Goedkope hotels in Londen? En wat moet je zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goedkope hotels in Londen? En wat moet je zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:37

Ik zoek een héul goedkoop in Londen wat toch wel aardig dicht bij 'het centrum' is, voor 2 personen. Lachen
Heb al wat gekeken op Google, maar word er helemaal verward van. Haha!

En oja, wat moet je écht zien in Londen? Ik wil maar zo'n 3-5 dagen gaan. Lachen

Gerbenfroh

Re: Goedkope hotels in Londen? En wat moet je zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:12

Even zoeken met de zoekmachine, er zijn al zoveel topics over Londen geweest, waar ik ook ellenlange verhalen heb verteld over wat te zien enzo (heb er gewoond) *LOL*

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:37

Ben net terug uit Londen. Haha!
"Mijn" hotel was erg goed, klein, maar wel superschoon en dat is in Londen niet al te vanzelfsprekend. Valt helaas niet in de categorie heul goedkoop. Haha!
Bezienswaardigheden o.a. Tower of London, London Eye, Harrod's, Camden Market, Guard Change, musical in West End en een high-tea uiteraard. Vingers aflikken
Goeie wandelschoenen worden van harte aanbevolen. Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:41

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:45

Als je iets heul goedkoops wil in Londen (ongeveer de duurste stad van Europa Knipoog) moet je wel met weinig genoegen nemen...dus niet schoon etc. vrees ik. Misschien is een Hostel een optie voor je? Dat is goedkoop! Verder zou ik een speciale 'sightseeing' bustour aanraden voor alle bezienswaardigheden, kom je overal langs en kan je uitstappen wanneer je wil!
Covent Garden is ontzettend leuk, vooral als het mooi weer is kun je daar echt leuk op een terrasje zitten en er zijn allemaal leuke winkeltjes in die buurt!
Wisseling van de wacht bij Buckingham Palace is ook leuk om te zien! Verder is Regents Park erg mooi!
Als je nog tijd hebt kun je ook een Polo wedstrijd gaan bekijken, is ook erg leuk om een keer te zien (vond ik dan).
Als je verder nog iets wil weten vraag gerust, heb er 15 maanden gewoont Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 01:16

Dat het niet schoon is boeit me weinig, dat kan ik zelf wel. En zo niet, boeit het me nog weinig. Haha!

Een hostel is toch met meerdere mensen op dezelfde kamer zegmaar? Dat lijkt me niks.. Bloos Ik weet dat je er alleen maar bent om te slapen, maar ik hou wel van een beetje privacy.. Knipoog

Bedankt voor de tips. Is de bus/metro te betalen daar? Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 01:18

Veel hostels hebben ook tweepersoons kamers. Lachen

Hier kun je zoeken op beschikbaarheid: http://www.hostellondon.com/

Voor de metro zou ik dagkaarten nemen, dan kun je gaan en staan waar je wilt (even op het aantal zones letten). Single tickets zijn in verhouding gruwelijk duur. Een dagkaart is tussen de 5 en 6 pond, afhankelijk van het aantal zones. De netro vind ik zelf handiger en makkelijker dan de bus. In Londen ga ik eigenlijk alleen met de bus als de metro's 's avonds laat niet meer rijden en de bussen nog wel. Heb eigenlijk geen idee wat de bus kost, maar ik kan me niet herinneren dat ik schrok van de prijzen, dus het zal wel meevallen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 01:29

Die dagkaarten zijn inderdaad erg handig. Over het algemeen heb je aan zone 1 wel genoeg, soms kan zone 2 handig zijn.

In de bus zijn diezelfde dagkaarten te gebruiken. Lachen Maar zoals Karin ook al aangeeft, metro is veel handiger!

Bij de meeste hostels kun je ook wel aangeven wanneer je niet wil dat er anderen bij je op de kamer slapen. Krijg je een kleinere kamer, of, als het niet zo druk is, misschien tegen kleine bijbetaling oid wordt er gewoon niemand bij gelegd.

(ja Karin, ik weet dat die laatste zin niet lekker loopt, maar heb koppijn en ga zo slapen Knipoog )

Verder ter plekke even een (gratis) metrokaartje scoren en daarnaast een plattegrond van het centrum. Op alleen de metrokaart kun je slecht reizen, maar als je even opzoekt op de plattegrond waar je moet zijn, kun je zo ff checken welk metrostation daar het meest dichtbijzijnd is.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:56

Je kunt ook nog even kijken of je een speciale toeristen reiskaart kunt krijgen bij een reisbureau, dat is volgens mij nog goedkoper.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:59

Nouks schreef:
(ja Karin, ik weet dat die laatste zin niet lekker loopt, maar heb koppijn en ga zo slapen Knipoog )

...zegt de ene taalblooperspotter tegen de andere... Tong uitsteken

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:59

Oberek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:01

Ik zou iig kiezen voor een hostel met een website! Ik heb een keer aan de Tavistock Road in een zeer shabby hostel geslapen. Ze hadden geen website, dus we hadden telefonisch gereserveerd. Dat was eigenlijk al overbodig en het was bij binnenkomst ook meteen duidelijk waarom! Wat een gribus! En ik ben toch niet zo heel moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:34

ericalucasz schreef:
Ik ben ooit naar dit hostel geweest: http://www.generatorhostels.com/
Prima te doen, en vrij dicht bij centrum en metro.

Ben ik ook al eens geweest. De één vond het prima te doen, de ander vond het verschrikkelijk. Ik vond het allemaal wel best. Inderdaad wel lekker in het centrum en op kruipafstand van de metro.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:12

Ik ga morgen naar Londen! Wij zitten in het County Hotel, ergens in de buurt van Kings Cross, google maar even. Kost omgerekent 200 euro voor 3 nachten met z'n tweetjes.. Londen is duur..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:23

Ik ga van het najaar weer, Harry Potter 6 komt dan uit en die wil ik daar zien. Ben vorig jaar geweest met het laatste boek en het was echt super. Ga nu voor de 3de keer en ben eigenlijk tot nu toe alleen voor HP geweest. Wil nu iets meer gaan sightseeing. Laatste keer zat ik in een hotel naast Paddington, zou daar wel weer heen willen, kan het alleen niet meer vinden. Clown
Ik heb tot nu toe geen metrokaartjes gekocht, wel eens een enkele reis, maar wil je wat zien dan kan je beter lopend gaan onder het genot van een bakkie Starbucks Vingers aflikken

Ik wil nu naar The Tower, National History Museum en het Britisch Museum nu helemaal zien. En eindelijk naar The Phantom of the Opera. Dat is er nooit van gekomen.

Ik wens je veel plezier en ga eens even door het Hyde Park en kijk goed rond. Misschien valt je dan wat op Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:25

Squirrels. Haha!

En idd, Starbucks. Ik pleit voor meer Starbucks in NL en niet alleen op Schiphol. Clown

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:28

Ja ik ook. Je hebt ze daar op bijna elke hoek van de straat.
Ben trouwens de 1ste keer met de bus en via de tunnel gekomen, de 2de keer met KLM, piepklein toestel (Cityhopper) was binnen 45 min in London. Ga dit weer doen, lekker makkelijk.

http://i94.photobucket.com/albums/l99/Norvid/01-4.jpg

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:31

even een stipje, ga volgend jaar waarschijnlijk naar Londen, en ben niet z rijk Tong uitsteken

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:44

Ik ga eind Oktober een weekend naar Londen en zit
in hotel Apollo.
Dit hotel zit vlakbij Metrostation Bayswater en Queensway.
Ik betaal voor 2 personen voor 2 nachten 145 euro.
Je hebt idd goedkopere hotels in Londen maar dan zijn vaak
de kamers klein/vies of je hebt geen metrostation dichtbij of
je zit een stuk van de stad af.

O ja ik vlieg met easyjet voor 96 euro retour met bagage Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:18

Ik ben ook weer druk hostels aan het vergelijken etc voor vier nachten London in augustus Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:52

Zo hehe heb eindelijk mn hotelletje gevonden. Royal Norfolk (laat het Royal maar achterwege), goedkoop, perfecte locatie, alleen kleine kamers, hotel is een beetje een doolhof erg onlogisch in elkaar gezet.
Maar aan de andere kant, hoe vaak ben je nou eigenlijk op je akmer aanwezig? Als het goed is niet lang, alleen slapen toch?
Ik wil dit jaar weer naar dit hotel.
Ligt gelijk vanuit Paddington Sation, vlakbij binnenstad, Hyde Park en Harrods.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:09

Ik heb inmiddels ook iets gevonden. Haha!
5 daagse (bus)reis naar Londen, 2 personen voor 289 euro.. Inclusief ontbijt en hotel. Lachen

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:06

Karin schreef:
Squirrels. Haha!

En idd, Starbucks. Ik pleit voor meer Starbucks in NL en niet alleen op Schiphol. Clown

Daar ben ik het helemaal mee eens

Volgens mij heeft de HI (hostelling international) ook een nieuw hostel in Londen geopend. london central! is dit jaar geopend zie ik het ziet er heel goed uit op de plaatsjes. ik heb iig goede ervaringen met Hi hostels. http://www.hihostels.com/dba/hostels-London---London-Central-YHA-018282.en.htm

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:11

Ik heb net een paar weken terug ook geboekt voor juli! Hyper!
vlucht via www.ryanair.com -> lekker goedkoop!en dan ook via die site naar hostel world. Ik ben 130 euro kwijt voor 4 nachten. Heel mooi centraal hostel, tegen Notting Hill aan en ook aan Hyde Park. Ideaal. Lachen

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:24

Het weer is hier in ieder geval heerlijk! Haha!