Argelès sur Mer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Argelès sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:44

Iemand hier ooit geweest?
En heel toevallig op Camping la Roseraie?
Is het er mooi? Zijn er dingen die je echt gezien MOET hebben?
Ik ga er namelijk over anderhalve week heen.

LDRD

Re: Argelès sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:53

Ben 2 jaar achtereen naar Argeles geweest.
Is absoluut heel leuk Ja . Het enige vervelende is dat het er vaak behoorlijk kan waaien. De zee is dan niet echt prettig om in te zwemmen.
En waar moet je geweest zijn? Vogelshow bij Valmy?
En als je de mogelijkheid hebt om wat verder weg te gaan, ga dan vooral naar Carcassonne. Een echte aanrader, zo'n leuk plaatsje Ja . Is wel zo'n 150 km nog rijden dat is wel een nadeel.
Iets dichterbij maar ook een leuk plaatsje Ceret. Echt een plaatsje om in de schaduw van de enorme bomen te lunchen met een rosétje erbij Knipoog .

Veel plezier!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:42

LZP -> BI

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:09

IK ben er een aantal jaar geleden geweest met x-travel toen, geen idee hoe die camping heette, maar het was er wel stoffig Knipoog

Wat ik toen geweldig vond was de openluchtdiscotheek (indigo) met schuimparty, valt bij mij onder de categorie dingen die je minimaal 1x in je leven gedaan moet hebben, echt super was dat!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:10

pfhoe is alweer heel wat jaartjes terug. Ik weet niet meer de hot spots eigenlijk

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:03

Ik heb zelf een aantal keer op camping Criques de Porteils gestaan. Deze camping ligt nog net binnen de gemeente Argelès, maar ligt eigenlijk dichter tegen het zuidelijker gelegen Collioure aan.

Ook qua stranden lijkt de camping niet echt op de andere campings in Argelès sur Mer. Hier geen uitgestrekte zandstranden, maar (doordat de oostelijke uitlopers van de Pyreneeën hier in zee komen) kleine, beschutte, rotsachtige baaitjes met kiezelstrandjes.
Als je wilt kun je op een handdoek of klapstoeltje best zonnen, maar de échte attractie hier is snorkelen!!

De camping zelf ligt op terassen bovenop een heuvel, en als je op een goede plaats staat heb je af en toe een heerlijk verkoelend windje uit zee.

In de omgeving (tussen Argelès en de Spaanse grens) liggen leuke kleine havenplaatsjes als Collioure, Port Vendres en Banyuls.
In Banyuls maken ze heerlijke (dessert)wijnen (lekker toetje: chocoladetaart met Banyuls!) en een rondleiding door de Caves met aansluitend een proeverij is heel leuk als je ervan houdt.
Als je eens écht lekker wilt eten, moet je in Port Vendres bij restaurant Le Pujol (ligt aan het haventje) een plateau fruits-de-mer (zeevruchtenschotel) bestellen.

Hier wat foto's van rondom de camping:
Zonsondergang. De strook land aan de horizon is Argelès sur Mer
Uitzicht vanaf de camping op één van de baaitjes. 3 baaitjes verder ligt Collioure.
Vanaf het strand in hetzelfde baaitje.
Hier kun je dus perfect snorkelen bij kalme zee.

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:42

jaa ikben dr geweest
maar niet op die camping.
ik geloof dat je daar een waterpark hebt.
heel leuk
en een safaripark waar je met je auto tussen de dieren rijd.
en de stadjes zijn altijd leuk om te bezoeken.
ik zat en zit dit jaar weer op Le Soleil (camping)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:49

Yessy schreef:
IK ben er een aantal jaar geleden geweest met x-travel toen, geen idee hoe die camping heette, maar het was er wel stoffig Knipoog

Wat ik toen geweldig vond was de openluchtdiscotheek (indigo) met schuimparty, valt bij mij onder de categorie dingen die je minimaal 1x in je leven gedaan moet hebben, echt super was dat!

Ik ook!!!
Inmiddels al heel wat jaartjes geleden op camping 'La front du Mer'.
En ook op de schuimparty in de Indigo geweest, was echt te gek!!
Verder vond ik de winkeltjes in het centrum heel leuk en discotheek 'Kiss'.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:41

Ik ben bij Le Bois Fleuri geweest, in Argeles. Hebben daar onwijs leuk gegeten bij een crèperie midden in de bergen! Ik zal proberen uit te zoeken hoe dat heet, is echt een aanrader!!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:45

En bijna naast 'le bois fleuri' zit een stel Nederlanders,die heerlijke geitenkaas maken en rondleidingen op het bedrijf organiseren.
Nog een beetje verder op de 'route de Sorède' zit een ranch die tochten te paard in de bergen organiseerd,de moeite waard want het achterland is prachtig!