vakantie Lapland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

vakantie Lapland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 14:52

Mijn vriend en ik willen graag naar Lapland, of iets daar in de buurt op vakantie. We willen graag in de winter een tocht maken waarbij je met sledehonden en sneeuwscooters kan rijden enz. Nu kan ik dit soort vakanties wel vinden, maar die kosten rond de 1500 euro per persoon. Weet iemand ergens waar je een goedkopere reis kan vinden? Een kortere reis of een reis waarbij je zelf sneeuwscooters kan bijhuren of zelf je sledetocht kan boeken vanaf daar is prima.

Apollo

Re: vakantie Lapland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:47

Leuk dat je naar Lapland wilt! Mijn zus en ik zijn er afgelopen februari geweest. Het is inderdaad zeker geen goedkoop tripje en ik durf ook niet meer te zeggen hoeveel wij all incl. kwijtwaren per persoon..zou ik eens moeten navragen. Wij hebben deze reis hier geboekt: http://www.coldspiritridingtours.com/prod03.htm

De activiteiten die wij gedaan hebben zijn:
Sledehondentocht (eigen hondenteam), snowscooteren, snowshoeing, rendiersafari, paardrijden en ijsvissen. Je kunt met die mensen zelf min of meer je vakantie 'samenstellen'. foto's zie: http://www.mijnalbum.nl/Album=JJ6CKKQX

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 20:23

Dank je voor je reactie, Apollo. Dat is inderdaad wat wij ook willen doen. Ziet er super uit. Maar 1500 euro of iets dergelijks per persoon is te duur... Dus zou ik graag willen weten hoeveel deze reis ongeveer kost?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:09

Wij zaten rond de 1400 a 1500 euro p.p. en dat was incl. vlucht, alle activiteiten en eten/drinken. Dus in principe zijn dat alle kosten die je maakt. En dat is relatief goedkoop t.o.v. als je bij een organisatie dezelfde activiteiten en al boekt. Wil je goedkoper uitkomen, dan zul je toch een beperktere reis moeten maken. Wij hadden bijv. een dagtocht met de hondeslede, dit kan ook goedkoper door een kortere tocht te maken (dan heb je bijv. wel geen eigen slede). Dan zit je volgens mij 200 euro p.p. goedkoper.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 17:58

Zoeits zou ik dan ook willen. Minder of kortere activiteiten of minder dagen want 1500 euro pp is gewoon te duur...

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:41

Ik heb zo'n tocht via Djoser gemaakt naar Fins Lapland, een prachtige ervaring maar niet voor mijn portomonee.
De hondesledetocht was inclusief maar de rest van de exursies ed. was optioneel.

Een sneeuwscootertocht was voor 4 uur toch al gauw 200 euro, pin me er echter niet op vast want weet het niet meer precies.

Nu had ik er voor gespaard en zou ik het niet gemist willen hebben, maar had daar ter plekke er ook niet op willen beknibbelen want je weet niet of je er ooit nog terug komt, en het zou jammer zijn als je achteraf denkt: had ik maar...

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:13

Annemiek80 schreef:
Nu had ik er voor gespaard en zou ik het niet gemist willen hebben, maar had daar ter plekke er ook niet op willen beknibbelen want je weet niet of je er ooit nog terug komt, en het zou jammer zijn als je achteraf denkt: had ik maar...

Wij dachten ook precies zo. Als we gaan, dan doen we het ook goed Lachen .

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:44

Klopt, we hebben het allemaal lekker uitgebreid gedaan. Misschien is het dan meer een optie om een jaartje te wachten en dan extra te sparen voor een dergelijke vakantie? Want geloof me zo'n hondenslede-dagtocht met een eigen hondenteam is echt veel toffer dan ' een rondje om de kerk'. Dan heb je het veel meer meegemaakt! Dat geld ook voor het snowscooteren, mijn zus en ik op 1 scooter en de 'gids' (tevens onze 'gastheer'). De heenweg mijn zus op sturen en ik de terugweg, echt heel gaaf! Dan kom je ook echt ergens, ondertussen elanden en rendieren gezien.

Je moet denken dat er verder in Lapland niet héél veel te doen is..soms rijdt je door een dorpje terwijl je nog amper door hebt dat het een dorpje was. Dus ik zou er sowieso eens over nadenken of je gewoon zeker wilt gaan en dan min of meer 'lowbudget' of er nog eventjes op wacht totdat je er ook een echte goede vakantie van kunt maken met alles er op en eraan. Succes in ieder geval!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:15

http://www.lapland.nl/
Wij zijn via voigttravel naar Finland geweest en hebben daar hetzelfde gedaan als wat jij beschrijft wat jullie graag wíllen gaan doen.
Ik meende dat wij zo'n 600 euro p.p. kwijt waren.
Maar kijk maar eens op die site daar kun je dus heel veel verschillende dingen óók naar Lapland boeken.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 08:40

Wij zijn via Nortrek geweest, het is idd een dure vakantie maar absoluut wel aan te raden om veel te doen, dan kun je beter een jaar wachten. Wij hebben begrepen dat het duurder is om excursies ter plekke te boeken, maar hebben dit niet gecontroleerd.
Wij vondne het fijn om een uitgestippeld weekprogramma te hebben, zodat je echt alle leuke dingen ook gedaan hebt. De twee-daagse hondensleetocht was absoluut het hoogtepunt!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 15:47

Dank jullie wel voor de reacties. Nog maar even doorsparen dan...
@Wendely: 600 euro pp? Dat is niet veel. Wat hebben jullie gedaan dan? Ik heb de site bekeken (had hem zelf ook al gevonden)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:15

We zijn met de auto naar Röstock in Duitsland gereden, vanuit daar zijn we naar Helsinki gevaren. Dat was een reis van 24 uur, echt ontzettend mooi om mee te maken aangezien hij de laatste paar uren door het ijs vaart. Verder hadden we een huisje voor 8 personen in Himos, pal onder de skipiste. Daarbij hadden we een excursiepakket met daarin het volgende; Wandeltocht op van die tennisracktets (weet niet hoe die dingen heten :lol: ) 2x sneeuwscootertocht, ijswakzwemmen, huskisafary en een finse avond. Verder hebben we daar zelf nog een skipas gehuurd aangezien we zelf wel de snowboard/skispullen hebben.