Vliegen naar londen: welk vliegveld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sofire

Vliegen naar londen: welk vliegveld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:59

Hoi,
Ik heb een vraag en omdat ik het antwoord op internet niet echt heb kunnen vinden, stel ik 'm hier maar. Ik ga namelijk met mijn werkgroep naar londen om daar de House of Lords te bezoeken. Het is de bedoeling dat we allemaal op eigen gelegenheid gaan, dus zelf vliegen en zelf een overnachting zien te regelen. Maar nu weet ik niet op welk vliegveld ik dan moet aankomen als ik zo snel mogelijk in hartje londen wil zijn.. Ik zou graag van schiphol vertrekken en terugkomen. Heeft iemand een idee? Volgens mij zijn de mogelijkheden City Airport, Gatwick, Heathrow, Luton en Stansted. Maar wat is nu de dichtsbijzijnde?

joozz

Re: Vliegen naar londen: welk vliegveld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:06

Vanaf City zit je vrij snel in het centrum via DLR (zelfde idee als metro alleen bovengronds) en metro, alleen is dit een zakenvliegveld en de tickets zijn duurder.

Heathrow kom je ook snel via de metro in het centrum, precieze tijd weet ik niet maar kan je volgens mij heel snel vinden via google.

Gatwick gaat ook een rechtstreekse trein naar het centrum, ook redelijk snel, kan je ook wel makkelijk vinden via google (volgens mij heeft Gatwick ook een eigen website)

Volgens mij zijn Luton en Stansted wat verder, maar daar heb ik nog nooit op gevlogen, dacht dat je daarvoor een stuk met de bus moet.

Suc6 met regelen!

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:07

Als je via ryanair vliegt scheelt het je heel veel geld. Je kan dan alleen niet van schiphol vliegen. Deze vluchten schelen echt veel geld. je kan bijv. ook vanaf eindhoven en nog meer plaatsen. zijn de vluchten gratis er komen alleen nog wel kosten bij voor belasting enz. het scheelt je echt veel geld. als je meer info wilt vraag het maar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:09

Ryanair is idd goedkoop, maar die vliegen op Stansted en dat is dus wel een uur buiten Londen. City (klein), Heathrow en Gatwick zijn je beste opties.

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 22:11

Nou, ik moet waarschijnlijk maandagochtend heen vliegen en dan om kwart voor 10 voor de deur van het House of Lords staan, dus ik ga wel het liefst vanuit schiphol. Ik woon namelijk in leiden, en dan is het maar een kwartiertje. Als het nu voor een vakantie was, vond ik het anders. Nu moet ik namelijk dinsdagochtend terug, dus dat zijn ook wel wat goedkopere dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:13

Ga met Lielle mee Ja
denk dat vlucht naar Heatrow of Gatwick dan de goedkoopste opties zijn?

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 22:13

Maar bedankt voor de reacties! Dan ga ik nu op Heathrow en Gatwick zoeken!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:16

Heathrow is het dichtsbijzijnde vliegveld, vanaf het vliegveld kun je direct de metro pakken naar het centrum van de stad Ja
Op Heathrow vliegen echter geen goedkopere maatschappijen als Ryanair en Easyjet geloof ik, en daarom heb ik beide keren dat ik naar Londen geweest ben gekozen voor Luton en Stansted Ja

Vanaf Luton kun je het best de bus nemen naar hartje Londen. Als je je ticket bij Easyjet boekt, kun je een buskaartje kopen voor de Easybus die je naar verschillende centrale plekken in Londen kunt brengen Ja Ook kun je de Green Line nemen, de gewone bussen die in en om Londen rijden. De reis duurt ongeveer 1,,5 uur, maar houd (zeker met de terugreis, ik spreek uit ervaring Clown ) rekening met files rond Londen! Ik heb hierdoor bijna mijn vliegtuig gemist Nagelbijten / Gniffelen
Vanaf Luton kun je ook met de trein geloof ik, maar ik dacht dat je dan eerst een shuttlebus moest nemen en vervolgens de National Express. Iets omslachtiger en de trein is geloof ik ook niet zo goedkoop als de bus, maar daarentegen wel sneller Ja
Maar de bus heeft ook wel iets, je rijdt langzaam vanuit de buitenwijken het centrum in, leuk om te zien *LOL*

Vanaf Stansted is Londen ook prima te bereiken, je kunt namelijk direct de trein pakken, de StanstedExpress. Deze brengt je in 45minuten naar King's Cross, van waaruit je weer heel makkelijk de metro/bus alle kanten op kunt nemen Ja
Ook vanaf Stansted rijdt de bus, dit duurt ongeveer 75 minuten.

Wat vliegen betreft: vanaf Schiphol ben je in ongeveer 50 minuten in Londen, ongeacht welke vliegveld. Mijn tip is om alleen handbagage mee te nemen: kun je vooraf inchecken en hoef je dus niet op je koffer te wachten Pling Stel dat je dan nog uitgaat van ruim 1,5 uur reizen naar hartje Londen, dan duurt de hele reis bij elkaar nog geen 3 uur Lachen

Anoniem

zo.. das pas veel goede info! Haha!

snoeppapier

Oh, net m'n verhaal getypt, zie ik dat je al vrij vroeg daar moet zijn Clown

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 22:28

Maethoriel: toch heel erg bedankt hoor! Gelukkig krijgen we een bedrag van de universiteit waarmee we rond moeten komen, dus dat het dan iets duurder is, is niet heel vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:01

Ik vlieg meermaals per jaar naar londen en pak altijd Stansted.
(wordt daar opgepikt meestal).
maar,ben idd ook weleens met de stansted express naar Londen town gegaan,perfect te doen die trein vertrekt geloof ik zowat elk kwartier wel vanaf de luchthaven.
Je ticket kan je online bestellen(even zoeken op google),je kan hem ook op de luchthaven kopen.

Voordeel van Stansted vind ik dat het niet zo loeigroot is als Heathrow, en dat er dus de goedkopere maatschappijen op vliegen(Ryanair en easyjet).

Voor Londen zelf kan je ook voor de metro een dagkaart kopen overigens,zowel voor 1 dag als voor meerdere dagen, en dan voor peak en off-peak(dus spits en na de spits).

Meer vragen,pb gerust.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:06

Ik ben in maart op Luton gevlogen met Easyjet en eigenlijk was dit heel goed te doen. Ik heb gekozen voor de optie trein en ik denk eerlijkheidshalve dat dit sneller is als de bus.

Vanaf Luton wordt je gratis vervoerd naar het treinstation (stukje van 5 minuten) en vervolgens pak je de trein naar King's Cross. De treinreis duurt ongeveer 45 tot 60 minuten, kaartje kost 9 pond. King's Cross is een groot internationaal station met een metrostation waarmee bijna alle lijnen goed te bereiken zijn. Tip voor de metro, koop een dagkaart voor 2 zone's (goed bereikt) dit kost geloof ik 5 pond.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:54

Heathrow - Piccadilly line tot Piccadilly Circus en dan een stukje lopen naar Westminster / Parliament (via Trafalgar Square, zie je nog wat van Londen ook).

Gatwick - trein naar Victoria en dan de District of Circle line naar Westminster.

Veel plezier! Lachen

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:03

Ik ben ooit via Heathrow gevlogen, daarna kan je met de trein redelijk snel in Londen zijn maar het is wel duur. Je kan ook gewoon met de metro, doe je ongeveer 2x zo lang over maar is veel goedkoper Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:40

LZP -> BI

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:51

Ik heb de beste ervaringen met Easyjet (= goedkoop en veel keus) op Gatwick en Stansted (= relatief snel met de trein naar het centrum). Ik neem vanaf het vliegveld eigenlijk altijd de trein, bus duurt me te lang. Maar de bus is vaak wel goedkoper.

Luton kan ook, maar dan ben je langer onderweg. Op Heathrow vliegen geen low cost companies en op City al helemaal niet.

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 23:41

BEdankt allemaal! Ik heb geboekt op gatwick, dat scheelde 50 euro met heathrow. Nu heb ik nog wel een ander vraagje: als je niet alleen handbagage hebt, hoe check je dan in? Krijg je niet nog tickets thuisgestuurd ofzo? Of ga je daar gewoon naar de balie met de mededeling dat je hebt geboekt?

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 23:42

(Als je alleen handbagage hebt, kun je namelijk online inchecken. Maar dat gaat ons niet lukken, helaas..)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:44

't Is lang geleden dat ik met incheckbagage heb gevlogen met Easyjet. Maar ik ging toen gewoon met mijn uitgeprinte vluchtbevestiging (die ik in mijn mail had gekregen) naar de balie en checkte daar in, geen probleem. Van tevoren hoef je daarvoor eigenlijk niets te doen.

Tickets heb je niet nodig, alleen een instapkaart (boarding pass). En die krijg je dus ofwel via online inchecken ofwel via inchecken bij de balie op het vliegveld.

sofire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 23:54

Oh oke, dankjewel! Daar kan ik wat mee!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:16

(TIP)
Als je toch van Gatwick naar Londen gaat zou ik 'gewone' trein
nemen naar londen.

Want er rijdt een gatwickexpress maar daar betaal je 45 euro voor een
retour en met de 'gewone' trein slechts 15 euro per retour.

Tenminste als je via internet je kaartjes boekt, ik heb geen idee wat ze
daar aan het loket kosten Bloos

Ik heb mijn trein kaartjes via www.visitbritaindirect.com geboekt en keurig ontvangen Haha!