AnneFrank huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

AnneFrank huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:26

Morgen een dagje Amsterdam om te shoppen maar we willen ook wel wat zien. Madame Tussuads is wel leuk maar is het AnneFrank huis ook iets? Las namelijk op de site dat je zelf rond kan lopen maar dat je het eigenlijk in 1 uur wel gezien hebt?

Kristie

Re: AnneFrank huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:08

(wat ik me er nog van herrinner) is het Anne Frank huis idd niet zo groot, het is een huis met een kamertje dat heb je idd binnen een uurtje wel gezien.
Vaak moet je langer wachten dan dat je binnen bent Vork

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:10

Het is idd geen 'attractie' waar je uren kunt rondlopen, maar het is wel indrukwekkend om te zien. Prima te doen in een uur en zeker een aanrader. Ja

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:19

Klopt, langer dan een uur kun je er niet rondlopen. Maar het is wel erg "mooi" om te zien, erg indrukwekkend!
Maar kijk wel uit dat je niet een uur in de rij staat..
Ik ging met school dus dan loop je zo binnen! Maar soms staan er van die gigantisch lange rijen!
Wat ook nog erg leuk is als je even klaar bent met shoppen is een rondvaart nemen!
Tenminste als je niet vaak in A'dam komt, anders is er ook niet zoveel aan!
Maar het is wel leuk om te zien, al die grachtpanden enz! En je kunt even zitten!
Die tochten duren volgens mij ook 1 uur.

Veel plezier morgen!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:21

Ik vond het eigenlijk niks aan, we moesten gigantisch lang wachten en erg bijzonder vond ik het niet. Maargoed, ik ben dan ook niet bijzonder geïnteresseerd in culturele dingen en musea, al vind ik het bij de meeste toch wel iets interessant als ik er eenmaal ben, maar deze vond ik gewoon erg saai. Nagelbijten / Gniffelen Heb het niet zo op geschiedenis enzo.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:22

madamme tusoos XD weet niet hoe je het schrijft is leuk met dat zogenaamde enge stukje, iedereen was bang behalve ik. Ik ging friebelen aan die mensjes Haha!.
Is heel leuk hoor.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:24

dapy, wat si er dan tedoen bij die madamme? Tong uitsteken

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:25

Ik zou met een gezellig dagje Amsterdam niet naar het Anne Frankhuis gaan.
Het is niet echt iets waar je je uren in kan vermaken.
Het is wel erg interessant om allemaal te zien.
Maar persoonlijk zou ik naar Madame Toussauds gaan, dat heeft toch een iets hoger entertainment gehalte.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:25

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:27

Jodie_ schreef:
Ik vond het eigenlijk niks aan, we moesten gigantisch lang wachten en erg bijzonder vond ik het niet. Maargoed, ik ben dan ook niet bijzonder geïnteresseerd in culturele dingen en musea, al vind ik het bij de meeste toch wel iets interessant als ik er eenmaal ben, maar deze vond ik gewoon erg saai. Nagelbijten / Gniffelen Heb het niet zo op geschiedenis enzo.

Ik ben ook niet gek op culturele dingen!
Maar het Anne Frank huis vond ik heel indrukwekkend, het lijkt me trouwens ook niet dat je er heen gaat voor je plezier Verward !

Er hangt wel een hele rare sfeer, als je nadenkt dat Anne en haar famillie werden ontdekt in dat huis, op dat zelfde trappetje waar ze over heen gelopen zijn, dan krijg je het toch wel even warm.

Leuk vond ik het ook niet, maar wel heel indrukwekkend.

Madam tussuads is inderdaad ook erg leuk! Ook een aanrader hoor..
Laatst bijgewerkt door DolceGabbana op 02-06-08 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:27

Nou op het begin is er een soort van spookhuis actie Haha!. Heel leuk. Van pirates of the carabean Haha! Moet je meemaken, je lacht je kapot als je iedereen hoort gillen en jij loopt als een van de jongste voorop terwijl je mentor om je nek hangt omdat ze zo bang is Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:30

Ik zou zelf naar het AnneFrank huis gaan Lachen
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar ik ben heel erg geïnterreseerd in dat soort dingen.
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 02-06-08 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:31

@viksytje: Madame Tussauds is een museum van wassen beelden van bekende mensen..
Madame Tussauds is vrij duur, vidn ik, maar wel een aanrader! Anne Frankhuis ben ik zelf niog niet geweest.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:32

@ imd ja maar er is nu zo'n soort spookhuis mini atractie :d

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:35

Je hebt tog ook Amsterdam Dungen ofzo?
Ook een soort spookhuis ofzo!
M'n vriendin vond dat ook erg leuk, ben er zelf nooit geweest!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:42

ik ben er alleen nog maar met excursies ( en dus buiten openingstijden) geweest..
alle andere keren dat ik er langs ben gelopen stond er echt een GIGANTISCHE rij..
maar om een keer gezien te hebben is het wel mooi!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:45

ahzo!
dank u Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:51

Anne Frankhuis ga je idd niet voor je plezier heen. Ookal heb je het in een uur gezien. Hoeft geen eens want ze hebben nog tal van dingen die je daarna kunt doen. Vondt ik het zelf heel bijzonder dat je nu gewoon daar rond loopt terwijl er iemand zoveel jaar geleden heeft gezeten die bijna niks kon omdat ze anders wel eens door de benede lui gehoord zouden kunnen worden.

Sorry dat ik het zo schrijf maar weet eigenlijk even niet hoe ik het moet zeggen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:52

Het Anne Frank huis is eigenlijk wel iets dat je gezien moet hebben... en als je daar dan toch zou zijn... dan ben je gelijk in de buurt van de leukste winkelstraatjes in Amsterdam; de negen straatjes Go jij! Go jij! ( http://www.de9straatjes.nl/nl/index.html ) . Qua musea (waar ik eigenlijk niet eens van houd, ik dacht die liefde voor musea wellicht zou komen "later als ik groot zou zijn", maar nog steeds niet... Nagelbijten / Gniffelen ) vind ik eigenlijk alleen het Amsterdams Historisch Museum (ligt in een zijsteeg van de Kalverstraat!) en het Tropenmuseum leuk.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:57

@ SanneKyla: Plezier niet echt nee, het was meer dat we meegingen omdat mijn moeder er al jaren graag heen wilde. En historisch dingen kunnen best indrukwekkend zijn, maar ik moet zeggen dat het huis gewoon niet zoveel met me deed. Niet dat ik geen moment heb gehad van dat het haast onvoorstelbaar is dat iemand zo heeft moeten leven, maar het doet mij persoonlijk meer als ik naar een voormalig slagveld ga, of een begraafplaats bezoek met duizenden witte grafstenen. Dat brengt voor mij gewoon een gevoel mee, en dat had het Anne Frank huis voor mij niet. Lachen

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:51

Ik vond het Anne Frank huis heel erg indrukwekkend, maar ik heb iets met de 2e wereld oorlog.

Persoonlijk vond ik Nemo erg leuk in Amsterdam. Is eigenlijk voor kinderen maar volwassenen kunnen zich er ook erg goed vermaken Bloos

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 00:37

L_iek schreef:
Morgen een dagje Amsterdam om te shoppen maar we willen ook wel wat zien. Madame Tussuads is wel leuk maar is het AnneFrank huis ook iets? Las namelijk op de site dat je zelf rond kan lopen maar dat je het eigenlijk in 1 uur wel gezien hebt?

Ten eerste... gefeliciteerd verjaardagsgenootje!

ten tweede. Ik ben volgens mij twee keer naar het anne frank huis geweest en ben erg onder de indruk geweest. Het begon allemaal wat ongelukkig aangezien ik mijn hoofd stootte bij de ingang bij de boekenkast (au) Tong uitsteken maar ik heb me prima vermaakt. Tja het huis zelf is erg erg klein en je bent er zo doorheen maar ik vind het erg erg interessant! Ik zit er zelfs weleens aan te denken om nog een keer terug te gaan! Ik zou je zeker aanraden om er naartoe te gaan!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:25

Tropenmuseum, daar ben ik lang niet geweest maar ik heb wel altijd genoten daar.
Amsterdam Dunegon, hoor vaak leuke verhalen daarover.
Sexmuseum op damrak..
Madame Tussauds..
Joods Historisch museum is ook altijd wel interessant, misschien wel te combineren met Anne Frank..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:55

MoonChloe schreef:
Tropenmuseum, daar ben ik lang niet geweest maar ik heb wel altijd genoten daar.
Amsterdam Dunegon, hoor vaak leuke verhalen daarover.
Sexmuseum op damrak..
Madame Tussauds..
Joods Historisch museum is ook altijd wel interessant, misschien wel te combineren met Anne Frank..

Hmm... het tropenmuseum vind ik zelf niet zo geweldig. Ben er 2 jaar geleden nog geweest met de Pabo en kan nou niet zeggen dat ik er graag naar terug ga.

Nemo is wel erg leuk! Daar ben ik vorig jaar nog geweest met mijn stagekids!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:48

Misschien was het als kind heel erg leuk daar omdat ze ook een aparte kinderprogramma hebben..