hoor! Het duurste dat ik heb geslapen was 15 euro geloof ik en dat is dan een 2 persoonskamer (had wel een reisgenoot hoor maar typ hier alles even in ik-vorm Tong uitsteken ). Dan kom je dus op 7 euro p.p soms nog met simpel ontbijt (toast met jam). Had dan een kamer met warme douche en airco. Daar wordt daar vaak onderscheid in gemaakt, koude douche en ventilator is weer goedkoper.
Foto's in overvloed. Hoeveel wil je er zien van de zo'n 1000 stuks Knipoog ?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:21

Wat leuk dat sanne mijn naam al door gaf.
een paar tips:

bedenk welk deel je heen wilt (noorden, of juist het zuiden de eilanden af)
Koop een lonely planet (= reizigers bijbel) en zoek vooraf informatie op.

Wil je naar het noorden? boek dan de zelfde dag dat je aankomt nog een binnenlandse vlucht. Eigenlijk kan je altijd wel de volgende dag vliegen. Het zelfde geldt voor het zuiden (vlieg dan zo zuidelijk mogelijk).

Hou je van een rustige vakantie, veel natuur ect, vermijd dan plaatsen als Koh Samui, Koh Pha Nang (fullmoon party), Phuket en Koh Phi Phi.
Hou je van uitgaan, feesten ect, dan zijn deze plaatsen wel weer uitermate geschikt.

Zelf ben ik alleen in het zuiden geweest, mijn vriend is deze zomer ook in het noorden geweest.

Onze duurste overnachting was 1000 bath, dat is 20 euro.
Maar daarvoor hadden we een Guesthouse in Bangkok, lekker rustig, vlak bij een groot winkelcentrum (MBK centre) met elke dag ontbijt. Verder had het alle facaliteiten die je je maar kan wensen.
Het andere 1000 bath (dus 20 euro) resort was Haad Tien op Koh Tao. Daar hadden we een huisje op het strand, met DVD speler, TV, Airco EN een boom in de badkamer (zie www.waarwasik.net, en dan Koh Tao)

Op www.waarwasik.net staan veel foto's. Vanaf Pak Bara omhoog was ik er ook bij, de rest was mijn vriend met zijn vader (die waren 8 weken eerder vertrokken, mijn vriend zou 3 maanden blijven maar is wegens ziekte na 3,5 week (dood) ziek thuis gekomen).

En het is idd maar net wat je eisen zijn! wil je een rustige vakantie met bounty stranden en goedkope overnachtingen (8 euro hebben wij betaald, 400 bath), ga dan naar Koh Lipe, een van de meest zuidelijke eilanden. Het was daar echt geweldig mooi!

Als je meer wil weten moetje maar even PM-en. Op de blog staat een vrij uitgebreid reisverslag vanaf het national park tot het einde.
Het eerste verslag heeft mijn vriend geschreven (en heeft veel minder informatie Knipoog) maar is ook wel leuk om te lezen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:23

over hotels, doe dat terplekke!
Misschien dat je voor de eerste nacht beter vanaf hier kan boeken (ik kan je Wendy House in bangkok echt aanraden).
de binnenlandse vluchten gaan namelijk smorgens, en die mis je ws net. Die gaan namelijk vanaf een ander vliegveld.

Voor info over binnenlandse vluchten kan je kijken op www.nokair.com

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:20

Ik ben meerdere malen in Thailand geweest, gewéldig land!
Ik zou, zoals hier al vaker gezegd, ter plekke een hotel zoeken. De laatste keer dat ik ben geweest, konden we 'maar' 25 dagen en zijn we in het Noorden begonnen, toen een stukje binnenland en daarna zijn we naar mooie plaatsen aan de kust en eilanden geweest. Alles met binnenlandse vluchten, dat kost het minste tijd!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:34

bedankt voor de reacties, erg leuk allemaal Lachen, marietje ben ook even je site aan t bekijken en lezen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:27

Wij zijn via Singapore naar Thailand gereisd en dat had als voordeel dat we naar Pucket konden vliegen en vanuit Chiang Mai weer terugvlogen wat heel veel kilometers reizen scheelde voor ons.
Vanuit Pucket kun je met de boot naar wat kleinere minder bekende eilanden wat erg mooi is. Wij zijn zelf naar Koh Yao geweest.
Toen doorgevlogen naar Bangkok en daarna met de trein naar het noorden gereisd.
Mocht je in het noorden zijn is een jungletrekking van een paar dagen echt een must.

Hotels moet je gewoon ter plaatse regelen hoewel het soms aantrekkelijk kan zijn om via de luchtvaartmaatschappij een overnachting voor de eerste nacht te boeken omdat die soms niets of heel weinig kost en je dan niet hoeft te zoeken als je moe van je vlucht wat later aankomt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:21

Ik wil ook naar Thailand op vakantie dit jaar!
Mijn vraag: wat is de beste tijd om te gaan? I.v.m. regenseizoen?