Mijn moeder en ik zijn afgelopen donderdagochtend vroeg in de ICE gestapt, om na 7 uur in Basel aan te komen. Daar hebben we een nachtje overnacht in het heerlijk luxe Ramada Plaza hotel. De volgende ochtend verder gereist naar Grindelwald met een tussenstop in Thun om even bij de Thunersee te kijken. In Grindelwald 4 nachten overnacht in de Jungfrau Lodge, met een kamer met balkon en uitzicht op de Eiger, de Mannlichen etc.
We zijn met de gondel naar de Mannlichen geweest, waar ik in m'n eentje naar de top ben geklommen, m'n moeder vond het te eng en te hoog. De Jungfraujoch helaas niet gedaan, dat werd te duur, en ik wilde toch liever zelf een berg beklimmen dan met een treintje gebracht te worden. Verder nog naar de Bussalp geweest met een bus over een heel smal weggetje langs afgronden, en de berg weer zelf afgelopen langs de meest steile paadjes. En ook nog naar de Gletcherslucht geweest.
En dan gisteren met nog een tussenstop in Bern en Basel met de ICE weer doodmoe, maar een heleboel ervaringen rijker naar huis gegaan!

Een kleine selectie uit 750 foto's:
1. Stukje Basel langs de Rijn

2. Thunersee

3. De Gletcher

4. Uitzicht

5. Eiger, Tschuggen en Mönch

6. Eiger en Mönch

7. Sneeuw

8. In het avondzonnetje

9.

10. Eiger

11. De top van de Mannlichen Gipfel op 2345m (kleine puntje rechtsbovenin)

12. Vanaf die top

13. Enige avond slecht weer

14. Echte Zwitserse koe mét bel

15. De Gletcherslucht