Kreta, welke plaatsen/bezienswaardigheden bezichtigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

Kreta, welke plaatsen/bezienswaardigheden bezichtigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:18

Mijn vriend en ik gaan deze zomer lekker 15 dagen naar kreta (Stalis, 5 km van Chersonissos en dicht bij Malia).
Nu hebben we ook een auto gehuurd en willen we zeker dingen op het eiland bezichtigen.

Dus welke plekken (plaatjes, bezienswaardigheden, etc) zouden we echt moeten bezoeken volgens jullie?
(andere tips zijn ook welkom hoor Knipoog )

melanie20

Re: Kreta, welke plaatsen/bezienswaardigheden bezichtigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:31

kreta is zo mooi en er is heel veel te zien,hier een paar dingen:
in het oosten op het eiland ligt vai een soort bounty strand met palmbomen,
agios nicolaos is een leuk vissersdorpje met een leuk haventje
wat ook erg leuk is is de hollandse jeep safari dan ga je met een stuk of 10 jeeps onder begeleiding de bergen in en ergens boven in de bergen ga je een kerkje bekijken die heeeelll oud is en ook bbqen tussen de honderden schapen die daar lopen met hun herders.de jeep safari heeft ook een site volgens mij was het iets van www.hollandsejeepsafari.nl of com,wij zelf zijn al een keer of 5 op kreta geweest blijft een geweldig eiland maar wij zaten in malia veel plezier gr

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:56

dank je melanie.

naar dat bounty strand (= Vai) wilden we al naar toe en ook naar agios nikolaos.
Over de jeepsafari hoor ik verschillende verhalen, 1 zegt mooi en een ander is er niet zo weg van. Omdat het toch 50 euro is moeten we hier nog maar ff over na denken (want met de auto zelf kom je ook al op best wat plekken)..

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:37

he hallo dat van vai is best heel mooi maar is geen wit strand hoor maar ik vond het erg mooi .
wat ook erg mooi is is de samaria of de imbros kloof lopen heel zwaar maar zo mooi!!!!
wij hebben die jeep safari nu 2 of 3 x gedaan en vind hem keer op keer erg mooi had je de site gevonden?

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:02

De link deed het niet, maar ik heb de site gevonden, dank je Haha!

Vrijdag vertrek ik, heb er zin in!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:58

Als ik naar Kreta zou gaan (ben er jaren geleden geweest, prachtig eiland!) dan zou ik absoluut een keertje Knossos bezichtigingen. Heb zelf de kans er niet toe gehad aangezien ze juist op die dag dat wij Knossos gingen bezoeken overal staakten Clown

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:07

Ik ben er een paar jaar geleden geweest en ik vond het ook een erg mooi eiland!

Mijn vriend en ik hebben aan bijna alle excursies meegedaan die de touroperator ons aanbood dat was de jeepsafari, bustocht over het eiland met hier en daar een stop bij verschillende mooie of interessante plekken (ook bezoek aan een klooster). Ook hebben we een boottocht gemaakt en mochten we het eilandje Spinalonga bezoeken. Dat vond ik erg interessant (heb ook een boekje gekocht over het eiland), soms kreeg ik gewoon rillingen van de verhalen wat er op dat eiland allemaal gebeurde. Als je echt dingen wilt gaan bekijken is dit zeker een aanrader! Stukje op internet over Spinalonga: http://www.kreta2005.nl/spinalonga.html

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:15

Wij gaan dit jaar ook naar Kreta, maar we gaan niks bekijken Tong uitsteken alleen relaxen dit jaar. Misschien wel een boottocht ofzo.

Ik ben er al eens eerder geweest, de ruines van Knososs daar hoef je niet heen. veel stenen weinig te zien