Reizen in IRAN ~ ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Reizen in IRAN ~ ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:36

In december ben ik van plan om met een organisatie naar Iran te rijden. Het land spreekt me enorm aan en ik had het al een tijdje op het oog. Nu valt deze reis in december heel gunstig ivm de vakantie.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het reizen in Iran. Zoals dragen van hoofddoekjes, wat wel en niet mee te nemen etc.?

Esile

Re: Reizen in IRAN ~ ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:22

Gister was Floortje Dessing in Iran! Misschien kun je de uitzending even terugkijken oid? Uitzending gemist?

Succes! Lijkt mij ook een erg gaaf land, zou ik ook nog wel eens heen willen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:19

Het schijnt een erg mooi land te zijn. Toevallig bij was Floortje Dessing te gast bij 'Dit was het nieuws' waar ze erover vertelde. Je moet wel een hoofddoek dragen als vrouw zijnde.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:27

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 23:57

Die uitzendingen bekijk ik nu weer en had ik al gezien. In de winter waren die er ook op Haha! Op www.3opreis.nl staat ook een verslag ervan.

Maar ben benieuwd of mensen hier eventueel hun eigen ervaringen kunnen vertellen Lachen

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 00:41

mijn moeder is 2x naar iran geweest, de 1e keer op vakantie en de 2e keer een maand met de dochter van mensen waar ze helpt met de oudste dochter op familie bezoek.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:04

Een vriendin van mij komt zelf oorspronkelijk uit Iran. Afgelopen zomer is ze daar alleen weer heen gegaan om haar achtergebleven familie op te zoeken. Ze zei zelf (als iranees) dat je als 'westerling' raar wordt aangekeken, en vrouwen in een auto zien ze daar al helemaal niet graag. Lees; Ze gaan het je zo moeilijk mogelijk maken en van alle kanten afsnijden waar ze maar kunnen. En je bent idd verplicht overal met hoofddoekje te lopen. Verder is het echt een ontzettend mooi land van de foto's die ik heb gezien.