Waar jij bent daar woont mijn tante ook in de buurt. Basel vind ik eigenlijk niet zo'n mooie stad, maar de keren dat ik er ben geweest was het ook regenachtig.
Bern is wel leuk, misschien kan je daar wel naar de dierentuin ofzo? Wat ook leuk is en best veel mensen doen is ergens op een rubberbootje stappen en dan je met de rivier (weet niet welke) mee laten stromen. Ik weet niet waar (geloof Thun, dan is het ong 30km) ze dan op het rubberbootje stappen maar uiteindelijk kom je dan uit in Bern. Ik weet niet zeker maar volgensmij kom je door Solothurn als je van Basel naar Bern gaat met de trein. Daar woont mijn tante en daar is het ook wel leuk, was vroeger een ridderstadje ofzo dus wel leuk.
En dan kan je daar ook in de Aare zwemmen, vet lekker schoon water! (Moet je even vanuit de trein naar die berg kijken dan (de Weissenstein), daar staat een hotel op, is wel leuk). Als je in Bern bent kan je ook wel naar Thun gaan, dat is ook wel leuk daar, dan zit je ook wat meer in de Alpen. Of naar Neuchâtel, vind ik er ook wel leuk uitzien maar ben er nog nooit geweest. Of je kan nee Genève, da's ook leuk en dan ook even in het meer zwemmen. In het oosten van Zwitserland ben ik nog nooit echt geweest. Oja ik ben ook een keertje met mn neefje en nichtje meegeweest op een padvinderskamp, volgensmij was dat in het Emmetal ofzo, in de voor Alpen. Daar was het ook leuk.
En je hebt ook ergens Schiningeplatte (weet niet precies hoe je het schrijft), dat is ook mooi. Dan ga je met een treintje omhoog en dan ben je op zo'n berg en het is daar bovenop zeg maar plat, kan je heel leuk lopen (ben er 2 keer geweest, 1 keer met mijn ouders maar die willen nooit lopen en een keer met mijn oma die wilde daar wel wandelen
). Oh en vlakbij Solothurn heb je ook de Einsidelei (weet weer niet hoe je het schrijft
) en dat schijnt een heilige plek te zijn. Heb je ook zo'n gat in een rots en daar kan je je hand in steken, schijnt geneeskrachtig te zijn. Maar daar is het ook wel mooi want het is zo'n soort klif ofzo en er loopt en riviertje en er zijn bomen. Maar het is niet supergroot, niet echt om een dagje heen te gaan dus ik weet niet of dat de moeite wel is. Uhm oja en ik weet niet zeker of het de Jungfrau was, ik geloof het wel die heeft/had (weet niet
) de langste kabelbaan van Europa en heb daar ook even op de top gestaan (mijn familie is zo lui dat we altijd liftjes enzo nemen
). En in de Alpen heb je ook van die dorpjes waar je niet met de auto ofzo kan komen, dat is ook wel leuk om heen te gaan. Nou, maar kan ik zo even niet opkomen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt want het zijn allemaal een beetje vage beschrijvingen.
Laatst bijgewerkt door Loose op 28-05-08 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt