Azie of toch weer Noord-zuid Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sa80

Azie of toch weer Noord-zuid Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 20:36

Tja een luxe probleem...

Wij hebben al een groot deel van Noord en zuid Amerika gezien en zitten dit najaar te twijfelen tussen Cuba (omdat dit continent gewoon super bevalt) of toch eens Azie?? en dan zitten we te denken aan Maleisie.

We willen een combi van een georganiseerde rondreis en een luxe resort of een goed plaatsje waar je lekker kunt eten. Als we naar de caribian gaan dan zo en zo luxe all in. Totaal willen we een week of 2,5 tot 3 weg.

Wie heeft beide werelddelen gezien en heeft er tips en adviezen....

Op dit moment lichte voorkeur voor Cuba omdat de landen in die omgeving gewoon vakantie gevoel uitstralen. Er goede 5 sterren resorts zitten en we van te voren weten wat we kwijt zijn.

Maar misschien is het tijd voor iets anders en kunnen jullie ons overtuigen van Azie.

Eventueel advies voor andere landen mag ook maar dan niet in de Caribian en omgeving.

KiWiKo

Re: Azie of toch weer Noord-zuid Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:39

Azie is geweldig............ Absoluut de moeite waard. ECHT!!

Ik ken zowel Azie als Noord en Zuid Amerika.......... maar azie heeft wel echt mijn voorkeur......

mooi, rustig (behalve de grote steden Haha!) vriendelijk....... echt een genot Lachen

Tip ......... ga van het resort af en ga naar de niet toeristische plekken Lachen

sa80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 21:32

het is ook niet de bedoeling alleen op het resort te blijven want we willen vooraf een rondreis maken en daarna dus nog wel even lekker relexen op het resort.

Maar als ik me een beetje in gelezen heb... dan is het denk ik ook beter om in Azie niet All inn te gaan zitten buiten kun je volgens mij prima eten en leuke dingen doen,

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:34

absoluut Lachen Lachen ik heb in azie veel in gewoon die tentjes op straat gegeten........ ben er niks ziek van geworden, alleen maar heel, heel lekker gegeten Lachen Op dat houten bankje met dat zeiltje boven je hoofd Lachen

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 00:34

Ik ben niet in Amerika geweest maar ik ben groot Maleisië (Borneo/Sabah) fan (en Indonesië btw), ik heb in Maleisië echter nooit een rondreis gedaan dus kan je daar niet in adviseren.

sa80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 16:38

Annemiek80 schreef:
Ik ben niet in Amerika geweest maar ik ben groot Maleisië (Borneo/Sabah) fan (en Indonesië btw), ik heb in Maleisië echter nooit een rondreis gedaan dus kan je daar niet in adviseren.

Borneo en Sabah leek ons ook leuk alleen wordt er geadviseerd hier niet heen te gaan ivm het weer in november.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 00:26

Het wisselt daar nog wel eens, in de Kinabatangan area (waar de meeste jungletochten, de bekendste iig, zijn) valt de meeste regen in jan/feb. Ik ben er wel eens de hele maand november geweest en weinig regen gehad (iedere paar dagen een goede bui), maar ik ben er ook wel eens geweest dat ik bijna geen droge draad meer aan mijn lijf had.

Zelf wil ik dit jaar half oktober a eind oktober er weer naar toe voor het eerst in 2 jaar.

Ik ben er trouwens niet geweest maar de Fillippijnen moet ook erg mooi zijn en als je rondreist een goede afwisseling van cultuur, natuur en strand (duiken/snorkelen), alleen moet je de zuid-oostelijke eilanden overslaan die zijn wat minder veilig voor toeristen.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 00:31

ben nooit in azie geweest, wel vorig jaar (en als het ff kan dit jaar weer) in mexico. Verhalen gehoord van cuba en dat is zo corrupt, mij zien ze daar niet, het is gewoon gevaarlijk op cuba. We hebben mensen gesproken en die hebben zelfstandig rondgetrokken en zijn gewoon 2 keer beroofd !! Over mexico niet anders dan lof, echt een geweldig land. Wij zaten in playacar een hotelzone met goede hotels ..Gewoon super genoten !!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:29

tjeetje schreef:
ben nooit in azie geweest, wel vorig jaar (en als het ff kan dit jaar weer) in mexico. Verhalen gehoord van cuba en dat is zo corrupt, mij zien ze daar niet, het is gewoon gevaarlijk op cuba. We hebben mensen gesproken en die hebben zelfstandig rondgetrokken en zijn gewoon 2 keer beroofd !! Over mexico niet anders dan lof, echt een geweldig land. Wij zaten in playacar een hotelzone met goede hotels ..Gewoon super genoten !!

Ik denk niet dat je zo over een heel land kan oordelen. In Mexico heb je ook gevaarlijke gebieden, bijvoorbeeld bij de grens met de VS, daar merk je niks van als je in zo'n toeristisch gebied zit. Dat zal niet heel veel anders zijn op Cuba. En corruptie heb je in die regio natuurlijk een stuk meer dan hier, maar ook daar zal je weinig van merken. Als je je goed voor laat lichten (evt. door de plaatselijke bevolking, die weten het natuurlijk als geen ander) over waar je wel en niet heen kan gaan, is vrijwel elk land goed te bereizen. Ik ben vorig jaar in het 'gevaarlijkste' land van die regio geweest, Colombia, en heb me eigenlijk niet echt onveilig gevoeld, ondanks dat ik verschillende delen van het land bezocht heb en ze daar niet van die toeristische zones hebben, maar dat is juist leuk, zo leer je het land echt kennen! Het is een enorm mooi land, met hele vriendelijke mensen die het heel erg vinden dat mensen zo'n negatief beeld ervan hebben (wat opzich niet heel vreemd is, gezien de aandacht in de media).

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:10

sorry, maar er werd naar ervaringen gevraagd en dit is de mijne, klopt ik zoek het avontuur ook niet in zulke landen, maar wat mij zo opviel van de verhalen (ja ik weet het een verhaal heeft 2 kanten) van die mensen die beroofd zijn is dat ze beroofd zijn door de plaatselijke bevolking omdat die mensen niks hebben en dan was een toerist in hun geval makkelijk uit te kleden, maar goed eerlijk is eerlijk dat die ervaring niet mag zorgen voor een negatief beeld van het land. Zeker weten dat mexico ook heel gevaarlijk kan zijn, maar ik zoek dan ook heel bewust een veilige plek op daar Haha!

nogmaals het is niet mijn bedoeling een land af te kraken, maar het is wel een beeld wat ik ervan gekregen heb, ik hoop dat er mensen zijn die een super vakantie op cuba gehad hebben en dat die dat dan ook hier neer gaan zetten

sa80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 13:43

tjeetje schreef:

Na een rondreis door Mexico, Guatamala en Belize hebben we ook in Playa car gezeten. Maar ik moet zeggen dat de grens tussen Mexico en Guatamale en een uurtje rijden VOOR die grens --> daar is het ook behoorlijk corrupt.

Ik ga gevaar niet opzoeken maar wil zeker veel van het land zien en je moet er gewoon rekening mee houden (corruptie). Eerlijk gezegt staat Cuba bij mij niet als extreem corrupt bekend.

Tijdens onze vakantie in Brazillie (wat behoorlijk als corupt aangeschreven staat) heb ik mij geen moment echt onveilig gevoeld. Ondanks dat we zelf een auto hebben gehuurd en rond hebben gereden.
Moet hier wel bijzeggen dat we niet mer sierraden, geld en grote toestellen over straat liepen.

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:54

Azië is geweldig!
Ik ben vorig jaar in Thailand geweest, nou dat vind ik dus echt het mooiste land dat ik ooit heb gezien!
echt geweldig!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:48

Pfff jij maakt het moeilijk.
Ik ben in beide geweest (Maleisië bijna 10 jaar geleden en Cuba 1 1/2 jaar geleden.) Beide zijn super!

Tjeetje ik weet niet waar je het vandaan haalt dat Cuba onveilig is maar ik heb me er geen moment onveilig gevoelt. Zijn daar zelfs gaan fietsen naar een grot, geen sloten op de fietsen maar we konden ze daar gewoon wegzetten volgens de kassamedewerker van de grot hij zou er wel op letten. Wij de grot in was super leuk, veel vleermuizen etc en toen we terug kwamen stonden ze er nog netjes.
Dus wij dachten geven die kassaman een fooitje. Nee joh dat mocht niet. Het was toch normaal dat je op andermans spullen paste? Nounou... als dat corruct is, is Nederland een van de meest criminele landen op de aardbodem denk ik.
Het zijn allemaal andere culturen dan hier, maar corrupt heb ik het niet ervaren. En vrienden van mij die ook een autorondreis hebben gemaakt hebben ook echt nergens last van gehad. Denk dat je gewoon op moet passen maar dat is overal.
Ik ken ook mensen die in Nederland al twee keer beroofd zijn of overvallen. Nou dat wordt emigreren....

Malesië heeft echt mijn hart gestolen. Misschien ook doordat wij daar echt kennis hebben gemaakt met de lokale bevolking doordat mijn ouders daar 25 jaar geleden bijna een jaar hebben gewoond. Het is een prachtig land. Lankawi is echt een droomeiland. Zo mooi kan zo in van die Bounty-reclames.
Verder is Camaron Highlands met zijn theeplantages en bergen met koele klimaat ook prachtig.
Kuala Lumpur is een gigantische stad waar je soms een zesbaans weg over moet steken zonder stoplichten met een kleine middenberm (voor de gevorderde dus haha Tong uitsteken )
Verder als je naar Maleisië gaat moet je in Kl zeker naar chinatown gaan. Daar kan je echt voor een paar euro heerlijk eten en geweldig shoppen (pas op voor te veel nep)

Aan jou dus deze moeilijke keus. Ik zou denk ik zelf voor Maleisië kiezen maar tis een moeilijke keus!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:12

Ik ben in Cuba & Mexico geweest, en in Thailand, Maleisie en Borneo. Ik zou je echt aanraden naar Maleisie (& Borneo) te gaan hoor!! Zeker als je al veel gezien hebt van Amerika. Azie is zoooo'n andere wereld!! Maleisie is echt helemaal super, veel mooiere natuur dan cuba, mooiere stranden, regenwoud, theeplantages, hele andere cultuur, dat moet je zeker gezien hebben!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:40

Ben zowel in Azie op vakantie geweest, als in Zuid-Amerika. Ik vraag me alleen af, welk deel Amerika bedoel jij nu eigenlijk? Ik lees Noord-Zuid Amerika, en vervolgens noem je Cuba. dat is Midden Amerika. Daar ben ik nu net niet geweest. Clown

Je hebt het er in ieder geval over om ook lekker op een resort te relaxen. In dat geval zal ik je onze vakantiebestemming maar niet aanraden. Clown Ik ben zelf in Thailand en in Sri Lanka geweest. Beide landen zijn super te combineren met een resort-einde. In Thailand op 1 van de eilandjes, Sri Lanka wordt vaak gecombineerd met de Malediven.
Tja, als ik moest kiezen tussen Cuba of Azie, dan wist ik het wel, maar dat komt ook meer dat een land als Cuba mij niet trekt. Haha! En zo heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeuren, erg moeilijk om daar een keuze dan op te baseren.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:42

Ik zou niet zo snel naar Cuba gaan. De lokale bevolking heeft daar echt helemaal NIKS. Ze eten bijv. bijna alleen maar bonen en droog brood, ze hebben kleine huisjes en mogen soms zelfs geen dieren houden. Bijna iedereen krijgt hetzelfde (zeer lage) salaris, behalve natuurlijk de partijtop. Je hebt er speciale winkels voor toeristen, speciale restaurants etc. Je weet dus dat, als de lokale bevolking iets van je wil, er 98% kans is dat ze je geld willen ipv een leuk gesprekje ofzo. In Azië zul je juist heel veel leuke gesprekken hebben met de lokale bevolking en heb je (mijn eigen ervaringen) misschien 10% kans dat ze je geld willen. Ook lijkt het me in Cuba heel moeilijk dat jij als toerist alles kunt kopen wat je wilt, terwijl de locals niet eens in die winkels mogen komen. Denk er dus even goed over na.

In Azië zijn de overheden ook niet altijd even goed en zijn er ook veel arme mensen, maar naar mijn weten zijn er geen speciale toeristenwinkels en is de lokale bevolking nog oprecht geïnteresseerd.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:00

Fitch ik vind dit een beetje kortzichtig. Wij hebben in Cuba ook mensen gesproken die echt niet van ons hoefden en ook gezellig kunnen kletsen. Daarnaast als die mensen zo arm zijn waarom ze dan geen fooitje geven? Wij hebben in verhouding met hun geld zat en om dan een paar keer 50 cent weg te geven daar kunnen wij goed mee leven en je maakt hun blij. Niks mis mee toch?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:43

laulau85 schreef:
Fitch ik vind dit een beetje kortzichtig. Wij hebben in Cuba ook mensen gesproken die echt niet van ons hoefden en ook gezellig kunnen kletsen. Daarnaast als die mensen zo arm zijn waarom ze dan geen fooitje geven? Wij hebben in verhouding met hun geld zat en om dan een paar keer 50 cent weg te geven daar kunnen wij goed mee leven en je maakt hun blij. Niks mis mee toch?

Wat ik vind is dat ik er een slecht gevoel bij zou hebben een winkel binnen te stappen waar alle kleren, voedsel en dvd's te verkrijgen zijn die ik zou willen, terwijl er van de lokale bevolking mensen veel en veel te mager zijn vanwege voedseltekorten? Da's toch niet kortzichtig?

En natuurlijk moet je ze een fooi geven, ik zeg toch ook niet dat je ze geen fooi moet geven?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:01

Ja maar ik bedoel: door er niet heen te gaan krijgen ze ook geen extra inkomsten.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:12

Ik denk dat er meer bereikt wordt als het land geboycot zou worden door toeristen dan als je steeds 50 cent fooi zou geven. Mensen daar hebben toch nauwelijks eigendommen, alle winst gaat naar de overheid. Het is typisch zo'n land waar 2% van de bevolking achterlijk rijk is en de rest straatarm. En dat verander je niet door er heen te gaan.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:13

Ja maar boycotten zal ook niet gebeuren daar geloof ik niet in. Maarja dat doet er niet toe voor dit topic want dat maakt allemaal niet uit wat wij er van vinden het gaat er om waar ze heen moet gaan.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:49

degene die in Malesie zijn geweest? hebben jullie tips waar de reis te boeken? een georganiseerde reis bv via shoestring ofzo?

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:49

degene die in Malesie zijn geweest? hebben jullie tips waar de reis te boeken? een georganiseerde reis bv via shoestring ofzo?