Hoihoi,
Ik overweeg om komend schooljaar wellicht een aantal maanden het land te verlaten om ergens vrijwilligerswerk te gaan doen. Wat voor land het moet worden? Geen idee nog. Wel Europa (en bij voorkeur Europese Unie + nog wat landjes; m'n identiteitskaart is nog geen 5 maand oud) in ieder geval. Geen België, Duitsland, Frankrijk oid, ik wil wel echt "wat anders dan thuis". Scandinavië lijkt me heel gaaf, maar ook de minder welvarende Europese landen (mits veilig voor zo'n grietje als ik, camera en laptop zullen wel veilig mee moeten kunnen) komen in aanmerking.
Ik wil bij voorkeur iets met mensen gaan doen, misschien ook nog iets waarbij m'n werk hier in Nederland me van pas zou kunnen komen (ik ben redacteur/fotograaf en ik maak concepten voor websites). Maar ook werk met "bijzondere bevolkingsgroepen" om het zo maar even te noemen lijkt me erg leuk.
Nu ben ik voornamelijk benieuwd naar ervaringen van mensen die iets soortgelijks hebben gedaan. Ben je via een organisatie gegaan, heb je gereageerd op een oproep ergens, waar moet ik allemaal op letten? Wat voor organisaties die dergelijke projecten organiseren kun je aanbevelen, welke juist niet? Wat voor landen moet ik overwegen, welke moet ik uit m'n hoofd laten om naartoe te gaan?
Thanks!