Ik heb uit verschillende hoeken begrepen dat als je een vakantie boekt via een duits reisbureau je stukken goedkoper uit bent dat als je dezelfde vakantie via een nl reisbureau boekt. Nu heb ik zelf al wat rondgespeurd maar ben er niet echt wijzer van geworden. Heeft iemand hier ervaringen mee? En scheelt het echt zoveel?
Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar het stond laatst wel in de krant dat mensen via de duitse klmsite minder betaalde dan via de .nl. Zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.
Wij boeken ook meestal een vakantie in duitsland en vliegen ook vanuit duitsland het is stukken goedkoper, en het vliegveld in Munster-Osnabruck is ook een stuk minder druk, en kun je met gemak alles vinden.
Ik denk dat je het beste zelf even kunt vergelijken. Want Nederland, Duitsland, België en welk land dan ook is meestal niet structureel goedkoper dan het andere. Vaak is bijvoorbeeld afhankelijk of je wel of niet met kinderen reist en de grootste verschillen ontstaan nog altijd door de verschillende vakantieperiodes. Zo boeken bijvoorbeeld veel Duitsers hun vakantie in Nederland, omdat er andere vakanties gelden, andere periode Osterferien dan dat hier de meivakantie is, bijvoorbeeld.