Barveau (nabij Durbuy) of hoe je het ook schrijft is heel erg leuk, m'n oma geeft daar een caravan en wij zijn er ook al veel geweest. Je kunt er mountainbiken, raften, kano'n,... en het is redelijk dicht bij grote steden er zijn wel wat hotels maar een chalet huren is eigenlijk veel leuker ook al ben je maar met 2. Je hebt ook chalet's met sauna enzo dus kun je je in een spa wanen. Je kunt van Barveau naar Durbuy wandelen langs het water maar in Durbuy zelf kun je ook in het bos. Ook heb je ergens een grot in de buurt maar die weet ik niet zijn, de mensen daar kunnen je die echter wel zeggen, de grotten zijn ook altijd de moeite waard om te bekijken.
Het is een klein stadje maar met een heleboel lekkere restaurantjes, de laatste keer dat ik er was had je oa Italiaans, Grieks, Chinees als alle daagse keuken. Bovendien is de markt in het stadje verderop ook leuk om te bezichtigen en inkopen te doen, en de mensen zijn er super vriendelijk.
Als je maar een weekendje hebt zou ik Barveau aanraden aangezien je alles in 1 stadje kunt doen en op de terug weg kun je misschien eens langs La Roche gaan, het kasteel daar is ook de moeite waard om te bezichtigen.