Goedkope campings Côte d'Azur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goedkope campings Côte d'Azur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:36

Eind augustus ga ik met een vriendinnetje 3 weken richting Zuid Frankrijk...
Idee is eerst richting Marseille en dan een beetje langs de kust te touren richting St. Tropez en omgeving.

Ik zat al een beetje te speuren op campings, maar die hebben allemaal luxe faciliteiten en luxe prijzen Haha! ( 38 euro per dag was geen uitzondering Scheve mond )
We zijn op zoek naar leuke campings, niet te groot, weinig gezinnen / kinderen en zonder al te veel poespas dus.
Gewoon een decent camping, netjes en eenvoudig. En schappelijke prijzen.
We gaan met een tent en hoeven geen stroom.

Iemand tips? Thanx!

AnoukvW

Re: Goedkope campings Côte d'Azur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:38

Ik denk dat je daar gewoon even moet rondkijken. Wij hebben ook daar in de buurt gestaan bij een heel groot meer Knipoog
Weet even geen namen.
Hadden niet gereserveerd, maar er zijn zoveel campings die haast nergens aangegeven staan.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:54

Ja dat is ook zo, gaan we ook zeker doen Lachen
Maar een beetje oriënteren vooraf is nooit weg Haha!
Vond zojuist een camping in Sanary sur Mer voor 18 euro per nacht, dat zijn tenminste schappelijke prijzen Clown

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:59

wij betalen in de cevennen een tientje per nacht voor 2 volwassenen,2tenten en een auto....plaats van 10 bij 10 meter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:26

Hmm ja dat zijn betere prijzen, maar ja dan zit je ook in het binnenland en niet aan de kust Lachen

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:08

Ik volg dit topic even. Wil dit jaar ook kamperen in frankrijk, ben nog zoekende naar een leuke regio.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:18

ik ben in mei naar zuid frankrijk geweest. st tropez was heel leuk en monaco is nog leuker. veel grote boten enz. dure auto's. kan je geen stacarvan huren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:58

Blegh nee, geen stacaravan Clown Dan zit je vast aan die plek en dat willen we niet, we gaan touren Lachen

Maar heb inmiddels van m'n ouders een briljant gidsje gekregen van 1 of andere campingclub iets. Voor 7.50 ben je daar lid van en dan betaal je bij campings die daar aan meedoen maar 14 euro per nacht. Ideaal!

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:26

Ik ben zelf wel fan van het de serie "rustiek kamperen"
https://webwinkel.anwb.nl/published/web ... jk.nl.html
Dit is de link naar het boekje, is van de ANWB en geeft de vaak wat rustigere campings aan. Prijzen kunnen nog steeds verschillen van goedkoop tot heul duur maar misschien heb je er wat aan.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:07

Vorig jaar aan de Côte d'Azur geweest, vlakbij St. Tropez stonden wij op een nette camping, aan het strand. Ik zal de naam opzoeken. Rondom Monaco zijn campings lastig te vinden en als je dan net in Italië bent, zijn de eerste campings echt absurd duur. Rij je door naar San Remo, scheelt het 35 euro per nacht!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 06:19

Camping Cote des Roses in Narbonne-Plage is een leuke camping en volgensmij niet zo duur.
Ligt vrijwel direct aan het strand. Op de camping zelf geen zwembad, wel een speeltuintje en volleybalveld.

Misschien even googlen, het is al zo'n 5 jaar geleden dat ik daar ben geweest..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:31

Ik weet wel een heel leuk hostel aan de Cote d'Azur in Cap d'Ail, in een villa, recht aan de zee. 20 minuten lopen naar Monte Carlo via een wandelpad en een kwartiertje naar een heel fijn strand. Was geloof ik zo een 15 euro/nacht.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:04

Ethelate schreef:
Vorig jaar aan de Côte d'Azur geweest, vlakbij St. Tropez stonden wij op een nette camping, aan het strand. Ik zal de naam opzoeken. Rondom Monaco zijn campings lastig te vinden en als je dan net in Italië bent, zijn de eerste campings echt absurd duur. Rij je door naar San Remo, scheelt het 35 euro per nacht!

Camping La Plage vlakbij St. Tropez en daarnaast *richting St. Tropez* zit nog een grote camping die ook goed moest zijn. Hele groene camping, en echt, je wilt je tentje in de schaduw Knipoog
We hadden eerst op een camping eerder *richting St. Maxime vanuit St. Tropez* ingecheckt en kregen echt een verschrikkelijke plek, zonder schaduw, op stoffige rotsen en blowende Franse jeugd langs ons die echt vervelend waren. Wij naar La Plage gelopen, konden we een schaduwrijke plek krijgen, met stroom en de zee was zichtbaar (tussen de tenten door), ons tentje zo in de auto geflikkerd, paspoorten opgehaald en verkast Clown

Vanuit daar is het echt de moeite om bij Le Lavandou met de boot naar Port-Cros te gaan, super mooi eilandje! Grimaud, ligt vlakbij St. Tropez, is echt een leuk haven dorpje Ja

Met de auto naar St. Tropez is trouwens niet aan te raden. Je rijdt er in file heen, zoekt in file een parkeerplek.. je kan beter fietsen of lopen Knipoog

In Italië stonden we in Imperial op een stadscamping De Wijnstok. Hele hollandse naam maar helaas, die oude Italiaan spreekt alleen Italiaans Clown Maar echt een gezellige Italiaanse camping, veel standplaatsen met Italianen en Nederlanders die daar het hele jaar door komen en de straat over steken en je bent op het strand Lachen Waar allerlei leuke barretjes en strandtenten zijn, was 's avonds heel gezellig, feesten op het strand Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:26

Super bedankt voor de info tot nu toe!
Hier hebben we zeker wat aan Ja