Belgische Ardennen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linda22

Belgische Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:42

Ik zit er over na te denken om met mijn mannetje een weekendje naar de ardennen te gaan. Nu is er veel over te vinden en veel verschillende plaatsjes, zie door de bomen het bos niet meer........ weten jullie leuke plaatsjes. We willen graag mountainbiken, raften, kano-en en als het kan ook nog naar de thermen. Hebben jullie tips waar dit allemaal mogelijk is?? Leuke hotels, huisjes moet wel betaalbaar blijven natuurlijk.

Natje_Spirit

Re: Belgische Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:48

Barveau (nabij Durbuy) of hoe je het ook schrijft is heel erg leuk, m'n oma geeft daar een caravan en wij zijn er ook al veel geweest. Je kunt er mountainbiken, raften, kano'n,... en het is redelijk dicht bij grote steden er zijn wel wat hotels maar een chalet huren is eigenlijk veel leuker ook al ben je maar met 2. Je hebt ook chalet's met sauna enzo dus kun je je in een spa wanen. Je kunt van Barveau naar Durbuy wandelen langs het water maar in Durbuy zelf kun je ook in het bos. Ook heb je ergens een grot in de buurt maar die weet ik niet zijn, de mensen daar kunnen je die echter wel zeggen, de grotten zijn ook altijd de moeite waard om te bekijken.

Het is een klein stadje maar met een heleboel lekkere restaurantjes, de laatste keer dat ik er was had je oa Italiaans, Grieks, Chinees als alle daagse keuken. Bovendien is de markt in het stadje verderop ook leuk om te bezichtigen en inkopen te doen, en de mensen zijn er super vriendelijk.

Als je maar een weekendje hebt zou ik Barveau aanraden aangezien je alles in 1 stadje kunt doen en op de terug weg kun je misschien eens langs La Roche gaan, het kasteel daar is ook de moeite waard om te bezichtigen.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:45

Vorig jaar ben ik naar de Belgische Ardennen geweest en dit jaar naar de Luxemburgse.
Beide heel goed bevallen.
Eerste keer zaten wij in La Roche. Een simpel maar mooi hotel maar allemaal redelijk standaard (maar ja hoe veel ben je eigenlijk in je hotelkamer...) We hebben daar het kasteel bezocht en de grotten van Hotton. Deze waren heel mooi om te zien. Verder hebben wij er veel gewandeld enzo omdat het niet echt lekker weer was om te raften ofzo (was in feb.) We zijn toen ook naar Durbey geweest wat echt een heel leuk dorpje is.

Dit jaar zaten we in Vianden in wederom een simpel hotel met wel een heel lekker ontbijt. We hebben toen het kasteel bezocht wat echt super mooi was en heel veel gewandeld. Ook zijn we naar Klein Zwitserland geweest wat echt adembenemend was. Ohja en nog een dagje Luxemburgstad gedaan. Maar zeker Klein Zwitserland vond ik prachtig met de natuur daar en de vele fiets en wandelpaden tussen die rots formaties door is echt gaaf.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:03

Ik wilde ook La Roche aanraden maar dat is hier al gebeurd zie ik Haha!

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 22:24

ziet er echt heel leuk uit zeg, zag dat bovengenoemde plaatsen vlak bij elkaar liggen. Weten jullie nog leuke chalets, hotels ofzo er zit ook al aardig wat vol voor in september

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:01

Ik ga meestal naar Petit-Halleux.
Een heel klein boerengat maar wel leuk.
Het ligt vlakbij Vielsalm.
(en ook wel in de buurt van La Roche)
ik zou iets daar in de omgeving zoeken Lachen

Bij La Roche kan je trouwens heel leuk kanoën.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:52