Leuk leuk leuk
I love Toscane.
Als ik heel eerlijk moet zijn, vond ik Pisa saai. Tsja, de toren is leuk en de kerk die er naast staat ook, maar voor de rest is er geen drol te beleven.
Florence daarentegen
Tis wel zo dat Florence voornamelijk uit cultuur bestaat. Ook is het er altijd vrij druk, zeker bij het Uffizi. Vond het Uffizi mooi om te bezoeken, maar ik zou er geen 3 uur in de rij voor gaan staan
Ponte Vecchio is erg leuk
en de David van Michelangelo is ook altijd wel bijzonder om te zien. De Duomo van Florence is niet te missen, samen met het Baptisterium met zijn gouden deuren. De stad heeft erg veel sfeer en het is leuk om er rond te dwalen door de achteraf straatjes. Een echte gouden tip heb ik niet voor je, zeker niet wat betreft campings. Er zijn geloof ik wel diverse hostels in de stad. Ook lopen er veel jongeren te flyeren voor gratis toegang tot leuke clubs/cafe's/bars e.d.
Verder is Sienna een hele leuk stad vind ik zelf. Jaarlijks wordt hier ook de Palio georganiseerd, maar als paardenliefhebber niet echt een aanrader
Het is een mooi traditioneel feest, waarbij heel de stad uitloopt, maar echt vriendelijk voor de dieren is het niet.
Misschien is het leuk om wijn te gaan proeven? Ook zou je er overna kunnen denken om misschien 1 of 2 nachten bij de boer te gaan slapen, misschien kun je daar zelfs je tent opzetten.
Andere leuke steden vond ik Arezzo, Montepulciano en Lucca. Ook Volterra vond ik wel een bezoekje waard, dit staat bekend om zijn albast!
Tsja, verder vind ik de hele sfeer in Toscane geweldig..echt een van de leukste streken van Italie!