Mijn zus heeft een jaar in Dublin gewoond. Leuke stad wel, maar na 2 dagen ben je wel uitgekeken. Aanraders in de buurt zijn wel de Wicklow Mountains, het is leuk om een dagje strand te pakken. Wat ook leuk is om naar Belfast te rijden. Wij zijn van daaruit via een kustweg naar het noorden gereden, was heel indrukwekkend.
Andere aanraders (volgens mijn zus dan) zijn de Ring of Kerry en bijvoorbeeld de cliffs of mohair. Ierland is mooi, je kunt je er prima vermaken!
Hoe lang willen jullie gaan? Dublin is namelijk wel leuk voor een Citytripje van een dag of 2 à 3.
Als jullie langer gaan .... er is kort geleden een soortgelijke vraag gesteld over Ierland, misschien moet je daar even kijken. Daar staan veel tips en ervaringen van Bokkers.
Jahoor, er zijn leuke dagtrips te boeken vanuit Dublin. Je zou eens op de site van de Irish Tourist Board kunnen kijken. Volgens mij kan je daar wel iets vinden. Of in Dublin naar de Tourist information gaan, daar kan je dagtripjes boeken.
Ik ga voor het eerst zonder ouders op vakantie... voor het eerst met m'n vriend en voor het eerst vliegen. ik vind het spannend, maar m'n vriend heeft me beloofd m'n hand goed vast te houden met vliegen haha
Mooi vliegdebuut naar Dublin, da's tenminste niet zo lang. Het hoort erbij dat vliegen, maar ik ben nog steeds altijd weer blij dat we er weer heelhuids zijn. Niet dat ik bang ben om te vliegen hoor.
Als je een dag of 5 naar Dublin ga, is dat inderdaad echt een leuke trip.
Het is ongeveer 1 uur en 20 minuten vliegen. Dus je bent er zo. Eerst heel lang klimmen met het vliegtuig, je hangt ongeveer een kwartier recht en dan wordt de daling weer ingezet. Stelt niets voor.
Giant's Causeway in Noord-Ierland schijnt ook prachtig te zijn, maar hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd je hebt
Wicklow Mountains zijn idd prachtig, vooral Glendalough, een oud klooster, is heel mooi! En tis maar een uurtje rijden ofzo vanaf Dublin. Wexford of Waterford zijn ook nog opties...
Dan moet je al weer een auto huren. Dat kan natuurlijk ook.
Zelf heb ik ook een keer een tripje vanuit Dublin naar NoordIerland gemaakt. 's Morgens vroeg met de trein naar Belfast en vanaf daar een bustrip langs o.a. de Giant's Causeway. Dat is dus in 1 dag te doen (wij hebben het trouwens in 2 dagen gedaan).
Maar inderdaad absoluut de moeite waard. Daar is het ook zo mooi.
Wij hebben ook een trip gemaakt naar noord ierland van 2 dagen en hebben toen o.a. ook giant's causeway gezien. Was erg mooi en indrukwekkend Wij hebben toen een auto gehuurd en aan het eind van de dag een B&B gezocht.
Ha ha, wij net andersom Wendy. Wij zijn de dag voor de rondtrip naar Belfast gegaan en hebben daar overnacht. Mijn vriend komt uit dublin en we logeerden uiteraard bij familie, maar het is vanaf zijn huis nogal een onderneming om op het station in het centrum te komen, zeker 's morgens vroeg. Waar hij vandaan komt stoppen geen bussen e.d.
Het vliegtuig stijgt in het begin heel sterk en daarna heel geleidelijk. Dat voel je dus nauwelijks. Hetzelfde geldt voor het dalen. Ik ben er zeker nogal gevoelig voor want ik voel wel als het vliegtuig eindelijk recht hangt, maar mijn vriend niet.
Onder Dublin ligt Glendalough dat is echt prachtig, is klein uurtje rijden denk.. (kan sneller maar wij stopten veel ). Prachtige omgeving om te wandelen