Camera mee op vakantie of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Camera mee op vakantie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:12

Ik zit met een dilemma, ik ga deze zomer met 3 vriendinnen naar Zuid Frankrijk, Brunotti Beachcamp. Dat is een soort kamp waar je elke dag gaat surfen en slaapt in tentjes, maar je verder wel je eigen gang gaat enzo. Haha! Nu wil ik dólgraag m'n camera meenemen, maar ik hoorde dat daar geen kluisjes oid zijn om spullen te laten, en dat er nog wel eens wat gestolen wordt door de andere jongeren daar.. Scheve mond
Dan zou je zeggen, neem dat ding dan niet mee. Maar dan weet ik nu al dat ik me de hele vakantie kapót ga ergeren dat ik m'n camera niet bij me heb.. aangezien ik altijd overal foto's van wil maken.. maar als hij gejat wordt heb ik dus echt een gigantisch probleem, want de spullen hebben me in totaal al zo'n 1200 euro gekost.. Bloos (zelf betaald van mn zuurverdiende geld) dus ik zou mezelf echt wat aan doen als het kwijtraakt.

Wie heeft hét briljante plan om mijn camera in de tent te laten liggen zonder dat hij gejat zou kunnen worden? Nagelbijten / Gniffelen

Staat het hier goed of moet het op LZP?

Ntlie_

Re: Camera mee op vakantie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:38

Uuh kan je geen kleiner cameraatje meenemen? Misschien mag je er eentje lenen van iemand ofzo of je koopt er zelf één, je hebt al kleine cameraatjes vanaf een vrij lage prijs. Lachen
Je foto's zijn dan niet zo mooi, maar zo'n klein ding berg je beter op én je hebt toch je vakantiekiekjes!

En anders een enorme koffer meenemen met een cijferslot er op en daar je camera in doen, denk niet dat ze heel de koffer mee zullen nemen.. Clown

Veel plezier op je vakantie trouwens, klinkt erg leuk!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:23

Ik zou ook voor een kleinere camera gaan.
Die neem ik zelf ook altijd mee, kan je makkelijker verstoppen en anders gewoon overal mee naar toe nemen! Lachen
En die dingen kosten tegenwoordig geen drol meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:34

Ik zou je eigen camera lekker thuis laten, zonde van je geld dat je verdient hebt daarvoor. Tegewoordig heb je al digi's voor minder dan 50 euro.. Je zou ook wegwerpcameratjes meenemen. Krijg je altijd wel de meest orginele foto's uit. Ook leuk om een onderwaterwegwerp camera mee te nemen, kan je gewoon in zee foto's maken zonder dat er water in komt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-08 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:36

Wegwerpcamera's werken bij mij nooit zo goed, maar misschien doe ik gewoon wat fout Clown

Ik zou inderdaad voor een klein, handig cameratje gaan. Kun je in je zak meenemen, en zal heus nog wel eens handig uitkomen, dan alleen deze vakantie.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:41

ik zou voor de wegwerp gaan,, bij mij werkt het goed (A) het is mischien iets mindere kwaliteit maar wel zichtbaar wat je deed

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:41

Ik sleep de mijne overal mee naar toe, ook mijn nieuwe waarvan de body alleen al schrikbarend duur is, maar ik heb mijn camera voor 3 jaar verzekerd voor water en stootschade (ook aangebracht door mezelf) en tegen diefstal, behalve uit de auto. Ik slaap wel in een appartement dus dat is anders. In een tent is het eng als je camera niet verzekerd is. Dus in jouw geval zou ik ook voor een kleinere camera gaan, die kun je overdag in je broekzak houden en 's avonds ergens tussen frommelen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:45

Ik zou bij de (reis)verzekering informeren hoeveel je terug krijgt als je camera plus toebehoren gestolen wordt. En dan de afweging maken of je hem mee kunt nemen of niet.
Een koffer met cijferslot (zoals hier werd gezegd) lijkt me ook een goede oplossing. Tenslotte is een kluisje in de tent net zo jatgevoelig.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:07

Idd even controleren hoe het zit met je verzekering. Ik heb zelf een Canon EOS350D en ga naar een hotel waar ze ook geen kluisje ofzo hebben, maar neem m gewoon elke dag mee waar ik ook heen ga, zodat ik m zelf in de gaten kan houden Lachen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:24

Ik heb dezelfde camera als frouk, maar die gaat echt niet mee op vakantie Clown
Ik neem gewoon m'n ouwe gare olympus mee, als die gejat word is dat nog niet zo'n ramp. Ook wat makkelijker mee te nemen dan die Canon Tong uitsteken

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:32

Zeker als je het niet zelf in de gaten kan houden heel de dag (ivm surfen) zou ik hem echt niet neemenen.
Ik heb net een nieuwe camera gekocht, maar ga die ook echt niet meenemen.
Al het vocht, en zeezout en zand zal ook niet goed zijn.

Probeer dan idd een kleine camera te regelen.
Of hebben je vriendinnen geen camera?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:14

capopjekop schreef:
Ik sleep de mijne overal mee naar toe, ook mijn nieuwe waarvan de body alleen al schrikbarend duur is, maar ik heb mijn camera voor 3 jaar verzekerd voor water en stootschade (ook aangebracht door mezelf) en tegen diefstal, behalve uit de auto. Ik slaap wel in een appartement dus dat is anders. In een tent is het eng als je camera niet verzekerd is. Dus in jouw geval zou ik ook voor een kleinere camera gaan, die kun je overdag in je broekzak houden en 's avonds ergens tussen frommelen.

Volgens mij is je camera in een tent ook niet verzekerd, aangezien dat geen afsluitbare ruimte is.

Ik zou in jouw geval idd voor een simpele camera gaan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:16

Gewoon 10 wegwerpcamera's meenemen dus Haha!
Die zijn er al vanaf een paar euri en sommigen kun je onder water gebruiken.. ook very artistiek Knipoog

Ik vind het echt een te groot risico om een camera van 1200 euri mee te nemen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:10

Wegwerp camera's, ik vind de kans dat hij vies word ook erg groot, met dat zand en water!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:25

Goed nieuws. Haha! Ik heb nog eens met de organisatie gemaild, en die vertellen dat dat verhaal niet waar was over dat ze geen kluisjes hebben. Haha! Ze hebben ze dus wel! Go jij! Go jij!

Kosten alleen wel 3,50 per dag, dus dat wordt 35 euro. Sigaar Naja, zou me een hoop geld meer kosten als hij gejat zou worden, dus ik heb het er wel voor over. Haha! Echt ik ben superblij! Hyper!

Wegwerpcameraatjes.. tja als je eenmaal kwaliteit gewend bent dan wil je niks anders meer, en wil ik ook juist op vakantie mooie foto's maken van vriendinnen op het strand, zonsondergang, het surfen enzo.. Tong uitsteken dus ik was eigenlijk al van plan mn camera toch mee te nemen, maar dan niet met mn duurste lens, maar gewoon een goedkopere. Tong uitsteken (erg hè Nagelbijten / Gniffelen )

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:22

Ik zit ongeveer ook met het zelfde probleem, alleen dan in Spanje.

Ik ga gewoon een giga koffer meenemen met een nog giga'er slot erop Lachen
Mjin iPod en alles gaat ook mee, laat ik echt niet thuis!

Wel fijn dat ze bij jou toch kluisjes hebben! Alhoewel dat best duur is..
Ik snap wel dat je geen genoegen neemt met een wegwerpcamera als je het super kwaliteit van jouw eigen bent gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:13

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-22 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:33

een gat graven en daar je peperdure camera inleggen..
hoop dat de mensen die dat uitgeprobeerd hebben dan wel de camera in een 100% water/zand/enz dichte doos/box oid hebben gelegd Tong uitsteken

mijn camera gaat ook mee.. niet zo'n heule dure.. maar toch..ik ben er super zuinig op ^^
wij gaan camperen maar hebben gelukkig een aanhangwagen met een slot..en mocht ik dat uiteindelijk toch niet vertrouwen ga ik ook alsnog voor de kluisjes Ja