Online inchecken, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liiszle

Online inchecken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 17:04

Hallo,
ik ga vrijdag ochtend vroeg (0600) op vakantie..
nu stond er in mijn mail dat online inchecken mogeniljk was..
scheelt dit in tijd? en is dit slim om te doen? hoe gaat dit verder in werking?

tevens zijn er 2 vrienden die dit niet willen, en die willen appart van ons, bij de balie inchecken.
maar kan dit als ik de hoofdboeker ben? dan kun je toch niet afzonderlijk inchecken?

alvast bedankt

Marieke_K

Re: Online inchecken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:05

Afzonderlijk inchecken kan je dan inderdaad niet. Inchecken via internet heeft als voordeel dat je alvast stoelen kan kiezen (aanrader dus!).

Als je op schiphol aan komt hoef je dan alleen nog maar je boardingpass te printen (aan zo'n zuil, kwestie van je paspoort er onder leggen en dan wijst het zich van zelf). Je bagagge check je daarna nog even in.

Mijn vriend vliegt maandelijks en doet het altijd, het is echt ideaal en scheelt je in de rij staan (alleen baggage inchecken gaat relatief snel). Daarnaast kan je al je eigen stoelen kiezen (die met veel beenruimte bijvoorbeeld), ook fijn!

Ik zeg: doen dus!

edit: toevoeging

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:09

Ik heb de vorige keer online ingecheckt. Ik had toen alleen handbagage en het scheelt zeker wel tijd dan. Je hoeft er maar een uur van te voren te zijn ongeveer en kunt dan zo doorlopen. Je mag dan ook eerder het vliegtuig in.

Wij doen het dus wel. Vooral fijn dat je dan ook je stoelen kunt kiezen, is wel zo gezellig met zijn alle bij elkaar.

Als je op de site van de maatschappij kijkt, dan wijst het zich vanzelf.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 17:12

hoeveel tijd scheelt het ong? of hoelaat van te voren ben je dan daar?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:14

Met gewone bagage weet ik het niet, maar ik moest toen er zijn voor de gate sloot. Dat is 40 minuten van te voren. Nu zul je er denk ik wel gewoon 2/2,5 uur van te voren moeten zijn, omdat je je bagage moet inchecken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:14

Afhankelijk van je vlucht moet je 3,2, of 1 uur aanwezig zijn. Dit staat op je ticket (is afhankelijk van de maatschappij en de bestemming).

In mei ben ik naar New York gevlogen, iemand moest toen bij de balie inchecken omdat online inchecken niet lukte (naam was verkeerd gespelt). Hij heeft toen anderhalf uur in de rij gestaan, wij waren met een half uurtje van onze baggage af.

Het scheelt dus best wel wat tijd. Daarnaast is het echt ideaal als jij je eigen stoelen kan kiezen.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:15

Wij hebben het in december toen we naar zuid-afrika gingen gedaan, dat was heel makkelijk, we hadden nog wel redelijk goeie zitplaatsen.

Ik zou het je wel aanraden!

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 17:21

Nanna schreef:
Wij hebben het in december toen we naar zuid-afrika gingen gedaan, dat was heel makkelijk, we hadden nog wel redelijk goeie zitplaatsen.

Ik zou het je wel aanraden!

en hoe lang van te voren was je dan op het vliegveld?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:28

online inchecken is geniaal, het is zo makkelijk. dan check je dus in via internet en dan hoef je dat niet in het vliegveld zelf meer te doen. scheelt een hoop tijd dus. je mag meteen door de poortjes en je ticket en ID laten zien. je hebt ook priority op instappen. Voorrang dus, kans op de beste plaats Tong uitsteken! wij hebben dit gedaan toen we naar london gingen dus we hadden alleen handbagage bij, weet niet of dat gaat als je koffers bij hebt!

wij waren 1 uur vantevoren op het vliegveld..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:34

Voor alle europese vakantievluchten moet je meestal 2 uur van te voren zijn. Stedentrips 1 uur en Amerika meestal 3 uur.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 17:39

Marieke_K schreef:
Voor alle europese vakantievluchten moet je meestal 2 uur van te voren zijn. Stedentrips 1 uur en Amerika meestal 3 uur.

dat klopt. maar dat is anders met online inchecken..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:41

Nee dat is niet anders, je hoeft alleen minder lang in de rij te staan Lachen Je hebt dus meer tijd om te winkelen Knipoog

Vanwege veiligheidsredenen en om je baggage op tijd in het vliegtuig te hebben willen ze dat je twee uur van te voren of langer aanwezig bent. Alleen bij stedentrips niet, omdat je dan vaak geen baggage hebt.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 17:46

Marieke_K schreef:
Nee dat is niet anders, je hoeft alleen minder lang in de rij te staan Lachen Je hebt dus meer tijd om te winkelen Knipoog

Vanwege veiligheidsredenen en om je baggage op tijd in het vliegtuig te hebben willen ze dat je twee uur van te voren of langer aanwezig bent. Alleen bij stedentrips niet, omdat je dan vaak geen baggage hebt.

het heeft te maken met dat ze niet iedereen een half uur van te voren er willenhebben, daarom geven ze 2.5 uur aan maar een uur van te voren is ook geen probleem. omdat dan mensen verspreid komen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:03

Ik zou niet een uur later komen als op je ticket staat dat je twee uur van te voren aanwezig moet zijn. Je hebt dan echt kans dat je er niet meer in komt, ik spreek uit ervaring Lachen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:09

Wij checken voor vluchten vanaf Schiphol altijd online in. Ik heb graag de zekerheid dat ik de goede stoelen heb en je loopt inderdaad op de luchthaven zelf veel vlotter door. En ja, wij gaan toch wel op tijd, 3 uur van tevoren voor intercontinentale vluchten, maar dat komt ook omdat we Schiphol wel heel leuk vinden!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:08

Ik check ook wel eens online in en dat is echt een stuk fijner inderdaad.
Ik print de boardingpass-coupon uit, ga met bagage naar de balie, zij geven me de echte boardingpass en het is klaar.
Laatste keer heeft me dat iig zon beetje 2 uur wachtrij gescheelt. Dan zit ik liever ergens wat te drinken of buiten nog een sigaretje te roken! En dat je zelf je stoelen uit kunt kiezen is ook fijn!
Al had ik de laatste keer stoelen bij de nooduitgang gekozen, maar zat twee rijen daar achter. Het afgebeelde vliegtuig op internet klopt dus niet altijd precies met het vliegtuig waar je in zit.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:21

Maar die instapkaarten kun je thuis toch al printen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:45

Die moeten we thuis al printen ja, anders hebben we een probleem Tong uitsteken

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:50

Maar moet je dan op schiphol nog een keer wat printen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:52

Nee gewoon thuis uitprinten is voldoende. Maar dan kunnen we donderdag het beste even met een paar online inchecken. Wijst zich allemaal vanzelf Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:55

Nou ik heb tot nu toe altijd een andere boardingpass gekregen bij de bagage-drop-off. Ja Maar misschien dat het niet altijd zo gaat..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:04

mijn vriend en ik zijn 3 weken terug naar cuaracao gevlogen, ook online ingecheckt. scheelt idd heel lang wachten! wel moet je toch zeker wel 2 a 3 uur van te voren aanwezig zijn (tijd van bagage inchecken stond bij ons op de boarding pass)
je stoelen kan je kiezen (stoelen met extra beenruimte moet je zelfs dan kiezen als je die wilt, dat kan op het vliegveld niet meer!!) en je print je boarding pass uit.
op het vliegveld aangekomen hoef je niets meer te printen en ga je je bagage inchecken, wij kregen geen nieuwe boarding pass, moesten gewoon die uitgeprinte gebruiken. als je heel erg op tijd bent kan je dan nog even wat drinken en dan door de doane