Hoe hou jij je bezig tijdens vliegreis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primula

Hoe hou jij je bezig tijdens vliegreis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:55

Hallo,
Ik ga in oktober voor 3 weken (alleen) naar Hawaii Go jij! Go jij! en vlieg via Londen en San Francisco.
Nu is het dus bijna 11 uur vliegen van Londen naar San Francisco, en ik vraag mij af waar ik mij in godsnaam in die tijd mee kan bezighouden tijdens de vlucht...
Ik heb al gedacht aan: lezen, proberen zoveel mogelijk te slapen, een hoopje sudoko's meenemen, hopen dat ik naast heel leuk en boeiend gezelschap kom te zitten Knipoog .
Nu vroeg ik mij dus af hoe jullie je bezighouden om een vliegtuigtrip zo vlug mogelijk te doen gaan?
Iemand misschien ook nog leuke ideetjes voor onderweg?

Anoniem

Re: Hoe hou jij je bezig tijdens vliegreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:57

11 uur heb ik nog nooit gevlogen, hooguit 4,5 uur. Maar meestal draaien ze toch wel films in het vliegtuig? Daar vermaak ik me altijd wel mee Knipoog
Verder veel lezen dus, eventueel iPod meenemen om muziek te luisteren.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:02

heul veul films kijken, puzzelen, lezen, naar buiten kijken, foto's maken, muziek luisteren en kleppen met de buurman....
ff en tip; neem een tandenborstel, tandpasta, lippenbalsam en een creme mee (niet meer dan 100 ml in een afgesluitbare doorzichtige plastic zak), je wilt echt onderweg je tanden wel even poetsen en de lippenbalsam en creme is tegen de droge lucht in het vliegtuig Knipoog

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:04

Ik ben van Amsterdam naar Vancouver gevlogen en een keer van Frankfurt naar Calgary. Ook zulke lange vluchten! Ik had een vlieguig met in de stoel voor me zo'n tv'tje. Ik kon dus zelf mn films uitkiezen en spelletjes doen. Allerlei series hadden ze er ook in staan. Ook nog geprobeert even te slapen, babbeltje gemaakt met de persoon naast me en wat sudokutjes gedaan. Ondertussen kwamen de stewardessen regelmatig langs met wat te knabbelen of drinken en kon ik zelf ook naar achteren lopen waar ze een soort bar hadden waar je zelf wat te snoepen kon ophalen of wat drinken ('gratis'). Prima vermaakt. Lippenbalsem is inderdaad goed om mee te nemen! Niks zo irritant als 11 uur vliegen met droge lippen Nagelbijten / Gniffelen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:05

Voor het eerst dat ik ga vliegen naar Gran Canaria. Neem een leuke boek mee en ga alvast voorgenieten van de vakantie en natuurlijk praten met mijn vriend Haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:07

worden er altijd films gedraaid? (een echte filmfan) Lachen

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:08

C_arola schreef:
worden er altijd films gedraaid? (een echte filmfan) Lachen

op de langere vluchten wel Haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:17

Vanaf hoelang?? De vlucht van mij duurt rond de 4,5 uur.. Lachen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:20

Ik ga binnenkort ook van Amsterdam naar de Dominicaanse Republiek vliegen, wordt ook een lange zit.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:22

Ook, ik ben vorig jaar naar Griekenland gevlogen en dan ging er al een film aan (kleine 3uur vliegen dacht ik) en toen ik naar Londen ging zette ze gewoon een serie op.

Van de zomer 9uur vliegen maar we gaan met het hele gezin dus zal wel genoeg te kletsen hebben. Verder een boek mee, tijdschrift, sudoku's en m'n mp3 speler. Die van die lippenbalsem en creme vind ik hele goeie, ga ik aan denken. Owja en ik neem neusspray mee. Landen is echt heel pijnlijk als je neus dicht zit (en daarna 3 dagen doof zijn is ook niet leuk).

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:34

Afgelopen december naar Australië gevlogen, eerst 11 uur van Amsterdam naar Hong Kong en daarna nog 10 uur van Hong Kong naar Sydney. 5 Weken later terug vanaf Perth naar Hong Kong (8 uren) en (gelukkig na een stop-over van 3 dagen) vervolgens 13 uren naar Amsterdam. Dat zijn lange zitsessies... De eerste vlucht begon 's middags, en aangezien ik nog nooit gevlogen had heb ik m'n ogen uitgekeken door het raampje (daar zat ik gelukkig). Totdat je boven de wolken zit, dan zie je beneden niets meer.

Dan lezen, sudoku (blijkt erg populair te zijn lees ik hier Haha!) of cryptogrammetje, filmpje kijken, muziek luisteren, foto's maken door het raampje, af en toe stukje wandelen anders zit je je écht een breuk en verder je keer op keer verwonderen dat jíj daar nu in dat grote vliegtuig op 10 km hoogte, met een snelheid van zo'n 850 km/h door de lucht raast, op weg naar een zo lang verwachte bestemming! De overige vluchten waren 's nachts dus slapen voor zover dat gaat Slapen Veel drinken is een aanrader, net als hierboven al genoemd de lipbalsem.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:35

Naar Tenerife zaten wij comfort klasse en kregen we ieder een eigen DVD speler met veel nieuwere films en series Haha!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:39

C_arola schreef:

volgens draait er dan wel een film Haha!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:41

Ik ben vorig jaar naar china gevlogen, ook zo'n 11 uur.

Maargoed, er worden idd sowieso wel films gedraaid. Wat ik altijd doe is lekker lezen, mp3 speler, gameboy o.i.d. Van slapen gaat de tijd ook snel, haha. En verder gewoon lekker voorgenieten van de vakantie Haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:42

Lijkt me erg leuk! Haha!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:44

Slapen. Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:48

Ik zou dit jaar voor het eerst alleen vliegen.
Alleen ging op het laatste moment de vakantie helaas niet door.

Ik ga in het vliegtuig altijd lezen, muziek luisteren, beetje naar buiten staren, film kijken. Meestal is het zo voorbij..

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:37

Ik ben in April naar Amerika geweest, 7 uur vliegen en ik moet zeggen, de tijd ging best snel.
Ik vloog met KLM, dan krijg je een dekentje en een kussentje en ze draaien om de zoveel tijd een film, ik heb 3 films gezien en wat geslapen en bij KLM komen ze ook steeds met wat te eten of te drinken ofzo, dus ik vond het super en de tijd was zo om. Op de terugweg heb ik alleen maar geslapen.

In November ga ik naar Aruba, is ook weer een iets langere zit denk ik, maar komt wel goed.

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 01:15

SLAPEN Haha!
Waarschuwt de F.A. om me altijd voor het eten wakker te maken, slaap zo op een lange vlucht zo'n 6 tot 7 uur, dat gaat iets makkelijker als je 1st class vlieg. Cool
Ben ook verleden jaar naar Hawaii geweest wel via Vancouver met een cruise schip.
Terug reis ging via LAX

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 22:35

Bedankt voor de tips!! En ja, ik denk dat ik best ook zoveel mogelijk probeer te slapen Slapen ...
En hopen dat ze op het vliegtuig zo'n schermpje hebben waar je vanalles mee kunt. Ik vlieg met United Airlines, heb er eigenlijk geen idee van hoe die zijn uitgerust Tong uitsteken .
En ja, JAZZ4ff, in eerste class is het inderdaad wel een beetje makkelijker Knipoog . Ik heb ook altijd enorm veel last van gezwollen enkels als ik zo lang vlieg. Vorige keer waren ze dubbel zo dik en knalblauw, daar moet ik ook nog iets op vinden, zeker als ik 's nachts misschien gesandwiched zit tussen 2 andere passagiers en niet zomaar kan gaan lopen Frusty .

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:39

C_arola schreef:

Geloof 3 uur ...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:40

Kan je niet nog een stoel reserveren? Dan kan je er een kiezen naast het gangpad! Of met extra beenruimte ofzo?
Ik ben in februari naar Canada gevlogen, meer als 8 uur duurde het. Wij hadden ook zo'n touch-screen met films, series, spelletjes en weet ik wat. Ik heb me wel vermaakt Haha! Twee films kijken en je bent al een heel eind op weg.
Ook lees ik veel, muziek luisteren, slapen en inderdaad: stewardessen liepen op mijn vlucht ook af en aan met eten, drinken en snacks, we kregen zelfs een ijsje... had ik nog nooit gehad. En het was heeeet op dat moment dus heel relaxt.
Ik vermaak me altijd wel in het vliegtuig!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 00:22

Ik ben in Mei naar Seattle geweest ook 9 uur vliegen en ik zit nu in Aruba en dat is ook 10 uur vliegen. Ik weet ook nooit wat ik moet doen Tong uitsteken Morgen vlieg ik ook weer terug naar huis en ik zit me ook al weer af te vragen wat ik moet gaan doen Tong uitsteken
Naar Seattle vlogen wij met North west airlines en daar zat voor elke stoel een tv schermpje waar je heel veel films kon kijken en spelletjes kon doen. En die andere vlucht moesten we betalen ( nu naar Aruba) voor een tv tje 10 euro.
En je krijgt net als _Diesel zegt heel veel eten en drinken Nagelbijten / Gniffelen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 02:01

Ik ben een paar weken geleden naar Denver gevlogen, was zo'n 10 uur vliegen. En a.s zondag vlieg ik vanuit San Francisco weer terug, ook zo'n 9 a 10 uur.

Ik kijk films, lees wat, kijk naar buiten en probeer te slapen.. Lachen

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 02:44

Ik ben es alleen naar australie gevlogen maar daar kreeg je dus een eigen TVtje in de hoofdsteun voor je waar je 100 recente films op kon kiezen en op kon game boyen