kamperen met kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

kamperen met kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 23:44

Hoi,
Ik wil heel graag gaan kamperen met mijn zoontje! Maar goed, normaal kampeer ik niet Vork dus eigenlijk geen flauw idee waar ik moet zoeken op internet naar een goede camping...

Mijn eisen:
- leuk zijn voor kinderen
- niet te duur
- niet te ver reizen aangezien ik alleen moet rijden. daarmee bedoel ik dus niet helemaal naar zuid frankrijk... Een dagje rijden met een aantal keer stoppen zou nog net kunnen Lachen

Tja en verder kan ik wel wat tips gebruiken Clown

aswas

Re: kamperen met kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:48

Ik ben laatst op een camping in Sy geweest (ardennen). Deze ligt aan de ourthe (rivier) waar je ook wel het water in kunt, maar ik weet niet hoe oud jouw manneke is, dat kan nogal gevaarlijk zijn. De rivier ligt er zeker in de zomer ondiep bij, maar kan verraderlijke stromingen hebben. Daarnaast ligt er tegenover de camping een klein afgezet speeltuintje waar de kleinen zich goed kunnen vermaken, en voor mams zijn er bankjes.
Voor de rest kun je er heerlijk wandelen en kun je van daaruit leuke stadjes in (bijvoorbeeld Durby). Ook zijn er in de omgeving wel wat leuke dingen voor kinderen, denk dan aan dierentuin.
Afgelopen weekend betaalden wij voor 2 volwassenen met auto, tent en twee honden 27 euro, van vrijdag t/m zo.
Meer info kun je ook via PB opvragen.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:50

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:55

echt naar het buitenland of is nederland ook goed??
dan is een camping van de oostappengroep misschein een idee, dan denk ik aan brugse heide

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:56

Ik heb me als kind zijnde in Luxemburg ook een paar jaar prima vermaakt. Aan leuke kleine ondiepe riviertjes enzo...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 23:58

Aswas: Jari is 3,5 jaar. opzich is hij niet zo dol op water en zal ook beslist niet het water in gaan zonder dat ik hem optil, dus dat is het probleem niet Clown

Suuzel: Ziet er gezellig uit, maar lijkt me stiekem best een eindje rijden Nagelbijten / Gniffelen hoeveel uur doe je daar over?

Runn_love: Nederland is ook prima!

Nouks: Luxemburg is inderdaad een prachtig land! Ik ben er ook een keer wezen kamperen met de buren jaren terug, was inderdaad erg leuk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 00:01

Joyckuh schreef:
[***]: Luxemburg is inderdaad een prachtig land! Ik ben er ook een keer wezen kamperen met de buren jaren terug, was inderdaad erg leuk Lachen

Mja en zeker als je zoontje een beetje van natuur houdt, valt er genoeg te klauteren, wandelen, zwemmen, kanoën etc etc.

(oh ik zie dat je zoontje pas 3,5 is... nou ja toch Clown )

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 00:11

Camping Birkelt (bij Larochette, Luxemburg, ongeveer 3 uur rijden vanuit jou schat ik) is volgens mij best leuk voor kinderen. Lachen En Nederlandstalig, scheelt ook weer. Ze hebben daar van die grote tenten staan die verhuurt worden, maar ik weet niet zeker of die van henzelf zijn (er staan wel stacaravans van henzelf) of van organisaties als Eurocamp en zo...

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:33

Ik denk dat het vanaf jou ongeveer een 14 uur rijden is.. Vanuit het noorden doe je er ongeveer 17 uur over..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 16:35

Sylvia: dat is te doen dan Lachen

Suuzel: 14 uur is me net iets te ver Nagelbijten / Gniffelen

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 03:16

Je kan ook gaan kamperen op terschelling!
Meestal lekker weer, mooie omgeving en leuke campings

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 05:12

Ga naar www.anwb.nl > vakantie > onder 'accomodatie's' 'Camping's' > reserveer hier.
Beetje rare manier om er te komen maar daar staan heel veel camping's in binnen en buitenland, wat er te doen is en vaak ook prijzen. Je kunt zoeken op aantal km van Utrecht, land/provincie en faciliteiten (rustig gelegen, zwembad enz).

Ik vind het zelf een super handige site.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 09:26

Nou ik heb een weekje kamperen geboekt op deze camping:

http://www.camping-neumuhle.lu/

Ik heb gewoon kamperen luxemburg ingevoerd en kwam een zogenaamde top 100 tegen. Deze camping ben ik jaren terug met de buren geweest Nagelbijten / Gniffelen dat was toen erg gezellig met leuke activiteiten dus hopen dat dat nog steeds is Nagelbijten / Gniffelen

Annelies: Bedankt voor de link! Volgend jaar ga ik het ook zo proberen!