CC goes Denmark

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

CC goes Denmark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 15:32

Voor het eerst in 16 jaar ben ik met man en kids op vakantie geweest. Met een caravan zijn we door Denemarken getourd.

Als eerste hebben we Billund aangedaan. Daar ligt Legoland wat de kids natuurlijk geweldig vonden.
Afbeelding

Het is net als Madurodam maar dan van Lego, en er zijn ook hele leuke atracties. De allerleukste vond ik de viking splash (soort Piranha zoals in de efteling maar dan nog gaver) en de Pirate Splash Battle waarbij je andere mensen nat mag spetteren hahahaha... daar heb ik natuurlijk geen foto's van Knipoog

Afbeelding
Hier het kasteel van Legoland, met daarin een leuke achtbaan.

Een paar dagen later zijn we naar Silkeborg gereden, en vandaar uit hebben we het Openlucht Museum in Aarhus bezocht. Allemaal huisjes die overal in Denemarken gestaan hebben, ooit afgebroken zijn en weer in het museum opgebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar dagen later zijn we naar Slot Frederiksborg geweest. Een schitterend kasteel wat gebouwd is in de 16e eeuw. Echt heel mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Ik kon helaas niet zo heel erg veel foto's maken omdat ik de oplader van mijn camera vergeten was.... hoe dom kun je zijn he Blond

We zijn ook nog naar Frederiksvaerk en Broager geweest. Vooral de laatste camping was echt geweldig, een aanrader voor iedereen Haha! http://www.camping4you.nl/ ze hebben er ijslanders en shetties waar op gereden kan worden.

mehlika

Re: CC goes Denmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:45

Wauw, gave pic's! Nu vind ik het helemaal jammer dat onze trip niet doorgaat Boos!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:29

Ziet er uit als een hele geslaagde vakantie *LOL* !!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:35

ja, wij gaan over 2 weken die kant op!

wat een heerlijk voorproefje

leuke foto's van legoland(kids gelijk voor de pc) en prachtige huizen

kun je iets meer vertellen over die camping, daar gaan wij ook heen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 17:07

Het is echt een schitterende camping, heel mooi gelegen aan het water met plateau's. Vanaf het strand kijk je omhoog tegen een berg waar dus allemaal caravans staan. Wij stonden aan het strand (D18) en vanuit mijn bed keek ik naar de zee en de schitterende overkant!!! Er zijn heel veel speeltuintjes met hele mooie speeltoestellen. Er zijn geiten, schapen, en dan natuurlijk de shetties en ijsco's.
Boven op de berg is er ook een buitenzwembad, niet zo groot maar wel lekker om in te poedelen.
Er zijn wasmachines en een droger dus je kan ook een wasje draaien, de campingwinkel is niet al te uitgebreid, maar je zit 5 km van Broager af en daar is vast wel een supermarkt. Wel kan je brood bestellen (kan volgens mij op elke deense camping) en dan heb je 's ochtends lekker vers brood. Neem wel een broodmes mee en een snijplank want alle broden worden ongesneden verkocht!!!!! Als je een senseo meeneemt neem dan ook genoeg koffiepads mee, want ook die kennen ze niet echt in Denemarken. Er is wel iets te krijgen maar het is erg summier.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:11

bedankt voor je uitleg!
zal aan de broodplank en het broodmes denken Haha!

hebben jullie ook gereden op de ijsco's?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 17:13

Nee helaas is het er niet van gekomen, maar we willen als het weer het toe laat in de herfstvakantie nog een paar daagjes er heen. En dan wil ik zéker een ritje op een ijsco maken. Lijkt me echt een leuke ervaring.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:36

Ja ja Denemarken is echt een prachtig land, en de koffie daar is echt niet te zuipen, wel hebben ze daar heerlijk brood