Wie gaat er naar Aruba??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

semenamy

Wie gaat er naar Aruba??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:29

Zijn van plan om in de herftstvakantie naar Aruba te gaan..wie kan me er wat over vertellen of is er al geweest?
Ben benieuwd naar goede hotels, mooie plekjes en welke touroperators?
Foto's zijn natuurlijk ook altijd leuk! Knipoog

dutchy_

Re: Wie gaat er naar Aruba??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:07

Ik ga naar Aruba, had er ook al een topic over geopend paar dagen geleden. Ik ga 7 maanden werken op Aruba.

Ik weet er nog niet veel over, maar ik ga zelf in Blue Village in een appartementje zitten http://www.arubabluevillage.com

Verder weet ik ook dat Aruba heel erg duur is, maar iets waar je zeker heen moet gaan is de Jolly Pirates. Dat is een boot die uitvaart en stopt op mooie plaatsen en dan kun je van de boot slingeren met een swing en daar ook snorkelen enzo.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:01

aha toch nog iemand..zag later idd dat er al een topic was geopend maar waar ook weinig belangstelling voor was.
Het is dus duur daar? Zal wel even kijken naar welk hotel je gaat..wij wachten op een last minute..anders is het wel heel zoutig met twee kinderen!Ha...ha..!jij in elk geval veel plezier!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:06

Mijn zus heeft 8 jaar op Aruba gewoont en ik ben wel eens op bezoek geweest.

Het is een heel erg Americaans eiland, zo zijn de prijzen dus ook. Het verschil tussen rijk en arm vond ik erg groot, iets er tussen lijkt wel niet te bestaan...

Ik heb natuurlijk bij mijn zus geslapen, maar ik heb begrepen dat de hotels eigenlijk allemaal wel goed zijn. Airco ed is overal. En ook fijn, warm water. Dat hebben de loals namelijk niet, de waterleidingen lopen bovengronds en worden dus opgewarmt door de zon, daardoor is koudwater moeilijk te verkrijgen, maar voor het douchen s'avonds vond ik het toch net te koud.

Ik vindt dat er toch best veel te zien en te doen is voor zo'n klein eiland waar vooral de stranden voor toeristen heel belangrijk zijn. Het National Park is bijv er leuk. En zo zijn er nog wel wat meer dingen te doen !!

Grniet er vooral van zou ik zeggen !!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:32

Bedankt, zijn al druk bezig met informatie verzamelen!Lijkt ons super gaaf!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:48

Ludora schreef:
Mijn zus heeft 8 jaar op Aruba gewoont en ik ben wel eens op bezoek geweest.

Het is een heel erg Americaans eiland, zo zijn de prijzen dus ook. Het verschil tussen rijk en arm vond ik erg groot, iets er tussen lijkt wel niet te bestaan...

Ik heb natuurlijk bij mijn zus geslapen, maar ik heb begrepen dat de hotels eigenlijk allemaal wel goed zijn. Airco ed is overal. En ook fijn, warm water. Dat hebben de loals namelijk niet, de waterleidingen lopen bovengronds en worden dus opgewarmt door de zon, daardoor is koudwater moeilijk te verkrijgen, maar voor het douchen s'avonds vond ik het toch net te koud.

Ik vindt dat er toch best veel te zien en te doen is voor zo'n klein eiland waar vooral de stranden voor toeristen heel belangrijk zijn. Het National Park is bijv er leuk. En zo zijn er nog wel wat meer dingen te doen !!

Grniet er vooral van zou ik zeggen !!

Ben wel heel beniewd waar je alleen een ticket gekocht hebt?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:53

Dat kan je toch gewoon bij cheapticket ofzo doen of bij een reisbureau, alleen ticket.

Ik ga volgende week ook mijn ticket kopen, wordt ook alleen een ticket, dus dat is wel te doen. Wel gaaf hoor voor je twee kids, helemaal naar Aruba.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 14:06

Volgens het reisbureau is namelijk altijd alles vol in de herfstvakantie tenminste de vluchten..heb al gekeken en idd veel vluchten zijn vol!Volgen s haar moesten we niet langer als 3 weken wachten.. 1500 pp vind ik wel een boel geld!
Wonen aan de grens, boeken meestal via Duitsland, gaan we nu ook proberen denk ik!
Weet nog niet of ik het wel grappig vind met kinderen zon eind vliegen..ha..ha

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:45

Hahaha ja dat is wel een nadeel. Je hebt gelijk over de herfstvakantie, daar had ik niet bij stilgestaan, ik ga buiten de vakanties om dus heb daar niet echt last van.

Maar denk wel dat het een hele ervaring is en zeker leuk voor je kinderen. Ik hoorde wel dat je op Aruba echt een auto nodig hebt als je wat dingen wilt zien. Die link die ik je daarstraks gaf, daar hebben ze wel een gratis shuttle service naar het strand en naar de stad, dus dat is op zich wel heel handig, maar ik heb er natuurlijk ook nog geen ervaring mee.

Ben wel benieuwd naar je verhalen als je terug komt, ik ga namelijk pas half november weg.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 15:45

Heb gekeken..een interessant park!
Voor 700 euro zouden we voor 10 dgn al een huisje hebben!
Alleen 4x 1000 euro minimaal voor een ticket is dan veel.
Dan kun je net zo goed een pakket reis nemen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:11

Ik ben vooral in februari geweest, dan is het Carneval en dat is geweldig. ik had gewoon een KLM ticked, was niet veel moeilijks aan eigenlijk.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:36

Ik ben er nu. Ga woensdag al weer terug naar NL na 16 dagen Lachen
Wij zitten in hotel Renaissance ocean suites voor de 3e keer Tong uitsteken

Morgen gaan we naar Palm island dat is er nog niet zo lang. Er zitten allerlei glijbanen bij en je kan er mooi snorkelen maar je moet er per boot heen. Ons hotel heeft ook een eigen prive strand waar je met een bootje heen word gebracht ook super mooi! Lachen Wij vliegen trouwens met Arke fly.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 07:17

Aha..dat hotel hadden we al gezien!
Mooi hotel dus?
De moeite waard?
Geniet er nog van!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:13

Ja heel mooi hotel en zeker de moeite waard! Lachen
Bedankt maar morgen gaan we helaas alweer naar huis Tong uitsteken

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 21:30

Goede reis dan maar...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 03:24

semenamy schreef:
Ben wel heel beniewd waar je alleen een ticket gekocht hebt?

Je hoeft echt geen ticket in combinatie met een hotel aan te schaffen. Je kunt gewoon losse tickets kopen als je je verblijf op een andere manier hebt geregeld (bij vrienden overnacht ofzo).

Daarvoor is www.momondo.com een handige site, of idd www.cheaptickets.com

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 08:57

Dat zijn idd behoorlijk goedkope tickets!
Moet zeggen dat de Bahama's ook wel in trek zijn hier..ha..ha, dan zijn we waarschijnlijk nog goedkoper uit in combinatie met Miami! 1109 euro inclu vlucht en hotel en auto voor 10 dagen!

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:14

hoihoi allemaal
wij gaan misschien voor 4 jaar naar aruba (horen we volgende week), maar nou heb ik "gelukkig" mijn eigen paard 1,5 jaar geleden verkocht, maar hebben wel sinds kort een shetlander voor mijn dochter waar zij helemaal gek mee is. ik heb eens nagekeken wat het allemaal ongeveer gaat kosten om deze mee te nemen, maar is bijna niet te doen. nou was mijn vraag of iemand hier misschien weet wat de opties zijn om voor mijn dochter op aruba een nieuwe pony te kopen. mocht dit een mogelijkheid zijn dan is dit weer een hele pak van mijn hard, want vind het echt mega-zielig voor mijn dochter. heeft ze eindelijk dr eigen ponytje.

(de reden dat we toch hier een pony gekocht hebben is dat aruba in eerste instantie niet door zou gaan, maar nou hebben we vorige week gehoord dat de kans er toch inzit)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 10:17

Phoe..jeetje geen idee eigenlijk, zijn daar wel echt veel paarden?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:01

Uhmmm ja op aruba hebben ze op zich bestt wel veel pony's hoor, maar shetlanders heb ik niet zo vaak gezien. Ik weet ook niet of de paarden die er zijn te koop zijn natuurlijk. Wat een vervelende situatie?

Zou je niet wat manege's op aruba kunnen mailen met de vraag, die zullen er vast wel meer vanaf weten.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:35

Dit topic dateert van juli 2008, hier een slotje.