Kamperen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zns

Kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 10:32

Ik en mijn vriend zijn totale onervaren kampeerders. Allebei nog nooit gekampeerd. Onlangs hebben wij een niet zo'n gek dure (4 persoons) tent gekocht omdat het ons toch erg leuk lijkt om het een keer te proberen en te kijken of het wat voor ons is.

Eind juli willen we misschien met de auto gewoon gaan rijden en kijken waar we terecht komen. En als het ons daar niet bevalt weer verder kijken. We willen waarschijnlijk een weekje of 2 weken weg, ligt er aan of het bevalt.

Is het volgens jullie mogelijk om in deze periode op de bonnefoi te gaan en zo ja waar naar toe?
Wat heb je allemaal nodig --> De tent, luchtbedden en de slaapzakken hebben we, maar wat hebben we nog meer nodig?

En hebben jullie verder nog tips?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:37

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:40

Deet, ehbo kit plus care plus click away. Lamp, vuurtje, zo een metaalkleurig deken voor de warmte, goede sokken, regenvestjes, een plasticke bakje voor water in te doen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:47

In Juli kan je goed kamperen. Is altijd wel fijn als het 's nachts ook nog een beetje warm weer is. Anders is het zo koud in je tent. En dan zijn ook de schoolvakanties dus je zal niet de enige op de camping zijn.
Verder is het handig om een plastic zijl/ folie (weet niet precies hoe het heet maar is in de kampeer winkel te koop) mee te nemen. Kan je onder de tent doen zodat als het regent en er ontstaan plassen dat je tent niet helemaal volloopt met water.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:01

[LZP] > [BI]

araberJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:01

Zefana schreef:
Ik en mijn vriend zijn totale onervaren kampeerders. Allebei nog nooit gekampeerd. Onlangs hebben wij een niet zo'n gek dure (4 persoons) tent gekocht omdat het ons toch erg leuk lijkt om het een keer te proberen en te kijken of het wat voor ons is.

Eind juli willen we misschien met de auto gewoon gaan rijden en kijken waar we terecht komen. En als het ons daar niet bevalt weer verder kijken. We willen waarschijnlijk een weekje of 2 weken weg, ligt er aan of het bevalt.

Is het volgens jullie mogelijk om in deze periode op de bonnefoi te gaan en zo ja waar naar toe?
Wat heb je allemaal nodig --> De tent, luchtbedden en de slaapzakken hebben we, maar wat hebben we nog meer nodig?

En hebben jullie verder nog tips?

kan prima gewoon gaan met die banaan, Je kan echt wel ergens terecht.

Tip koop bij de boekhandel of anwb z'n groot campingboek, daar staan zeer veel camping in per land en streek/plaats. erg handig kan je onderweg zo je camping uitzoeken en anders gewoon de borden volgend.

Verder zorg voor goede kaarten voor onderweg zodat je weet waar je rijd en evenuteel wat gidsen over de streek waar je eventueel heen wilt. Anders kan je in het plaatselijke dorp ook naar de vvv. Dan heb je gelijk een beeld van alle activiteiten in de omgeving.

*Naast een tent zorg voor een goede koelbox. liefst 1 die je op je sigarettenaansteker in de auto kan opladen. Dan heb je onderweg ook lekker koud drinken.
*Verder bekers bestel en borden. Je heb bij campeer winkels van dat plastic service, erg makkelijk en kan niet stuk gaan.
*pannen.
*gaspitje en gasfles.
*bbq (?) je hebt van die kleine camping dinnetjes gewoon bij de blokker. In het buitenland kan je meestal in de supermarkt kolen kopen dus niet meenemen. scheetl ruimte
*afwasmiddel en schuurspons theedoeken enz, want op een camping moet je helaas afwassen Haha!
*grondzeil voor de tent van plastic
*rubbere hamer om de haringen in de grond te slaan
*extra haringen en scheerlijnen.
*emmer om flesssen drinken in te zetten met water, zodat je koud drinken heb.
*stroomkabel (is niet per se nodig maar dan heb je dus geen stroom)
*kist met eten en drinken voor de eerste dagen en kruiden moet je eigelijk uit ned. meenemen netzo als mayo (als je dat wilt natuurlijk)
*gaslamp of anders een op batterijen
*zaklam
*luchifers/aansteker
*dagrugzak voor uitjes.
*zonnebrand enz.
*eventueel waspoeder om kleren te weken, en je kan vaak ook de wasmachine van de camping gebruiken
*stoffer en blik om je tent uit te vegen.
*2 klapstoeljes
*klein tafeltje
*spel kaarten en eventuele andere spelletjes
*bal of iets voor in het zwembad
*als je naar italië gaat zijn badmutsen verplicht!
*slippers voor in de douche.
*waslijn en knijpers om je handdoeken te laten drogen.
*zakmes kan handig zijn als je een dagje weg bent om fruit te eten enz.

kwa kleding neem niet te veel mee als je naar een zonnig land gaat heb je toch bijna de hele dag je bikini aan
Max 1 lange broek en trui verder een jas voor als het koud is. je kan ook een afritsbroek meenemen.
verder natuurlijk t-shirt en korte broeken biniki sokken en ondergoed enz.
handdoeken ook hier weer niet voor elke dag een schone Clown anders zeul je je te pletter
Wij doen meestal 1 sporttas pp en 1 kleine sporttas met handdoeken en wat niet mee pas gaat niet mee. Anders ben je echt overladen.
Vroeger kregen we zelf maar 1/2 sporttas pp en toen kwam ook de helft schoon weer terug. meestal waste mijn moeder 1x in de vakantie maar wij gingen dan ook 4 weken.
Ohja en neem geen hordes schoenen mee! 2 paar is zat!

Nou denk dat je nu aardig opweg bent verder idd even kijken op de aangegeven site hierboven.

fijne vakantie alvast. En als de camping niet bevalt spullen pakken en daar de volgende plek!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:11

Klein tipje: zet de tent van tevoren even op in de tuin Knipoog Of ergens anders waar wat ruimte is. Dan weet je hoe het werkt en is het daarna vaak een kwestie van 10 minuutjes en je instant-bungalow is gereed voor bewoning *LOL*

araberJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:53

ohja van die spray om de tent waterdicht te spuiten mocht die dan toch doorlekken dan kan je hem nog inspuiten

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:17

Bedankt voor al jullie tips. Hier kan ik zeker wat mee!

Ik ben er definitief uit, we gaan kamperen!

@ lars: Niet teveel meenemen wordt denk ik een lastige opgave, wil altijd mijn halve kleding kast mee op vakantie. Moet gewoon een beetje primitief gaan denken en makkelijke kleding mee nemen.

Laten jullie als jullie weg gaan de kleding, stoeltjes e.d. gewoon in de tent? Wordt er niets gestolen?

Oh ja, we willen waarschijnlijk naar Frankrijk. Weten jullie een leuke regio om naar toe te gaan? Wel waar het mooi weer is en waar strand is maar waar we wel op de bonnefooi naar toe kunnen gaan.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:13

strandcampings in frankrijk zijn eigenlijk geen bonnefooi campings vanwege toerisme en populariteit bij de fransen zelf; afgezien daarvan betaal je huge bedragen per nacht....
Waarom niet wat meer in het binnenland aan een meer of riviertje oid?
spullen laat ik altijd gewoon buiten staan; alleen waardevolle dingen gaan in de auto mee

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:33

Nee klopt daar ben ik ondertussen ook achter gekomen.
Daarom zitten we te denken om eerst naar de ardeche te gaan en daarna door te gaan naar de regio Languedoc Roussillon. Ik heb horen zeggen dat je daar wel op de bonnefooi naar toe kan. Hoe denk jij hierover?

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:22

Als je niet enorme eisen hebt voor een camping kun je bijna altijd wel ergens terecht. Uit ervaring weet ik dat juli erg druk is en je soms meerdere camping bijlangs moet omdat ze vol (complet) zijn. Soms bel ik snel even vantevoren, dan hoef je er ook niet heen te rijden.. Maar met zn tweetjes in een tentje hebben ze erg vaak nog wel een plekkie hoor! Heel veel plezier!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:00

Zefana schreef:
Nee klopt daar ben ik ondertussen ook achter gekomen.
Daarom zitten we te denken om eerst naar de ardeche te gaan en daarna door te gaan naar de regio Languedoc Roussillon. Ik heb horen zeggen dat je daar wel op de bonnefooi naar toe kan. Hoe denk jij hierover?

Kan prima idd, de LR is een wat makkelijker departement om op de bonnefooi te kamperen.
Hou wel rekening met grilliger weer in de bergen('s nachts koelt het vaak erg af)én je moet het niet erg vinden met je auto over kronkelige bergweggetjes te rijden.
Wat ik ook vaak doe is vanaf LR een dagje camargue meepakken; heb je toch even strand en een héél andere franse cultuur.
Als je nog meer wilt weten; pb box is vrij Haha!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 15:16

Even bellen van te voren is ook wel handig inderdaad.

@Wildgirl: Welk gedeelte van LR is leuk? Ben op zoek naar een plek
waar je strand hebt maar wat niet heel druk is en waar je voor een nacht de hoofdprijs betaald.

Wat is er allemaal in Camargue te zien?

Rij je daar in één keer naar toe of ga je overnachten?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:23

Zefana schreef:
Even bellen van te voren is ook wel handig inderdaad.

@Wildgirl: Welk gedeelte van LR is leuk? Ben op zoek naar een plek
waar je strand hebt maar wat niet heel druk is en waar je voor een nacht de hoofdprijs betaald.

Wat is er allemaal in Camargue te zien?

Rij je daar in één keer naar toe of ga je overnachten?

In de LR zul je weinig strand vinden; althans in het binnenland.
Wij zitten altijd zo'n 150 van Millau in de bergen en rijden dan in ongeveer een dik uur naar de kust in de camargue.
Kamperen daar is uitgesloten op de bonnefooi.
Verder heb je daar veel natuur(flamingo's, wilde camarguepaarden)kun je paardrijden,quad rijden,allerlei watersporten en heb je een aantal musea(oa een vis museum met haaientunnel etc)daarnaast kun je in het hoogseizoen ook stierengevechten op zijn frans bekijken.