Vakantie in Zweden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mara

Vakantie in Zweden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 13:09

Hoi,

Ik ga misschien van 't zomer op vakantie naar Zweden. We gaan dan met de tent, dus wel kamperen, tenzij we ergens een goedkoop huisje kunnen krijgen. Zijn hier bokkers die al vaker op vakantie zijn geweest in Zweden?Waar zijn de mooie plekjes en leuke stadjes enz, enz.

Hopelijk kunnen jullie wat leuks vertellen,

Groetjes

Ntlie_

Re: Vakantie in Zweden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:34

Weet je al een beetje waar je ergens heen wil in Zweden?
Ik ben er een paar jaar terug geweest, maar wij zaten gewoon in een huis. Ja
Hebben gewoon veel in het bos gewandeld, wezen kanoën, paardgereden (kan daar heel mooi), gezwommen en naar leuke stadjes en dorpjes geweest. Lachen

Wij zaten niet zo heel ver van Vaxjeux (o.i.d) af, weet alleen even niet meer hoe het plaatsje heette waar wij zaten.. Ohja Skruv.. Maar dat is heel onbekend Tong uitsteken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:37

Ntlie_ schreef:
Wij zaten niet zo heel ver van Vaxjeux (o.i.d) af, weet alleen even niet meer hoe het plaatsje heette waar wij zaten.. Ohja Skruv.. Maar dat is heel onbekend Tong uitsteken

Växjö bedoel je (Op zijn Zweeds uitgesproken als wecksjeu). Is mooie omgeving daar.
Mijn ouders hebben een huis vlakbij Göteborg. Is een leuke stad, met een mooie omgeving.
Richting Noorwegen is het landschap ruiger.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:47

Ja, Växjö idd *LOL*
Hahaha Vaxjeux, mooie naam ervoor ROFL

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:52

Hey, wat zoek je precies?
Ik ben in het Noorden, Zuiden en Westen geweest, waren korte trips, was geweldig. Noorden is natter, kouder, en er waren veel muggen, maar camperen kon prima. veel toendra gebieden (lapland)..

het zuiden is heuvelachtig en groen, Stockholm is prachtig, het westen ligt wat hoger, tegen de Noorse grens en dat vond ik persoonlijk een prachtig gebied.

Als je lekker actief wil zijn er is genoeg aanbod!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:04

Ik volg dit even.
Ik wil deze zomer graag naar zuid Zweden. Ben op zoek naar een leuk vakantiehuisje of hotel. Ik wil graag in de buurt van een meer zitten, maar ook met leuke steden in de buurt.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 14:10

nou we gaan maar een ruim weekje, dus niet al te ver naar het noorden, verder gewoon leuke plaatsen of plaatjes, maar ik denk dat we dat zelf maar moeten ontdekken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:41

Ik zit op dit moment voor 10 weken in Göteborg voor mijn stage. Ik vind het een erg leuke en vriendelijke stad. Als je meer wilt weten over wat er hier allemaal te beleven is, moet je maar even op de link van mijn weblog in mijn onderschrift klikken!

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:34

Wij zijn twee jaar geleden naar Zweden geweest. Maar wij zijn toen in 3 verschillende huisjes geweest. (Soort trektocht. *LOL*)
Ik vind het echt heel mooi in Zweden! Je kan er mooi paardrijden, kanoën en heeeeel mooi wandelen.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 18:46

oke, zijn er veel manage's daar ofzo, en hoe duur kost dat daar waar jullie waren?

Gea_Fille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:48

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:00

BonneLove schreef:
http://www.kampereninzweden.nl/

Zeker aan te raden! Erg leuke mensen en een mooie omgeving Knipoog

de site ziet er iig uitnodigend uit, en de prijzen zijn ook normaal/goedkoop, kzal het eens tegen mijn vriend zeggen...

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 21:19

niet meer ervaringen?

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:45

Leuk, ik ga dit jaar ook op vakantie naar Zweden. Wij gaan eerst naar Stockholm (Ljusterö) om mijn oude pony op te zoeken en dan moeten we nog even kijken waar we naartoe gaan. Ga ook eens wat leuke campings zoeken. Voordat we weer teruggaan, blijven we nog een paar dagenin Stockholm zelf, daar kunnen we in het appartement van de nieuwe eigenaren van mijn pony verblijven, ideaal!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:51

Ik ben een aantal jaar terug in Zweden geweest, tijdens een 'kort' wandelingetje 's morgens in het bos gigantisch verdwaald in een woud, bos bleek toch iets groter dan verwacht Clown We waren goed verdwaald en hadden heel weinig drinken bij ons. Uiteindelijk vonden we 's avonds een autoweg en konden we bij een huis een taxi bellen..

Maar verder was Zweden heel leuk en mooi! Wij hadden een huisje, dus qua campings kan ik niets vertellen. We hadden een huisje aan het meer, met een roeibootje erbij. Heel mooi.
We zaten een beetje in midden Zweden, weet het plaatsje niet meer..

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:01

Ik woon in zweden. Dus als je specifieke vragen hebt..... Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:18

Ik ben een paar weken geleden in Stockholm geweest en vond dat echt een schitterende stad. Misschien een tip voor je: ik ben met ryanair gevlogen. Je landt dan op Skavsta airport zo'n 100 km ten zuiden van Stockholm. Vanaf daar dus vele mogelijkheden. De vliegreis heeft me 70 euro gekost (retour)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:30

Vorig jaar in de zomer ben ik 2 weken naar Zweden geweest. Eerst zijn we een week met de kano weggeweest. Erg gaaf, we kregen een kaart van het gebied en tot ziens! Wild kamperen, erg primitief, al je water, eten en spullen in de kano en gaan met die banaan.

Daarna nog een paar weken op een kleine camping gestaan bij een soort boer met wat paarden, een klein stukje kampeerterrein en een groot meer.
Met hem een paar paardrijtochten gemaakt waar je u tegen zegt. Hele nieuwe paardrijervaring opgedaan zeg maar.

Ik vond het een super vakantie. Mooi land, vriendelijke mensen. Maar heb niet veel van steden ofzo gezien.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:57

Mikkie schreef:
Ik ben een paar weken geleden in Stockholm geweest en vond dat echt een schitterende stad. Misschien een tip voor je: ik ben met ryanair gevlogen. Je landt dan op Skavsta airport zo'n 100 km ten zuiden van Stockholm. Vanaf daar dus vele mogelijkheden. De vliegreis heeft me 70 euro gekost (retour)

en vanaf daar een auto gehuurd? Is het duur om daar een auto te huren?

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:40

ik zit op t moment in zweden!
in Häljebol.. heel klein dorpje.. of nog niet eens.
in een kasteeltje.
http://sop--hie.hyves.nl/fotos/
zaterdag gaan we nog een weekje naar een ander huisje aan het water.
T hier erg mooi weer, wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht.
en erg mooi, veel ruimte, veel natuur.
heerlijk.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 20:59

heej leuke foto's, krijg echt zin in mn vakantie!