Handbagage Ryanair bij online inchecken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rainie

Handbagage Ryanair bij online inchecken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 13:55

Hoi! Haha!

Ik vertrek aanstaande maandag voor een paar daagjes naar Madrid, ik vlieg via Ryanair. Nu leek dat online inchecken wel handig, omdat het maar voor een paar dagen is, dus ik zal nooit een koffer meenemen. Nu vroeg ik me af, wat is de regel voor handbagage, hoeveel mag je meenemen wat je niet incheckt? (Ja, ik heb op de website gekeken maar ik kon niets concreets over handbagage vinden, maar misschien dat ik met mijn neus heb gegeken Clown)

Ik wilde graag deze tas meenemen:

Afbeelding
Afmetingen: 47 x 19 x 31 cm

Karin

Re: Handbagage Ryanair bij online inchecken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:04

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:06

Denk dat je die wel meekrijgt
Ben laatst ook nog met Ryanair gevlogen
Ze keken niet zo naar gewicht enzo...je mocht twee tassen mee en dan was het wel best. (twee tassen was wel een grote en een handtas)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:09

Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat mijn handbagage gewogen of opgemeten werd (je hebt daar van die bakken voor) en ik vlieg regelmatig met alleen handbagage, met verschillende maatschappijen. Ook op twee tassen ben ik nog nooit aangesproken, hoewel je officieel echt maar één stuk handbagage mee mag nemen, ook bij Ryanair. Ik probeer het altijd zo in te pakken dat het lukt, maar de laatste keer bijvoorbeeld had ik een opgerolde poster mee en die ga ik echt niet in mijn rugzak proppen.

Een vriendin van mij woont in Milaan en vliegt regelmatig met Ryanair, haar trolley (handbagageformaat) wordt om de een of andere reden altijd gemeten en gewogen. Misschien verschilt het per luchthaven hoe streng ze zijn?
Laatst bijgewerkt door Karin op 20-05-08 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:11

Ja die krijg je wel mee. Mocht het niet zo zijn wordt dat in de gate gezegd, moet je de tas achterlaten in de slurf en wordt hij voor je in de laadruimte gegooid. Alleen weet je zeker dat je niet een koffer mee wilt nemen? Dingen als parfum, shampoo, mascara: Dat moet allemaal in 100ml verpakking én in een resealable plastic zakje als je het als handbagage meeneemt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:12

Voor een paar dagen kun je IMO prima toe met 100 ml-verpakkingen. Ja

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:15

In Pisa op de luchthaven werden wij wel aangepakt. We waren met zn vijfen. Mn broertje, zusje en ik hadden allemaal dus zo'n klein koffertje die in handbagage mag. Gingen ze helemaal nawegen en meten. Ook had ik nog een camera in tas mee. Dat mocht ook niet, handtas koffertje en camera. Dus camera maar aan mn broertje gegeven Clown
Maar goed volgens mij was dat echt een streng vliegveld want iedereen werd daar ook gefouileert enzo Tong uitsteken

Denk dat het indd ook wel eens per luchthaven kan verschillen hoe streng ze zijn Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:19

Het lijkt er idd op dat het per vliegveld verschilt. En misschien zelfs wel wie je treft bij de controle.

Een kennisje van mij kwam met DEZE toilettas door de controle toen ze van Hamburg naar Londen vloog. Ze had even niet meer aan de regels gedacht en vroeg nog of ze 'm moest achterlaten, maar dat hoefde niet.

Als je één tas bij je hebt die aan de afmetingen voldoet en je hebt je toiletspullen netjes in hoeveelheden van max. 100 ml in zo'n hersluitbaar zakje van een liter, dan hoef je je in feite nergens zorgen over te maken. Ik heb ook wel eens nog een extra heuptasje bij me gehad, nooit een probleem geweest. Zo'n tasje kun je eventueel nog wegstoppen in je grotere tas, net als je camera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:20

Karin schreef:
Voor een paar dagen kun je IMO prima toe met 100 ml-verpakkingen. Ja

Ik weer niet Clown

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 14:22

Is al geboekt, dus kan daar nu niet meer onderuit Knipoog
Heb nog genoeg lege kleine flesjes staan, gooi ik daar wel wat shampoo en conditioner in. Maar hoe zit het met deodorant? En kan ik mijn hele toilettas in zo'n plastic zakje doen? Of loopt het allemaal zo'n vaart niet?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:24

Oude lege kleine flesjes zijn prima, ik gebruik voor mijn shampoo op reis al jaren hetzelfde flesje van de Etos (ook voordat deze regels bestonden) dat ik steeds opnieuw vul.

Deo kun je ook in kleine verpakkingen kopen, iig bij de Schlecker en de Etos.

Hele toilettas in zo'n zakje mag dan weer niet, de losse verpakkingen moeten goed zichtbaar zijn.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 14:32

Ok, dankjewel! Haha!

Kijk, hier heb ik wat aan, advies van ervaringsdeskundigen Haha! Ik werd maar niet wijs uit die site, wist ook niet dat handbagage eigenlijk cabinebagage heet. Ja, dan kom je niet ver. Gestoord

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:03

Een klein beetje off topic, maar je max toch maar max. 100 ml in totaal mee nemen... en daar vallen bij mijn weten ook pasta's e.d. onder... dus zoals ik het begrepen heb zou je deodorant, shampoo, conditioner, tandpasta e.d. bij elkaar dan niet meer dan 100 ml mogen zijn... toch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:21

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:25

Heb ik ( Blond ) het dus altijd verkeerd begrepen... ik dacht dat ze met verpakking het plastic zakje bedoelden dat je mee mag nemen... Dat ga ik voortaan dus anders doen Nagelbijten / Gniffelen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:34

Haha nee idd, je mag per stuk 100ml meenemen van iets vloeibaars. Je mag zoveel zakjes als je wil meenemen, wij stoppen bijv altijd wat van die zakjes bij de tickets. Maar het heeft vooral met de douane te maken. Als je een flesje water mee wil nemen is het heel makkelijk, je drinkt het voor de douane op en na de douane vul je het weer. Dan mag het zo het vliegtuig in en hoef je niet 100ml te hebben Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:38

In de informatie op de website van Schiphol staat duidelijk dat één zakje per persoon is toegestaan.

En als ik op Schiphol door de controle ga (niet de paspoortcontrole, maar de bagagescan), dan is er daarna echt geen gelegenheid meer om mijn flesje te vullen. Pas in het vliegtuig is er weer water voorhanden. De G/H-pier heeft iig geen toiletten na de bagagescan.

Ik vind die regels ook onzinnig, maar om er nou op zo'n manier je middelvinger tegen op te steken...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:41

Miss_Montana schreef:
Als je een flesje water mee wil nemen is het heel makkelijk, je drinkt het voor de douane op en na de douane vul je het weer. Dan mag het zo het vliegtuig in en hoef je niet 100ml te hebben Knipoog

En ik dacht dat mijn mede reizigers die de flesjes tax free hadden gekocht slim waren (dan zitten ze dus in een verzegelde tas van de tax free winkel). Nou weet ik iig hoe ik dat de volgende keer moet aanpakken Haha!.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 16:50

Goed, en hoe zit het dan met de voedselvoorraad voor je dagjes van de stedentrip. Ter plekke kopen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:52

Zou ik daar idd kopen. Sowieso lijkt het me niks om allemaal flesjes water mee te moeten sjouwen (als het al mocht), neemt veel te veel ruimte en gewicht in. En zeker bij warm weer heb ik liever gekoeld water, water in flesjes waar je al een paar dagen mee rondloopt is opgewarmd en weer afgekoeld. Ik neem altijd alleen wat 'noodvoedsel' mee in de vorm van mueslirepen en een appel, de rest kun je prima ter plekke kopen. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:54

Oh lekker van mij, zakjes moet spullen zijn Clown Je mag zoveel spullen meenemen als je wil zolang het in die zakjes past.

Das idd waar, soms is er bij de slurf nog een check. Na de allerlaatste bagagecheck kan je in sommige gevallen je flesje nog wel bijvullen in de toiletten op Schiphol in de gate zelf vlak voordat je het vliegtuig in gaat. Maar bij sommige luchthavens zijn die checks er ook niet bij de slurf. Zoals bij Dusseldorf heeft mijn vriendin (heeft een tijd op Schiphol gewerkt) haar flesje gewoon gevuld en stapten we zo in het vliegtuig naar JFK. Het is ook gewoon toegestaan, als je eenmaal door de douane en bagagecheck heen bent en je hebt geen rare dingen bij je waarmee je van iets vloeibaars iets explosiefs kan maken, is er niets op tegen om je flesje weer bij te vullen.

Wat bedoel je trouwens met middelvinger opsteken? Wij zijn een reisbureau en geven als extra service die zakjes mee, voor iedere reiziger 1. Mensen zijn er hartstikke blij mee. Niets mis mee toch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:59

Je geeft al aan dat je het verkeerde woord gebruikte, in dat geval kan ik je tekst volledig volgen. Ja

Het ging mij erom dat er mensen zijn die bewust grenzen gaan lopen opzoeken, zoals meerdere zakjes meenemen en dan gaan lopen piepen als ze bij de controle de boel ter plekke moeten inleveren. Daar doelde ik op. Knipoog

Ik haalde het voorbeeld van de G/H-pier op Schiphol aan waar geen toiletten zijn na de controle, maar herinner me nu dat bijvoorbeeld in Birmingham de bagagescan voor het tax free-gedeelte (met wachtruimte en toiletten) zit. Ik had daar idd prima een flesje uit een van de shops (of zelf gevuld op het toilet) mee kunnen nemen het vliegtuig in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:04

Haha, gelukkig maar Clown

Idd, ze zijn bij de ene veel strenger dan de andere. Als je bijv van Cuba vetrekt is die regeling er helemaal niet. Daar mag je zoveel Rum als je wil meenemen terug naar huis Huilen van het lachen

Die mensen heb je er idd tussen, maar diezelfde mensen lezen zich ook ábsoluut niet in, niet over de bagageregeling en ook niet over het land waar ze heen gaan enzo. Vreselijk vind ik dat! En vervolgens komen ze terug naar ons om te zeggen dat wij 'dat wel even hadden mogen melden' Zij zijn groot en ik is klein! Nadat ze heisa hebben gemaakt bij de controle om iets wat ze hadden kunnen weten. Wij raden iedereen altijd aan om dat blauwe foldertje wat we meegeven bij de tickets even door te lezen. Om die stomme situaties bij de controle te vermijden.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 18:36

Miss_Montana schreef:
Wij raden iedereen altijd aan om dat blauwe foldertje wat we meegeven bij de tickets even door te lezen. Om die stomme situaties bij de controle te vermijden.

En dan zien mensen dat foldertje, slaan het open, en denken: Saai Gaaaap

Tong uitsteken

Ik ben niet van plan om dingen het land in te gaan smokkelen, maar een paar souvenirtjes zijn wel leuk. Denk niet dat ik daar problemen mee krijg, tenzij ik ivoor ofzo wil kopen, maar zo'n vaart zal het niet lopen Clown