Barcelona, er wonen en werken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Barcelona, er wonen en werken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:25

Wonen en werken in Barcelona.

Heeft iemand het gedaan? Zoja vertel me er alles over! Haha!

Ik ben vanplan dit jaar een tussenjaar te nemen, partime werken, verder met de paarden, cursus Spaans volgen en voor zo'n 3 - 4 maanden naar Barcelona om daar te wonen, werken en de taal verder te leren.

Nu alleen nog maar werk vinden, goede talen cursus in Nld, woonruimte in Barcelona, werk in Barcelona en een talencursus in Barcelona. Bijna niets dus Vork

Wildgirl

Re: Barcelona, er wonen en werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:07

wat ik ervan begrepen heb na onderzoek(emigratieplannen) is dat het salaris bij een full time werkweek in spanje vele malen lager ligt dan bij ons; daar moet je dus wel rekening mee houden

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 13:07

Jup dat wist ik. Toen ik een weekje in Barcelona was kwamen we midden in een demonstratie met vuurwerk, knalpotten en alles van een vakbond tegen de (sh.it hoe heet zoiets ookal weer Clown ), nouja zoiets wat voor werkvoorziening zorgt. Mn oom heeft er toen wat over uit gelecht.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:14

Goede taalcursussen kun je doen bij Enforex. Grote school, daar heb ik een cursus van 3,5 maand gedaan en je Spaans vliegt vooruit!

Woonruimte? Hangt er vanaf.....wil je delen? Je kan allicht bij de uni gaan kijken, daar hangt altijd veel, of bv. in supermarkten voor advertenties en lokale krantjes.

Verder....probeer kosten te drukken door in restaurants voordelige dagmenu's te kiezen tijdens de lunch (flink, warm lunchen anders haal je het niet de hele dag!), kleine groenteboertjes te bezoeken of lokale markten (niet de Boqueria, want die ligt aan het toeristische Ramblas en is dus automatisch duurder), want leefkosten liggen wel hoger dan in NL.