Tenerife, wat vooral te doen daar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Tenerife, wat vooral te doen daar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 13:38

Ik krijg een vakantie naar Tenerife.

Maare, wat kan je daar allemaal doen en wat moet je er voorla niet doen??

Wie is er geweest en heeft leuke aanraders (autohuur is inbegrepen dus ik kangaan en staan waar ik wil)
Liefst niet tè toeristisch al vraag ik me af of dat daar mogelijk is....

Diva_Jenny

Re: Tenerife, wat vooral te doen daar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:40

Ik ga deze zomer ook naar tenerife! Ben er nog nooit eerder geweest dus ben ook wel benieuwd! Wij gaan een autotje huren en iig naar de Pico del Teide!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 13:41

IS dat die vulkaan? Blond Blond

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:43

Ja dat is idd die vulkaan Knipoog

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:50

Wij zijn drie jaar geleden in Tenerife geweest. Best een leuke vakantieplaats alleen als je niet zo gek bent op overdreven feestende "lallende" Engelsen zou ik me daar niet in het nachtleven begeven! Oh en nog een tipje; zet je huurauto niet op een parkeerplaats met een kruis.... Worden ze weggesleept! Tong uitsteken
Verder zijn wij met de auto (toen die weer afgekocht was voor een belachelijke prijs) lekker wat rond gaan rijden en dan kom je op best mooie (niet toeristische) plaatsen.

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:57

Ohja, zijn naar een erg mooi strandje geweest. (door het goede geheugen van mn vriend) Playa de las teresitas..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 13:57

PearllG schreef:
Ohja, zijn naar een erg mooi strandje geweest. (door het goede geheugen van mn vriend) Playa de las teresitas..

Thanks, daar heb ik wat aan!

Handige tip trouwens over het parkeren... dat van die engelse had ik ook op i-net gelezen, bah!

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:09

Zooist schreef:
PearllG schreef:

Thanks, daar heb ik wat aan!

Handige tip trouwens over het parkeren... dat van die engelse had ik ook op i-net gelezen, bah!

Weet alleen niet hoe het zit met drukte in het seizoen. Toen wij er waren was het in ieder geval rustig, is ook niet toeristisch. Maar weet niet hoe dat nu is..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 23:09

Dat zullen we wel ervaren dan! Morgen wordt er geboekt.
Ben benieuwd want ben niet iemand die naar toeristen gebieden wil.... maar ach, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:06

Los Gigantes is wel toeristisch, maar niet zo druk en schreeuwerig als Playa las Americas. Ik vind het dorpje Alcala altijd wel erg leuk voor een bezoekje. Er is een dorpsplein waar je wat kan drinken en een inham waar je kan zwemmen en zonnen (is geen strand) Het is een klein dorpje wat nog heel spaans aandoet. Andere aanraden is het eiland La Gomera voor de kust van Teneirfe. Het is kleiner en heel groen.
Andere bezienswaardigheden zijn natuurlijk de Teide, Lora Park, Masca, Garachico. Tenerife is trouwens Tax Free, dus lekker shoppen! Veel plezier!!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:11

heeeyyy

ik ben mei 2008 ook 3 weken naar tenerife geweest ( voor stage bij honden asiel K9 en Action tier )
wat echt een aanrader is het is aqua land , dat is met heel veel leuke glijdbanen Haha! ! echt heel leuk
je kan daar ook met dolfijnen zwemmen !
jungle park is ook heel leuk om heen te gaan .
wij zaten in Playa las Americas , weet niet waar jij heen gaat ?
Laatst bijgewerkt door XxSultanxX op 23-07-08 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:13

Diva_Jenny schreef:
Ik ga deze zomer ook naar tenerife! Ben er nog nooit eerder geweest dus ben ook wel benieuwd! Wij gaan een autotje huren en iig naar de Pico del Teide!

de teide moet idd ook erg leuk zijn , maar in de bus is hij minder
met eigen auto kan je wat verder , maar zijn wel smalle weggetjes Tong uitsteken

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 12:47

Ik heb geen idee waar.... daar waar het mooi weer is..??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:49

Dat wij op Tenerife waren was de Teide de hele tijd in de wolken gehuld. Wij hadden ook een auto, en hadden het appartement bij Los Gigantes, maar we hebben bijna het hele eiland gedaan.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:51

Wij zijn destijds de Teide aan 4 kanten opgereden, was erg mooi daar. En erg rustig. Verder is het vooral lekker zonnen geloof ik, er zijn 2 kunstmatige stranden volgens mij waar je best aardig kunt zijn, maar het is er niet heel bijzonder.

Kleine tip: de "costa del silencio" is geen idyllisch natuurpark zoals de naam doet vermoeden maar een vreselijk vakantiepark ROFL Huilen van het lachen

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:57

Wij zaten in een hotelletje op Tenerife en de reisorganisatie had zo'n groot boek met allerlei excursies liggen die je kon doen.
Ik weet nog dat ik op kamelen ging rijden, maar dat viel flink tegen. Clown Mijn broer had toen de jeeptocht gedaan. Je ging daarbij met gids over die vulkaan en ook nog naar een of ander dorpje wat hoog op rotsen lag.
Ook hebben we nog een boottocht gedaan waarbij we ook nog dolfijnen gezien hebben, en ook de kliffen waren heel mooi om te zien. Je mocht op een bepaald stuk ook zwemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:29

Ik ben een paar jaar terug in Tenerife geweest, costa del silecio. Wij zijn ook een beetje rond getourd over het eiland. Alleen aqua-park kan ik je niet aanraden, tenzij je van lange wachtrijen voor glijbanen houd Knipoog

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:51

L4UR4 schreef:
Alleen aqua-park kan ik je niet aanraden, tenzij je van lange wachtrijen voor glijbanen houd Knipoog

hangt er ook vanaf waneer je heen gaat , wij hadden hellemaal geen rijen Knipoog konden zo doorlopen