Zwitserland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zwitserland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:25

Van de zomer ga ik met mijn moeder 5 dagen naar Zwitserland. De bedoeling is om met een dagtrein naar Basel te gaan, daar een nachtje te overnachten. Dan met de trein door naar Bern en daar een dagje blijven. En daarna 's avonds met de trein naar Grindelwald waar we de overige 4 nachten blijven, met nog een dagje Interlaken er tussendoor. Wie komt er wel eens in Zwitserland en wat zijn dingen die je zeker gezien/ gedaan moet hebben? En misschien aan te raden restaurantjes, winkeltjes etc.?

trustHim

Re: Zwitserland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:28

ik kom al jaren in zwitserland maar denk niet dat jij in de buurt komt van waar ik dan zit, nl. in canton wallis helemaal tegen italie aan. mocht je daar wel in de buurt komen, zeker ff naar Saas fee, of Zermatt gaan.beiden liggen aan de voet van een aantal bergen, in zermat ligt de matterhorn, erg populair bij toeristen, Saas fee sta je aan de voet van een prachtige hele grote gletsjer

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:47

Ik ben een paar jaar geleden met mijn zus en ouders naar Zwisterland geweest, de plaastnaam weet ik zo even niet meer.

Mijn moeder stond in het begin doodsangsten uit, ons apartement stond op een berg en het ontzettend mistig was toen we over die bergwegen reden.

Pas op voor zonnesteken, die hebben mijn zus en ik allebei opgelopen. Op de berg was het vaak 15/20 graden en in het dal ineens 30/31 graden.

Wij zijn naar de voet van de Mont Blanc geweest en met zo'n lift naar boven gegaan. Verder ook erg veel kastelen etc bezocht.

Ik ga vanmiddag even vragen welke plaats wij zaten.

[edit] typfouten Bloos
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 26-05-08 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:49

Ik woon in Zwitserland, Interlaken vind ik zelf niet zoveel aan, maar de omgeving is wel heel erg mooi, je kan er mooie wandelingen door de bergen maken. Zurich zou ik ook gaan bezoeken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:55

Het meer van Geneve (geloof ik tenminste) hebben we ook bezocht. We zijn ook bij een Sint Bernard klooster geweest waar we door een vele kilometers lange tunnel moesten. Bij die klooster mochten we die honden ook zien, erg gaaf was dat Ja

*herinnert zich vanalles*

We zijn ook bij een gletsjer wezen kijken, dat was appart. Toen we 2 weken later thuis waren was die gletser waar wij toen opstonden ingestort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:03

De meeste van jullie hebben het over het Franse gedeelte toch? Ik wilde daar ook liever heen, maar m'n moeder zegt dat het Duitse gedeelte hoger ligt en dat dus spectaculairder en mooier is..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:04

Zelfs daar zijn we een dagje naar toe geweest Tong uitsteken (klinkt beetje stom Huilen van het lachen )

*gaat vanmiddag toch echt vragen hoe dat gebied heet*

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:15

ik ben in duits gedeelte geweest, echt hooggebergte, zit hier al weg te dromen....... zal ik foto plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:53

Ja.... graag. Haha!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:03

Afbeelding

Afbeelding

beide zijn gemaakt in Randa, waar ik elk jaar kom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:04

Ziet er gaaf uit!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:53

Als je naar het spectaculaire gedeelte wilt moet je naar de Centraal Schweiz komen.

Sla Basel over, niet interessant. Direct door naar Zürich of Luzern en daar een nachtje overnachten. Heb je direct de Alpen in zicht. Bern moet erg mooi zijn, ben er geweest, maar was op concours dus van de stad niet veel gezien Haha!

Grindelwald schijnt ook mooi te zijn, maar een vriendin raadde mij het Grimelwald aan. Minder toeristisch en zeker zo mooi.

Voor spectaculaire bergen en rotsen die recht uit het meer lijken op te stijgen moet je naar het Urnermeer, een vertakking van het Vierwaldstattermeer. Nee hoor, ik maak geen pr voor mijn woonomgeving Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:57

TessaB ik ben best een beetje jalours op jou Clown

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:25

Ik ga dit jaar voor het 6e jaar naar Interlaken op vakantie! Ja

Interlaken zelf is qua winkelen etc niet geweldig vind ik.
Verder gaan wij natuurlijk altijd naar Zwitserland voor de bergen, en eten we op de camping.
Dus restaurantjes en winkeltjes heb ik geen tips voor.
Verder Grosse Scheidegg, Kleine Scheidegg, Jungfraujoch.

En we zijn een keer vanaf Grindelwald met de bus naar Bussalp gegaan, vanaf daar gelopen naar Waldspitz/Bort. Erg mooi!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:57

Waar jij bent daar woont mijn tante ook in de buurt. Basel vind ik eigenlijk niet zo'n mooie stad, maar de keren dat ik er ben geweest was het ook regenachtig. Haha! Bern is wel leuk, misschien kan je daar wel naar de dierentuin ofzo? Wat ook leuk is en best veel mensen doen is ergens op een rubberbootje stappen en dan je met de rivier (weet niet welke) mee laten stromen. Ik weet niet waar (geloof Thun, dan is het ong 30km) ze dan op het rubberbootje stappen maar uiteindelijk kom je dan uit in Bern. Ik weet niet zeker maar volgensmij kom je door Solothurn als je van Basel naar Bern gaat met de trein. Daar woont mijn tante en daar is het ook wel leuk, was vroeger een ridderstadje ofzo dus wel leuk. Lachen En dan kan je daar ook in de Aare zwemmen, vet lekker schoon water! (Moet je even vanuit de trein naar die berg kijken dan (de Weissenstein), daar staat een hotel op, is wel leuk). Als je in Bern bent kan je ook wel naar Thun gaan, dat is ook wel leuk daar, dan zit je ook wat meer in de Alpen. Of naar Neuchâtel, vind ik er ook wel leuk uitzien maar ben er nog nooit geweest. Of je kan nee Genève, da's ook leuk en dan ook even in het meer zwemmen. In het oosten van Zwitserland ben ik nog nooit echt geweest. Oja ik ben ook een keertje met mn neefje en nichtje meegeweest op een padvinderskamp, volgensmij was dat in het Emmetal ofzo, in de voor Alpen. Daar was het ook leuk. Haha! En je hebt ook ergens Schiningeplatte (weet niet precies hoe je het schrijft), dat is ook mooi. Dan ga je met een treintje omhoog en dan ben je op zo'n berg en het is daar bovenop zeg maar plat, kan je heel leuk lopen (ben er 2 keer geweest, 1 keer met mijn ouders maar die willen nooit lopen en een keer met mijn oma die wilde daar wel wandelen Vork ). Oh en vlakbij Solothurn heb je ook de Einsidelei (weet weer niet hoe je het schrijft Clown ) en dat schijnt een heilige plek te zijn. Heb je ook zo'n gat in een rots en daar kan je je hand in steken, schijnt geneeskrachtig te zijn. Maar daar is het ook wel mooi want het is zo'n soort klif ofzo en er loopt en riviertje en er zijn bomen. Maar het is niet supergroot, niet echt om een dagje heen te gaan dus ik weet niet of dat de moeite wel is. Uhm oja en ik weet niet zeker of het de Jungfrau was, ik geloof het wel die heeft/had (weet niet Haha! ) de langste kabelbaan van Europa en heb daar ook even op de top gestaan (mijn familie is zo lui dat we altijd liftjes enzo nemen Knipoog ). En in de Alpen heb je ook van die dorpjes waar je niet met de auto ofzo kan komen, dat is ook wel leuk om heen te gaan. Nou, maar kan ik zo even niet opkomen. Vork Ik hoop dat je er wat aan hebt want het zijn allemaal een beetje vage beschrijvingen. *LOL*
Laatst bijgewerkt door Loose op 28-05-08 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:59

Thun is inderdaad ook leuk! Ja Kun je ook vanuit Interlaken naar toe gaan! Ja

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:03

Ik kan Brienz aanraden! Een leuk plaatje met de Rothhornbahn (tandradtreintje de berg op), de Briezersee en een prachtige omgeving. Grindelwald is aan te raden evenals de Jungfraujoch, Interlaken en Zermatt. Ik zou er zo weer naar toe willen. Dromen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:41

Hier nog een zwitserlandfan. Mijn favoriete plaatsen zijn Zermatt, Saas-Fee en Crans-Montana. DIt ligt allemaal in Wallis, de rest van zwitserland komen wij eigenlijk nooit meer. Vroeger zaten we wel dichtbij de jungfraujoch (ik ben het dorpje even kwijt) maar daar hadden we altijd zo slecht weer. In Wallis hebben we zelden slecht weer.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:47

Wallis is ook mooi, ik heb daar nog eens gekampeerd in Gampel direct aan de Rhone.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:50

Ik ben er geboren. Je moet voor jezelf gewoon eens rondkijken hier en daar, in de stad (Bern vind ik persoonlijk het leukst, maar ben er lang niet meer geweest..), en misschien een dagje skiën, of skiles ofzo?