Wie weet er dingen die je gewoon echt gedaan moet hebben of moet hebben gezien in Italië/Rome? We houden van natuurwandelingen en dan vooral speciale dus met diepe dalen, enge paadjes, ruïne, héle mooie natuurlijk etc. Dat er echt wat gezien kan worden.
Verder houd ik van legubere (schrijf je dat zo?) dingen, ik hoorde al dat er een museum was waar ze met botten kunstwerken hebben gemaakt. Daar ga ik dus sowieso heen. Kent iemand nog meer van zulke plekes?
En verder zijn gewone leuke bezienswaardigheden ect. ook welkom.
Alvast reuze bedankt!
Groeten van Yvonne
Heel erg mooi en rustig! Die mozaikvloeren zijn zo gaaaf... Je hebt daar ook echt toiletgebouwen enzo, voor de Romeinen vroeger. Vind het nog steeds heel bizar dat zij zo ontwikkeld waren, en dat ineens afgelopen was met het einde van het Romeinse Rijk!
Voor mij sprongen Pompeji, Trevifontein, St. Pieter en het Colosseum eruit. Je kunt helemaal omhoog klimmen tot in de top van de St. Pieter, dat is echt heel erg leuk om te doen. Als je eenmaal boven staat heb je een prachtig uitzicht over de stad. De Vaticaanse tuinen zijn vooral heel erg mooi. In de Santa Maria Maggiore basiliek heb ik(heel toevallig) een avonddienst bijgewoond. Volgens mij was dat rond 23:00, erg interessant! Dit zijn maar enkele voorbeelden, er is nog heel veel meer in en om de stad wat je kunt bekijken.
(drie euro kan best 1,5 euro worden