Afgelopen april ben ik naar Tenerife geweest, naar het plaatsje Costa Adeje, dit ligt naast Playa de las Americas. Ik heb me hier prima vermaakt, wij zaten in het voorseizoen dus het was nog niet erg druk. In Playa de las Americas waren veel Engelsen, in Costa Adeje zijn we Nederlanders tegengekomen.
Tenerife beviel zeer goed, het is een groen eiland en ziet er netjes uit. Wat wij toch wel jammer vonden waren de grijs/zwarte stranden, in het noorden van het eiland schijnen witte stranden te zijn. Als je een auto huurt kun je het eiland rondrijden en deze stranden bezoeken. Wij konden geen auto huren omdat we nog geen 23 zijn, anders waren wij ook naar dat strand gereden.
Een aanrader is het Loro Parque. Het Loro Parque is een grote dierentuin met dolfijnen en orca shows. Een paar orca's komen uit Miami, tijdens de show krijg je ook filmpjes van het transport te zien, erg interessant. Daarnaast zijn er veel papegaaien, maar ook tijgers/leeuwen, pinguins en apen. Wij vonden dit echt super, het park is echt ontzettend mooi aangelegd.
Verder hebben wij nog een boottochtje gemaakt, hier hebben we dolfijnen en walvissen gezien, echt een geweldige ervaring. Tenslotte is er een groot waterpark in Costa Adeje, hier zijn ook dolfijnenshows. Dit park vonden wij niet heel geweldig, maar als je een dag niks te doen hebt kun je er altijd even kijken.
De stranden vonden wij dus wat minder, maar wij hadden een geweldig zwembad dus daar zijn we meer geweest. Het dorp waar wij zaten was gezellig, lekker eten aan de boulevard. Voor het stappen moesten we in Playa de las Americas zijn, erg gezellig maar wel heel veel Engelsen.
Vorig jaar (en ook in 2006 en 2005) ben ik naar Kreta geweest, in 2006 verbleven wij ook in Star Beach village. Star beach village is echt geweldig, goede service en nette kamers! Ze hadden bij ons een fout gemaakt, we hadden een 2-kamerappartement geboekt, maar toen we daar aankwamen hadden zij ons (met 4 personen) in een 1-kamerappartement geplaatst. We hebben toen ter compensatie ontbijt en diner erbij gekregen, we konden er ook voor kiezen om naar een ander appartementencomplex te gaan, maar daar hadden we geen zin in.
Het eten is bij star beach village zeer goed. Wel ben je een stukje vna het centrum van Chersonissos verwijderd, maar voor de deur staan taxi's, dus met 5 minuten ben je in het centrum. Als je van gezelligheid houdt zit je helemaal goed, want tegenover Star beach village ligt star beach. Hier kun je bungeejumpen, relaxen, dansen en zwemmen.
Kreta heeft mooie stranden, voor het strand zou ik naar Malia gaan, dit is zo'n 10 km verderop. In de jaren dat ik op Kreta geweest ben heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Vorig jaar hebben we een jeepsafari gemaakt, dit was geweldig! Je gaat echt naar de binnenlanden van Kreta, ontzettend mooi maar soms ga je wel via erg stijle 'wegen'. Ook heb ik meerdere boottochtjes gemaakt, het eiland 'Dia' vond ik erg leuk om te bekijken. Verder heb ik op Kreta volgens mij niks bezocht,
Kreta was meer voor de stapvakantie. 
Het hangt er denk ik net vanaf wat je wilt. Kreta heeft hele mooie stranden, ook wel historie (ik geloof dat mijn ouders een keer naar opgravingen vlakbij Malia zijn gegaan) en het is een heel gezellig eiland. Er zijn wel veel Nederlanders op Kreta, vooral Chersonissos zit vol met Nederlanders.
Tenerife is ook een mooi eiland. Minder mooie stranden, minder Nederlanders maar wel heel gezellig.
Beide eilanden vond ik super, als ik nu moest kiezen zou ik naar Tenerife gaan, omdat ik al vaker op Kreta geweest ben en omdat ik graag de Teide nog eens zou willen bekijken. Achteraf hadden wij graag naar La Gomera gewild, maar hier hadden we geen tijd meer voor.
Hopelijk heb je hier wat aan, als je foto's wilt kan ik je die eventueel wel sturen.