Brazilië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:32

Het is nog een heel eind weg, maar met een beetje geluk ga ik volgend jaar mei 3 maanden naar Brazilië om via m'n studie vrijwilligerswerk te doen. Ik doe de PABO en krijg de kans om 3 maanden te helpen in een opvanghuis voor verslaafde en verwaarloosde vrouwen en hun kinderen. De stage is niet direct gerelateerd aan mijn opleiding, maar geeft me wel de kans om te doen wat ik al zo lang wil; naar een ontwikkelingsland om 'iets' te doen Hyper!

Ik kijk er enorm naar uit en het lijkt me een enorme verrijking van mezelf. De enige reden waarom ik eventueel niet ga, is als mijn vriend vlak na mijn terugkomst uitgezonden wordt naar Afghanistan. Hoewel hij zelf zegt dat ik móet gaan, maar weet ik niet of ik het aan kan, zelf 3 maanden weg en hem vervolgens 6 maanden niet zien Scheve mond Maar met een beetje geluk zijn we tegelijkertijd weg Lachen

Het mooie is dat we, ik ga met m'n beste vriendin, de kans krijgen om 2 weken zelf door Brazilië te reizen voordat of nadat we daar aan de slag gaan/zijn geweest *LOL* Ik krijg voordat ik ga 5 maanden Portugese les om te zorgen dat ik me goed verstaanbaar kan maken en dat komt ook zeker goed van pas bij het zelfstandig reizen Ja

Mijn vraag is welke bokkers al eens in Brazilië zijn geweest en wat je echt móet zien Ja
Handig om te weten is misschien dat ik in noordoost Brazilië zit, bij de stad Garanhuns. Als het goed is vlieg ik aan op Recife, en van daaruit kunnen we dus 2 weken elke kant op die we willen Lachen En verder zijn alle ervaringen natuurlijk welkom, kan ik me alvast gaan verheugen Haha!

Ntlie_

Re: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:22

Oh wat gaaf zeg! Bloos!
Welk jaar zit je van de Pabo? Ik ga volgend jaar naar het tweede jaar en hoop dat ik ook ooit zo'n kans krijg!
Lijkt me echt ontzettend interessant allemaal en tegelijkertijd ook een fijn gevoel dat je voor die mensen daar wat kan betekenen. Lachen
Brazilië lijkt me ook echt een geweldig land, alvast heel veel pleizer Haha!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 16:41

Ik ben net klaar met het 2e jaar, dus zit volgend jaar in de 3e Ja
Ik vind het ook geweldig dat ik zo'n kans krijg. Al had ik niet uitgesloten dat als dit niet door school aangeboden zou zijn, ik zelf wel een project opgezet had Ja Je hebt bij ons de minor internationalisering en dan kun je zelf een onderzoeksproject starten in het buitenland. Alleen moet je dan zelf voor de financiering zorgen, en in dit geval wordt álles gewoon door school betaald en verzorgd Hyper! Echt een kans om niet te laten gaan dus *LOL*

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:52

Zal proberen wat tips te bedenken.
Woon en werk zelf in Brazilie, dus iets handigs moet er te vinden zijn.. Haha!

Allereerst succes met de portuguese les. Zodra je "João" en "Maranhão" goed uit kunt spreken, dan komt het helemaal goed. De tip, Brazilie is heel groot, dus spreken ze in elke deelstraat wel een ander dialect. Mensen uit Sao Paulo verstaan zelf bijna niet eens de mensen uit Fortaleza... En portuguees is net ietsje anders dan Braziliaans-Portugees. Engels zit hier niet in het onderwijssysteem, en wordt alleen op privescholen gegeven, of als particuliere cursus. Dus ook in toeristische gebieden spreken maar weinig mensen engels.

Plaatsen om te bezoeken tijdens je 2 weekse vakantie, hangt een beetje af van het budget, en of je zon/strand/zee wilt, of cultuur, stedentrip, natuur, uitgaan, etc.
Wat je ook kunt doen is een boekenwinkel inlopen, en op de reisafdeling wat reisgidsen over Brazilie inkijken. Lonely planet bijvoorbeeld. En dan kijken wat je aanspreekt.
Brazilie heeft een zeer uitgebreid netwerk van interstedelijke bussen. Goedkoop, en vaak zonder tussenstop.

Veel plezier alvast!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:39

Wat leuk zeg dat je dat gaat doen!

Ik ga morgen voor drie weken ontwikkelingswerk doen, ook in het noord oosten van Brazilie. Wat hoger dan waar jij zit. Wij gaan naar Ocara (100km onder Fortaleza) Ben erg benieuwd!

Tja en wat je echt moet zien in Brazil? Het is zo'n enorm land, dat het amper lukt om alles te zien wat je moet zien Vork

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:46

Ik weet niet wat je budget is, maar ik vond Bonito (in de buurt van Campo Grande, gaan veel binnenlandse vluchten naar toe) erg mooi, en de Pantanal ook. Ik ben zelf vanuit Rio de Janeiro (ook erg leuk trouwens) naar het westen gegaan in zo'n beetje een rechte lijn, en zo naar Bolivia. Ik heb genoten van dat deel Brazilie, maar aan de andere kant had ik ook wel erg graag de regenwouden bijvoorbeeld gezien. Brazilie heeft enorm veel te bieden.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:13

Ik kom sinds eergisteren terug uit het noord-oosten en vond het echt geweldig!