Zakyntos!!!! wie kan mij daar wat tips over geven??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

renate85

Zakyntos!!!! wie kan mij daar wat tips over geven??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 08:50

Laatst bijgewerkt door renate85 op 13-05-08 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sanie22

Re: Zakyntos!!!! wie kan mij daar wat tips over geven??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:01

Wij zijn daar 5 jaar geleden geweest. Vond het een mooi eiland, veel groen. Wij zaten ook in Laganas, maar dan niet in de hoofdstraat maar iets daarbuiten. De hoofdstraat is erg druk, veel disco's. Vonden wij te druk, maar dat is maar net wat je leuk vind. Het strand is 's avonds een weg waar de auto's rijden, wij hebben daardoor eigenlijk alleen maar bij het zwembad gelegen. Wat wel heel leuk is is dat de schildpadden daar in de baai rondzwemmen. Hebben we een hoop foto's van gemaakt. Als je gaat varen heb je ook een kans dat je dolfijnen ziet, ook altijd gaaf. De mensen van het eiland waren superaardig. We zijn meerdere keren een hele dag op pad geweest met een aantal die in ons hotel werkten, ze wilden ons graag het eiland laten zien.
Het is wel een aanrader om met de bootexcursies mee te gaan. Dan zie je echt mooie plekken waar je met de auto niet kan komen, zoals die boot op de foto.
Veel plezier alvast!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:29

Ik ben heel lang geleden op vakantie naar Zakyntos geweest.
Kan me er niet geweldig veel van herinneren, maar zeeschildpaddenbootexcursie was geweldig Ja
Met die excursie zijn we ook naar dat (kiezel)strandje geweest van je eerste plaatje.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:50

Ik heb afgelopen najaar gewerkt op Zakynthos en woonde zelf in Laganas. Het is een klein eiland met mooie landschapen. Huur eens een dagje een auto of quad en rij het eiland rond. Aan de ooskust zijn mooie oude dorpjes en oude olijfbomen. Je komt dat vanzelf langs het scheepswrak (waar ik persoonlijk niks aan vond, het uitzicht daar is dan wel weer super) in het noorden kun je een bootje pakken langs de blue caves, ook erg mooi.
De hoofdstad Zakynthos stad heeft wel wat leuke winkeltjes in achterstraatjes.. Maar opzich niet een must see wat mij betreft

Een dagje op turtle-tocht gaan is ook leuk. Er is ook een 'mini eilandje' dit is in de zomer een openlucht discotheek en overdag een lekkere loungeplek. Langs het strand zitten de leukste/lekkerste eetgelegenheden.

Veel plezier Lachen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:58

Wij zijn er twee jaar geleden geweest.
Toen wij er waren, was het echt super druk met engelse stap jongeren. Dat was wel jammer.

Wel hebben wij de trek van de schildpadden mogen zien dat was echt fantastische onder ons zwommen de schilpadden richting de eilanden.

14 dagen lang hebben wij in een restuarant gegeten genaamd blue sea heel vriendelijke mensen. Restaurant was direct aan het strand.

Het mini eilandje is geweldig overdag om te gaan zonnen maar wel vroeg je handdoeken klaar gaan leggen.

Helaas viel ons appartement erg tegen maar dat kan je overal wel gebeuren. Kan zo de naam niet meer bedenken.

Heel veel plezier iid geval !

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:00

Ik ben er een aantal jaar geleden geweest, ons appartementencomplex heette Bougainvillea in het plaatsje Agios Sostis. Ligt langs Laganas maar is wat rustiger met goede restaurantjes langs het strand etc. De excursies waren leuk, maar soms wat volgeboekt. Laganas vond ik niet zo, mij te druk. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. De schildpadden hebben we ook gezien, maar ik vond het jammer dat ze zo'n toeristentrekker zijn. Als ik geweten had dat er ongeveer 5 toeristenboten op 1 schildpad afkwamen had ik hem niet hoeven zien. Laat dat beest lekker met rust Knipoog
Maar verder een supervakantie gehad daar! Ik zou er zo nog eens heen gaan.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:05

Ben er een paar jaar geleden geweest; ook in Laganas.
Wij zaten in een appartement iets van de hoofdweg af. De hoofdweg is erg druk met cafe's, disco's en restaurants.
De schildpadden rondom het eiland zijn super, maar het is idd zo dat als er 1 schildpad in de baai zit, alle boten erop af duiken. Een aanrader is om zelf een bootje te huren, grote kans dat je dan ook een schildpad tegenkomt en je kunt hem dan rustig bekijken!
Dus altijd een excursie boeken; en je hebt een super vakantie!
Veel plezier alvast!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:05

Ik ben er in 2005 geweest en ik ga er nooit meer heen Scheve mond Het is daar normaal dat er 2x per week (lichte!) aardbevingen komen, maar toen wij er waren, waren er al een tijd geen meer geweest, vervolgens een dag later als onze aankomstdatum kwam er een best zware aardbeving, en de hele week nog naschokken. Ik kan je vertellen dat dat geen leuke herinnering is Het heeft onze hele vakantie verpest, maar zonder dat zou het er vast leuk geweest zijn, ik weet het niet, want we durfde nergens meer heen te gaan.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:13

tanya89 schreef:
Ik ben er in 2005 geweest en ik ga er nooit meer heen Scheve mond Het is daar normaal dat er 2x per week (lichte!) aardbevingen komen, maar toen wij er waren, waren er al een tijd geen meer geweest, vervolgens een dag later als onze aankomstdatum kwam er een best zware aardbeving, en de hele week nog naschokken. Ik kan je vertellen dat dat geen leuke herinnering is Het heeft onze hele vakantie verpest, maar zonder dat zou het er vast leuk geweest zijn, ik weet het niet, want we durfde nergens meer heen te gaan.

Het klopt dat er regelmatig aardbevingen zijn, maar die kans heb je als je naar die gebieden gaat.
In de 15 dagen dat wij er zaten hebben we 1 aardbeving gehad van 7.2 oid. stond in NL in de krant en zit nu in ons fotoboek Clown
Het is ff schrikken maar ik kan niet zeggen dat het onze vakantie verpest heeft. We waren gewoon een keer lekker op tijd wakker Haha! De mensen die er wonen/werken bleven er heel rustig onder, zij maken het wel vaker mee. Zolang zij rustig blijven zie ik geen reden om een hoop paniek te zaaien.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:17

Ons was dat niet verteld voor dat we erheen gingen, dat is pas toen we daar waren verteld. Toen zeiden we nog 'oh dat zou apart zijn om mee te maken, zo'n lichte aardbeving'. Achteraf was het een relatief zware, ik dacht ook 7.2, maar we zijn er erg van geschrokken. Het is net hoe je het je aantrekt, bij ons was het personeel ook lichtelijk in paniek en dat zei voor ons ook al iets.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:13

tanya89 schreef:
Ons was dat niet verteld voor dat we erheen gingen, dat is pas toen we daar waren verteld. Toen zeiden we nog 'oh dat zou apart zijn om mee te maken, zo'n lichte aardbeving'. Achteraf was het een relatief zware, ik dacht ook 7.2, maar we zijn er erg van geschrokken. Het is net hoe je het je aantrekt, bij ons was het personeel ook lichtelijk in paniek en dat zei voor ons ook al iets.

Dan snap ik je reactie wel, is ook niet niks. Hier in ons kikkerlandje hebben we d'r gelukkig niet zo'n last van.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:58

in de 2 maanden dat ik er ben geweest heb ik 2 hele lichte trillingen gevoeld maar dat was het. In het hoogseizoen waren er ook nauwelijks bevingen geweest/ gevoeld. Dus daar zou ik niet zo bang voor zijn..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:09

Ik heb twee jaar geleden een rondreis per zeilboot rond de Peloponnesos gemaakt. We zijn in Lefkas begonnen en in Athene geeindigd. We zijn 2 dagen op Zakyntos geweest. mooi maar wel erg touristies. Wij hebben met de boot in de haven gelegen.
Toen we daar waren hebben we geen schildpadden gezien maar wel later toen we in Limini waren. (heul klein dorpje op de Peloponnesos)

In 2005 heb ik ook een aardbeving meegemaakt in Griekenland. Toen lag het epicentrum bij Lefkas. Wij waren op dat moment 1 eiland verder, Kastos. Daar kan je alleen met een boot komen(geen Dolphin of veerboot). Het enige wat wij er van merkte was wat schommelen van de boot. Maar in Lefkas-town was de haven erg beschadigd. Was een beving met een kracht van 7,2 op de schaal van richter.

edit: In het baaitje op het plaatje hebben wij de zeilboot een middag neergelegt om te zwemmen en te luchen...prachtig!!

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:16

Ik ben er een paar jaar geleden geweest, ook in laganas, in hotel Bizarro Grande. Mooi eiland, verkend met scooter, was erg leuk. We hadden een waterfiets gehuurd en kwamen al peddelend een grote schildpad tegen. Ik weet niet wie er meer van wie schrok, die schildpad van ons, of wij van die schildpad : )

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:25

Ik ben daar ook geweest Haha! in de mei vakantie
et is daar echt heel mooi

toen ik er was werd alles nog opgezet voor de toeristen, de winkels waren nog niet open en de uitgaansgelegenheden ook niet. Maar toen we weer weg gingen was bijna alles al open.
Het is aan te raden om schildpadden toer te gaan doen, wij hebben het toen met de reisorganisatie zelf gedaan (sunweb) Dat was wel zo handig want de reisleidster was belgisch, dus kon je tenminste alles verstaan.
Sommige mensen spreken slecht engels maar aangezien je in laganas zit zal het wel mee vallen Haha!
super leuke winkeltjes daar! als je houd van shoppen en uitgaan zit je daar goed Ja
Let alleen wel goed op de prijzen want dat verschilt heeeeel erg, zo kan je een handoek voor 9 euro kopen en bij een ander winkeltje verder op is het 3.50. Maar ik denk dat de prijzen oorlog nu wel gestreden is.
Ook altijd slim om snorkel mee te nemen, je kan zo de zee in en meteen visjes kijken.
En als je uit eten wilt zal ik zeker een keer naar agios sostis gaan kijken, het restaurantje Boomerang (ik geloof dat die zo heette.. ) is echt heel goed!
de serveerster Lydia is nederlandse, ze is op het eiland blijven wonen nadat zze verliefd was geworden op een griek. En als je haar man ziet begrijp je dat meteen *LOL* (ze is ook wel eens gids met de busreis op het eiland)

Als je nog dingen wilt weten kan je het altijd vragen Haha!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:34

Owjah zodra je op het eiland komt en je word met de bus naar je appartement/hotel gebracht, schrik niet van de troep. En je mag je toilet papier niet door spoelen vanwege de riolering.
Er is best veel afval langs de weg vanwege de staking van de vuilnismannen. Maar in laganas zelf zal je daar geen last van hebben, in elk geval veel minder.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:33

tanya89 schreef:

Wij hebben inderdaad ook wel een bevinkje gehad maar niet dat het de vakantie heeft verpest.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 12:58

Bedankt voor de tips:D van de rommel wist ik al.. dat is bijna op elke eiland daar.
We zullen zien. gaat vast heel gezellig worden! Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:17

he ik ga ook voor het eerst, de 21ste heb er zin in!