Heathrow is het dichtsbijzijnde vliegveld, vanaf het vliegveld kun je direct de metro pakken naar het centrum van de stad 
Op Heathrow vliegen echter geen goedkopere maatschappijen als Ryanair en Easyjet geloof ik, en daarom heb ik beide keren dat ik naar Londen geweest ben gekozen voor Luton en Stansted 
Vanaf Luton kun je het best de bus nemen naar hartje Londen. Als je je ticket bij Easyjet boekt, kun je een buskaartje kopen voor de Easybus die je naar verschillende centrale plekken in Londen kunt brengen
Ook kun je de Green Line nemen, de gewone bussen die in en om Londen rijden. De reis duurt ongeveer 1,,5 uur, maar houd (zeker met de terugreis, ik spreek uit ervaring
) rekening met files rond Londen! Ik heb hierdoor bijna mijn vliegtuig gemist 
Vanaf Luton kun je ook met de trein geloof ik, maar ik dacht dat je dan eerst een shuttlebus moest nemen en vervolgens de National Express. Iets omslachtiger en de trein is geloof ik ook niet zo goedkoop als de bus, maar daarentegen wel sneller 
Maar de bus heeft ook wel iets, je rijdt langzaam vanuit de buitenwijken het centrum in, leuk om te zien 
Vanaf Stansted is Londen ook prima te bereiken, je kunt namelijk direct de trein pakken, de StanstedExpress. Deze brengt je in 45minuten naar King's Cross, van waaruit je weer heel makkelijk de metro/bus alle kanten op kunt nemen
Ook vanaf Stansted rijdt de bus, dit duurt ongeveer 75 minuten.
Wat vliegen betreft: vanaf Schiphol ben je in ongeveer 50 minuten in Londen, ongeacht welke vliegveld. Mijn tip is om alleen handbagage mee te nemen: kun je vooraf inchecken en hoef je dus niet op je koffer te wachten
Stel dat je dan nog uitgaat van ruim 1,5 uur reizen naar hartje Londen, dan duurt de hele reis bij elkaar nog geen 3 uur