Toscane & Cinque Terre

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Toscane & Cinque Terre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 09:35

Misschien wil ik deze zomer die kant op gaan. Ik heb al een Capitoolgids van Italie gehaald. Maar ik zou graag ervaringen van jullie willen weten.

Waar moet je nou eigenlijk heen gaan? Als ik dat aan iemand vraag wordt er al snel Florence en Pisa geroepen. Maar dat is wat vaag Haha! Waar dan precies heen?
Verder heb ik wat foto's gezien van Cinque Terre. Dat lijkt me heel erg mooi.

Het liefst niet naar plaatsen met massa's mensen die in een rijtje achter mekaar aan moeten lopen. Cultuur is leuk, maar ik hoef niet hele dagen naar schilderijen te kijken.

Verder willen we met een tent gaan. Liefst op 1 camping en van daaruit elke dag ergens heen. Dus centraal gelegen tussen deze plaatsen. En dan geen camping met veel lallende jongeren of veel kinderen. Iets rustigs.

Dus... wie kan mij wat leuke tips geven Knipoog

Esile

Re: Toscane & Cinque Terre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:30

Leuk leuk leuk Haha! I love Toscane.

Als ik heel eerlijk moet zijn, vond ik Pisa saai. Tsja, de toren is leuk en de kerk die er naast staat ook, maar voor de rest is er geen drol te beleven.

Florence daarentegen Lovers Tis wel zo dat Florence voornamelijk uit cultuur bestaat. Ook is het er altijd vrij druk, zeker bij het Uffizi. Vond het Uffizi mooi om te bezoeken, maar ik zou er geen 3 uur in de rij voor gaan staan Knipoog Ponte Vecchio is erg leuk Lachen en de David van Michelangelo is ook altijd wel bijzonder om te zien. De Duomo van Florence is niet te missen, samen met het Baptisterium met zijn gouden deuren. De stad heeft erg veel sfeer en het is leuk om er rond te dwalen door de achteraf straatjes. Een echte gouden tip heb ik niet voor je, zeker niet wat betreft campings. Er zijn geloof ik wel diverse hostels in de stad. Ook lopen er veel jongeren te flyeren voor gratis toegang tot leuke clubs/cafe's/bars e.d.

Verder is Sienna een hele leuk stad vind ik zelf. Jaarlijks wordt hier ook de Palio georganiseerd, maar als paardenliefhebber niet echt een aanrader Het is een mooi traditioneel feest, waarbij heel de stad uitloopt, maar echt vriendelijk voor de dieren is het niet.

Misschien is het leuk om wijn te gaan proeven? Ook zou je er overna kunnen denken om misschien 1 of 2 nachten bij de boer te gaan slapen, misschien kun je daar zelfs je tent opzetten.

Andere leuke steden vond ik Arezzo, Montepulciano en Lucca. Ook Volterra vond ik wel een bezoekje waard, dit staat bekend om zijn albast!

Tsja, verder vind ik de hele sfeer in Toscane geweldig..echt een van de leukste streken van Italie!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 12:18

Bedankt voor de leuke tips!
De palio heb ik al iets over gelezen, en ik moet zeggen dat me dat niet trekt.

Wijn proeven lijkt me erg leuk. Nog tips waar je dat kunt gaan doen?
En wat zou een mooie centrale overnachtingsplaats kunnen zijn?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:55

Pff, zo een adres voor het wijnproeven zou ik niet weten, maar misschien kun je even op de volgende site kijken http://www.laveratoscana.com/nl/wijnproeverijen.html.

Verder als ik zo naar de kaart kijk, is Arezzo een redelijk centrale plek. Maar, je bent wel overal (behoorlijke) tijd naar toe aan het rijden. Zeker Florence is leuker om twee dagen rond te lopen, ipv dat je het allemaal in 1 dag propt. Misschien is het een idee om 'rond te trekken'? Dat je een aantal campings bij de steden opzoekt, maar evt ook aan de kust en in het boerenland?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:39

Van kamperen heb ik geen kaas gegeten, dus campings kan ik je helaas niet aanraden, maar we gaan over een paar weken voor de 3e keer naar Toscane naar onze favoriete agriturismo Lovers . Florence is verreweg mijn favoriete stad binnen Europa, dat is dus idd meer dan de moeite van een bezoekje waard (let wel op de "tourist traps", niet eten of drinken in hele toeristische tentjes, want dan betaal je zomaar Euro 8 voor een glas jus d'orange! Ik spreek uit ervaring... Nagelbijten / Gniffelen in die overdekte 'markt' daarintegen hebben we heerlijk gelunched voor diezelfde 8 euro). Als je een auto hebt zou ik zelf ook een bezoekje brengen aan Sierra, Lucca, Volterra en San Gimigniano Ja .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 08:43

Ja we gaan met de auto. Hoe zit het trouwens met de tolwegen? Ik had begrepen dat je een kaartje krijgt zodra je een autobaan af gaat en dan moet betalen voor het aantal km's als je eraf gaat?
Hoeveel kost zoiets?