Welk Canarisch eiland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Welk Canarisch eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:33

Eind oktober, begin november wil ik met mn vriend voor een dag of 10 naar een Canarisch eiland. We zijn vorig jaar naar Lanzarote geweest en dat was toch wel erg goed bevallen. We zijn all inclusive gegaan en omdat we niet in het hoogseizoen zaten was het echt super!! Maar ik moet zeggen dat we na 8 dagen toch wel alle wegen op Lanzarote gezien hadden, inclusief alle bezienswaardigheden en atracties.

Nu zit ik zo te twijfelen waar ik naar welk eiland ik toe wil.
Het hoeft niet al te toeristisch te zijn, het hoeft geen bruisend nachtleven te hebben, er moet wel veel te zien zijn qua natuur en het liefst veel afwisseling. Ook moet er natuurlijk genoeg te zien zijn, zodat we ons niet gaan vervelen.
Ben bang dat Gran Canaria een beetje te ubertoeristisch is, dus zat misschien te denken aan Tenerife??

Waar ben jij geweest op de Canarische eilanden? En beviel het?

ielsjj_

Re: Welk Canarisch eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:36

Ik heb bij Las Palmas gezeten geloof ik..
Het beviel erg goed, maar ja ik ben er nu 2x een week geweest maar dan raak je toch wel een keer uitgekeken.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:40

Gran Canaria is erg toeristisch vooral Playa del Ingles maar er zitten ook kleinere plaatsjes omheen die rustiger zijn. Er zijn daar wel veel winkelcentra's en een groot strand.

Tenerife is ook best wel toeristisch maar niet zo erg als Gran Canaria.

Mij lijkt het nog een keer om naar La Gomera te gaan maar volgens mij moet je daar niet te lang heen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:45

Dan in ieder geval niet Fuerteventura, behoorlijk eentonig landschap, weinig culturele dingen om te bekijken.
Tenerife en La Gomera zijn erg mooi (volgens mijn broer, die is met de zeilboot alle eilanden afgeweest).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:47

Volgens mij was La Gomera vrij klein toch?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:47

Tenerife moet je zeker gezien hebben! Het is daar echt prachtig alleen: JE MOET DAAR NIETS KOPEN! Ze proberen je in de winkeltjes nepspullen aan te bieden, aan de buitenkant lijkt het echt maar heus: het is gewoon pure rommel. Zij zitten met JOUW centjes, en jij zit met de troep. Uitkijken dus. In de nachtclubs daar moet je ook uitkijken want ze durven gerust een paar pilletjes in je drank te doen! Buiten dat is het een héél mooi eiland, met een paar mooie toeristische plekjes. Aqualand is trouwens ook heel leuk. Voor € 50,= kan je daar een minicursus dolfijnenknowhow opsteken. (net zoals hier dichter bij dolfijnen maar dan stukken goedkoper!) Zeker een aanrader!!!! Loroparque is trouwens ook leuk met de orkashows!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:48

Gran Canaria is heel leuk, maar is inderdaad nogal toeristisch. Verder ikan ik je over de eilanden niets vertellen, aangezien Gran Canaria de enige is waar ik geweest ben. Mijn moeder is wel op Tenerife geweest en die vond het daar geweldig!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:50

Ik raad je Tenerife aan, het is daar prachtig! Vooral met die dolfijnenshows, super ervaring!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:51

Tadaaaaah... effe een kaartje erbij geplukt!
Afbeelding
Ik heb in de buurt bij Los Cristianos gezeten, playa de las Americas

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:52

Iris82 schreef:
Volgens mij was La Gomera vrij klein toch?

ja dat is een klein eiland maar schijnt wel het groenste eiland te zijn

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:54

Dolfijnenshows? Tof! *LOL*
Natuur is ook mooi? Zaten jullie in het noorden of het zuiden?

Horseydude: mag je ze dan ook aaien?

BTW: we zaten in Lanzarote ook aan de rand van een megauitgaansstad, maar we zijn geen enkele keer geweest. We vermaakten ons wel op het hotel.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:55

Ben ook in Playa de las Americas geweest.
De Teide is ook leuk maar wel warme kleding meenemen Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:58

Iris82 schreef:
Dolfijnenshows? Tof! *LOL*
Natuur is ook mooi? Zaten jullie in het noorden of het zuiden?

Horseydude: mag je ze dan ook aaien?

BTW: we zaten in Lanzarote ook aan de rand van een megauitgaansstad, maar we zijn geen enkele keer geweest. We vermaakten ons wel op het hotel.

Ja dat mag! Ik heb met mijn broer in ApartHotel Los Geranios gezeten: http://hotels.hotelopia.nl/spanje/tener ... anios.html
Alleen 2 dingen: het was echt BLOEDHEET (25 graden in de ochtend!!!!!!!!!) én je zit middenin het centrum. Dat hotel zit vlak onder een engelse pub 24/7 alleen maar engelse wedstrijden tot in de late avond!!! Ziek Ziek Ziek
Daar gáát je nachtrust! Huilen
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 15-07-08 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:59

Lianne1 schreef:
Ben ook in Playa de las Americas geweest.
De Teide is ook leuk maar wel warme kleding meenemen Knipoog

Is koud he daarboven?? Haha! Ook die Jeepsafari gedaan! Lekker crossen door de dalen heen! Dolfijntjes stalken met de Flipper UNo is ook leuk, zie je ze in het wild!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 15-07-08 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 17:00

Wanneer ben jij gegaan dan? Wij gaan pas in oktober/november he?

We willen wel naar een groot hotelcomplex, omdat je daar dan vaak veel sportdingen in de ochtend hebt via het animatieteam. En vaak ook wel een grappig avondprogramma. Zo hebben we vorig jaar heel veel gewatervolleybald. Was tof.

Wat is de Teide??

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:02

Iris82 schreef:
Wat is de Teide??

Is de hoogste berg en op het bovenste stuk ligt sneeuw dus erg koud.
Je kan daar met een kabelbaan naar boven.
Laatst bijgewerkt door Lianne1 op 15-07-08 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:03

Iris82 schreef:
Wanneer ben jij gegaan dan? Wij gaan pas in oktober/november he?

We willen wel naar een groot hotelcomplex, omdat je daar dan vaak veel sportdingen in de ochtend hebt via het animatieteam. En vaak ook wel een grappig avondprogramma. Zo hebben we vorig jaar heel veel gewatervolleybald. Was tof.

Wat is de Teide??

Poehee, volgens mij was dat 2 jaar terug met mijn broer een kluppie andere lui. De Teide is de hoogste berg van Spanje en is een slapende vulkaan (hij snurkt, kijk uit!) Ernaast zit ook nog een andere vulkaan maar die doet het niet meer.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:03

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:07

KIJK HIERVOOR UIT IN HET BUITENLAND!!! TIME-SHARE:

TIME-SHARE EN AANVERWANTEN

Destijds waren blitse jongeren op scooters de pest van het eiland tot het Cabildo de Tenerife paal en perk stelde aan deze praktijken. Ze klampten iedereen en overal aan om geïnteresseerden te ronselen voor timeshare projecten. Hun actieterrein is nu verlegd en ook hun manier van aanpakken. Men laat je deelnemen aan een wedstrijd, een soort tombola en wees vooral niet verrast als je wint want iedereen wint meestal de hoofdprijs. Het zal je maar overkomen. Op reis zijn en het geluk lacht je toe. En hebberig als de mens is, is deze mens dan ook gehaast zijn trofee in ontvangst te nemen. De hoofdprijs kan of 1.000 euro cash zijn, een videocamera voorzien van alle snufjes of een droomreis. Om dit te weten te komen moet je wel mee naar het hoofdkantoor om daar nogmaals jouw geluk op de proef te stellen ?!? (neem van me aan dat het de reis zal worden (lees verder)). Aangezien je popelt van ongeduld neem je maar al te graag de gratis aangeboden taxi. In deze taxi wacht de eerste verrassing. Voor je je prijs kan loten vragen ze wel anderhalf uur van jouw tijd om hun formule uit te leggen. Ter plaatse, in het hoofdkantoor, wordt men overladen met drankjes en attenties. Als de gewone verkoper jouw niks aan de man kan brengen komt de manager erbij te pas en zo gaat het door tot of je ingaat op hun aanbod of hun duidelijk maakt dat je van hen niks moet. Dan is de kous snel af en laat men je je prijs loten, een reis (wedden?).

En nu komt truc 2: je hebt voor alle inspanningen toch een reis gewonnen incl. tickets en alles erop en eraan. Lees wel goed de voorwaarden van deze 'gewonnen' reis want het scenario gaat meestal als volgt: men komt op de bestemming aan, wordt de identiteitskaart gevraagd (zogezegd voor het inschrijven in het hotelregister) en men wordt meteen rondgeleid in het time-share complex of vakantieclub. Gaat men niet in op hun aanbod dan moet men het verblijf zelf betalen en is het niks langer gratis. Dit staat allemaal duidelijk in de kleine lettertjes van het contract. Wie moeilijk doet krijgt zijn identiteitskaart zelfs niet eens terug. Dus geloof niet zomaar in sprookjes en ga niet in op deze gratis weekjes Tenerife of waar ook ter wereld. Enkel de zon komt gratis voor iedereen op. Mooi maar bedrog.
Nog een nieuwe aanpak is mensen die reeds een time share bezitten en ervan af willen, terug naar Tenerife te lokken met de belofte dat men een koper heeft gevonden voor hun time share. Vooraf dient dan wel een flinke som gestort te worden voor allerlei kosten en verblijf. Als het moment aanbreekt om de verkoop te bezegelen, dan blijkt plotseling dat de koper heeft afgehaakt ofdat de banklening nog niet volledig rond is en is men zijn centen nogmaals kwijt.

Overweeg goed of time share / vakantieclub wel iets voor je is. Bij Time Share koopt men verblijfsweken op voor een vast en éénmalig bedrag. Bij een vakantieclub betaalt men ongeveer een maandelijkse bijdrage van 150 euro gedurende 36 maanden. Hiermee kan je de rest van je leven, zelfs in vele gevallen overdraagbaar op de kinderen, een week met vakantie tijdens de aangekochte week. Men kan echter zijn week omruilen met bvb een week Griekenland. Of men kan 2 laagseizoen weken omruilen voor 1 week hoogseizoen. Dit is allemaal goed georganiseerd maar niet gratis. Men betaalt bvb een jaarlijkse bijdrage die kan oplopen tot 150 euro / aangekochte week voor onderhoud en vernieuwing van het meubilair. Voor het regelen van een omruiling al vlug 60 euro. Tel daarbij de vluchten en uitgaven aan voeding en drank en en zit al vlug aan wat men normaal zou betalen bij de reisagent voor een verblijf in een klassiek hotel. Voor anderen is Time Share dan weer de formule bij uitstek.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 17:11

HD: wees maar niet bang, wij gaan alle drugs, verkopers, time shareders en ellende ontwijken hoor. Op Lanza hebben we er helemaal geen last van gehad, toen zijn we naar geen enkele toeristische stad geweest. Alleen om de huurauto op te halen. Maar als je dan al die neon-reclame en uberdrukke straten ziet... Waren we blij dat we daar snel weer weg waren.