Ecuador stage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Everest

Ecuador stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:56

Als het goed is (het is nu 95% zeker) ga ik waarschijnlijk stage lopen in een reservaat in Ecuador.
Wie is al ooit in dit land geweest en heeft nog tips, plaatsen waar ik zeker heen moet, voorbereidingsadviezen, etc.
Heb er al ontzettend veel zin in Haha!! Ga in november en blijf dan 10 weken.

Katja

Re: Ecuador stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:59

Wat wil je weten? Ik heb een paar jaar geleden (nou ja paar zeg maar een jaartje of 7) rondgere{}|"isd in Equador en kan me nog wel wat dingen herinneren.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:51

Gaaf! Lachen

Ik zou graag een beetje de algemene dingen willen weten dus: Hoe zijn jouw ervaringen met het land en de cultuur? Hoe is de bevolking daar(zijn ze bijv. opdringerig, etc. en is het gevaarlijk om als meisje alleen te zijn daar)?
Hoe heb jij je visum(indien nodig) geregeld? Wat heb je aan voorbereidingen gedaan.. ? Welke entingen had je toen nodig? Wat zijn de mooiste plaatsen?
Hoe ging jij om met het klimaat daar? En evt. andere dingen waar je aan denkt die handig kunnen zijn Lachen ?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:02

Dat zijn genoeg vragen. Knipoog
Ik heb in ieder geval geen problemen gehad met alleen reizen maar heb wel braaf geluisterd naar de Lonely Planet wat betreft plaatsen die je beter kon vermijden.

Zorg in ieder geval dat je een aardig woordje spaans spreekt of in ieder geval kunt zeggen wat je nodig hebt want je red je land niet altijd met engels.
Visum moet je zelf even uitzoeken ik had een toeristenvisum maar dat is voor jou misschien een ander verhaal.
Ik heb niet heel erg veel voorbereid je kunt in de meeste plaatsen wel een hotel vinden waar je tegen een redelijke prijs kunt overnachten en het openbaar vervoer is prima daar.

Ik heb eigenlijk al eeuwen alle entingen die je zo'n beetje kunt bedenken geldig vanwege de reizen die ik maak dus dar heb ik niets bijzonders voor hoeven doen.

Bovenop de trein over (langs?) Nariz del Diablo vond ik heel erg mooi en wij zijn op de Cotopaxi geweest wat erg zwaar was maar ook wel heel erg de moeite waard. Als je niet wilt klimmen kun je wel naar het basiskamp lopen en dan eventueel met een mountainbike naar beneden. Erg gaaf.

Eten vond ik wel een minpunt hoewel het op sommige plaatsen wel redelijk was.

Ik had heel veel lagen kleding bij me dus niet alleen qua bovenkleding maar ook afritsbroeken die weer een uitritsbare voering hadden en dan kon ik daaronder weer een legging aandoen.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:54

WOW, Linda, lucky you!!!! Haha!

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:50

Bedankt voor je antwoorden Katja, hier kan ik zeker verder mee! De Lonely Planet.. dat is een site? (Ik ga zo es zoeken! Lachen )

@ Smaos: Vet he! Haha! Heb dr ook heel veel zin in!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:53

loneley planet is een serie reisboeken waar ze ook een versie van hebben over equador. Te vinden in alle goede boekwinkels.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 18:16

Ahh okee! dankje! Bloos

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:13

De Loneley Planet is een soort van bijbel voor backpacken al vind ik de Rough Guide soms nog beter.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 20:35

En die zijn zeker aan te raden om aan te schaffen ? Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:36

Aan 1 van de 2 heb je genoeg je moet zelf kijken welke schrijfstijl je het meest aanspreekt.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 20:43

Okee bedankt! Zal ze gaan bekijken in een boekhandel.. Lijkt me zeker handig om zoiets bij te hebben..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:36

Oh stuur talisa op bokt (nickname gewoon talisa) eens een pb !
zij is er pas 4 maanden geweest !

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 10:28

Dankjewel! Daar zal ik zeker wat aan hebben Ja

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:32

Hi!

Wat leuk zeg! Waar ga je precies heen?

Ik ben een paar jaar terug een maand of 3 in Ecuador geweest. Tijdje in Quito geweest om mijn Spaans wat bij te spijkeren. Daarna naar euh Tena(?) geweest, heb daar 1,5 maand in een natuurreservaat gewerkt.

Ik heb nu niet zo veel tijd, ik zal vanavond even wat meer posten over het werk in het natuurreservaat (als ik me goed herinner heet dat park Jatun Sacha oid).

EDIT: http://www.thebestofecuador.com/jatuns.htm

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:22

Heey! Wauw! Jouw verblijf daar klinkt ook erg gaaf zeg Lachen ! Ik ga zelf naar Sumaco.. www.wildsumaco.com Ken je dat?
Ben erg benieuwd naar jouw ervaringsverhalen en ga nu even je link bekijken! Lachen