[VVDD] Verdwaald in Parijs.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinee_

[VVDD] Verdwaald in Parijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 12:06

'Huh? Parijs?' denken jullie nu. Jawel, ik woon een aantal maanden in Parijs nu! Wat een bofkont ben ik he? (Voor details: Mijn web-log). Maargoed, het is niet altijd koek & ei dus! Het begon op een doodgewone zaterdag. Ik besloot om even rond te gaan wandelen in Montmartre. Wat altijd leuk is natuurlijk! Nadat ik me 2uur had vermaakt daar, had ik het idee om de bus te pakken en maar te kijken waar ik uit wilde stappen. Zo gezegd zo gedaan, ik pakte de bus. Bij elke leuke straat die ik tegenkwam dacht ik: 'Oké, ik kijk even of er een nóg leukere straat is'. Maar op een gegeven moment wáren er geen leuke straten meer, en zag ik op een bord dat we de Péripherique (de ringweg rondom Parijs. Alles buiten de ringweg is 'Buiten-Parijs') passeerde. Toen begon er een lichtelijke paniek op te treden, maar ik stelde mezelf gerust door te denken dat ik uit zou stappen wanneer ik een metro-station zag (Je bent gered in Parijs wanneer er een metrostation in de buurt is). Na weer een half uur gereden te hebben waren we nóg geen metrostations tegengekomen!! En inmiddels hadden we de bewoonde wereld verlaten en reden we nu door een soort Industrieterrein. Toen ik achter me keek op een gegeven moment, zag ik dat ik ook de enige in de bus was!! Nou toen raakte ik toch wel enigszins in paniek! Ik ben naar de buschauffeur gelopen en heb gevraagd of ik de bus uit mocht! Hij vertelde me dat we bijna bij het eindpunt waren dus dat ik even moest wachten! En inderdaad, enkele minuten later kwamen we bij het eindpunt. Toen ik uitstapte en keek waar ik was, zag ik een Industrieterrein en de Seine waarover grote vrachtschepen voeren. Toen ik naar links keek zag ik een héle lange weg, en aan het einde een brug waar veel verkeer over liep, toen ik naar rechts keek zag ik dat ook. De buschauffeur was inmiddels weg dus ik was hélemaal alleen! Gelukkig had ik mijn kaart bij me -DACHT IK- dus greep ik vol goede moed naar mijn kaart die mij uiteraard uit deze vervelende situatie zou halen. Na eventjes gezocht te hebben, kon ik concluderen dat ik mijn kaart thuis was vergeten. Tóen sloeg de paniek echt aan. Daar stond ik, op een Industrieterrein, zónder een levend wezen in de buurt en zónder kaart! Ik ben maar gaan lopen, héél veel lopen. Na ongeveer 2 uur gelopen te hebben, begonnen de straten weer enigszins bevolkt te worden, en liepen er hier en daar wat mensen rond. Wat betekende dat ik weer terug was in de bewoonde wereld! Opgelucht als ik was, zocht ik naar een metrostation, maar ook dát was nog even een verhaal apart want die was nérgens te bekennen! En de bus durfde ik niet meer te pakken want de bussen die daar reden, zouden me alleen maar nog verder brengen. Nadat ik aan 4 verschillende mensen naar een metrostation had gevraagd, en die mij -naar mijn mening-4 verschillende kanten op stuurde, ben ik weer gaan lopen. En daar zag ik hem... DE GROTE GELE M! Ik was gered!!!!! Huilend van blijdschap (Nee grapje hoor, maar dat maakt het allemaal lekker dramatisch) rende ik naar het metrostation, en kustte ik bij thuiskomst de vertrouwde vloer van mijn eigen lieve station Gambetta. Eenmaal thuisgekomen greep ik naar mijn kaart om te bekijken wáár in ik 's hemelsnaam wel niet was beland vandaag! Toen ik aan het zoeken was, werd me duidelijk dat ik héél blij moest zijn dat ik de kaart was vergeten. Want, de plek waar ik was stond niet op de kaart!!!! Wat betekent dat ik me búiten de Peripherique bevond dus in Buiten-Parijs! Als ik dat op het moment zelf had gezien, was ik in de Seine gesprongen denk ik (grapje). Ik was dólblij weer in mijn vertrouwde omgeving te zijn, en kon er naderhand wel erg hard om lachen.

Het moraal van dit verhaal? Stel nóóit dingen uit, want op een gegeven moment kom je in een lástig parket te zitten.

Zo, dat was mijn verhaal! Ik hoop dat het goed staat hier?
Au revoir!

Anoniem

Re: [VVDD] Verdwaald in Parijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:15

Haha das minder Kine! *LOL* Gelukkig ben je weer thuis gekomen.. Dat is altijd doodeng die dingen, zeker als je helemaal alleen bent. Ik heb een keer gehad dat ik met mijn vader in de verkeerde metro was gestapt (gewoon in A'dam hoor, dat wel) en toen waren we het eindstation voorbij gereden en kwamen we bij die 'rustplaats' voor metro's terecht. Niemand had gemerkt dat wij er nog inzaten en de deuren waren dicht. Toen na een tijd kwam er eindelijk zo'n man langs die ons eruit haalde.. maar dat was wel ff schrikken ook. We dachten dat we daar tot de volgende ochtend moesten blijven. Nagelbijten / Gniffelen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 12:20

Oh gatver Juul!! Dat lijkt me ook dóodeng! Gelukkig was je met je vader, stel je voor dat je alleen bent dan!
Ik was ook héél blij dat ik weer veilig thuis was haha! Bedankt voor je reactie! Lachen

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:21

fijn dat je nu wel terug bent Lachen Clown

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:32

ahhhh, arme kieniepienie, dat komt natuurlijk omdat ik er niet was he? de oudste, en tevens de wijste van ons tweeën Ja maar niet huilen, het is allemaal goed gekomen, omdat mijn stemmetje in jou hoofd jou (uiteraard) de goede kant op heeft gewezen. Go jij! Go jij! dus wees me maar dankbaar Afgod

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 13:42

_Bonte_; Ja! Heel erg! Haha.
Ymke: Ja echt, als jóu stem er niet was geweest was ik gewoon verdwaald gebleven en uiteindelijk tóch in de Seine beland! En inderdaad, die 2 héle dagen maken een wereld van verschil qua leeftijd! Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:54

Zo, wat een belevenis! Lijkt me doodeng om te verdwalen in een grote stad en al helemaal in het grote boze Parijs.. maar aan de andere kant denk ik dat het een hele boost voor je zelfvertrouwen is om te verdwalen en toch zélf weer de weg terug te vinden! Goed gedaan hoor! Vermakelijk verslagje heb je er overigens van gemaakt Ja

Ik ben ook weleens 'verdwaald' in Parijs. Althans, mijn vriendinnetje vond van wel Clown
We waren met de klas op excursie en hadden afgesproken buiten een museum. Toen wij twee eenmaal buiten stonden was er in geen velden of wegen een klasgenoot en/of docent te bespeuren, en wij hadden niet goed opgelet op de heenreis.. dus raakte mijn vriendin in paniek ("Waaah, hoe komen we nou weer bij het hotel?!"). Ik dacht even logisch na en bedacht me, net als jij, dat als je bij een metrostation bent je per definitie niet verdwaald bent. En wat wilde het geval, we stonden bij een metrostation Haha!
Dus met een koel hoofd de metrokaart proberen te ontcijferen, wat lukte, kaartje gekocht, op de metro gestapt en voilá, we waren weer 'ontdwaald' *LOL*

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:16

Je moet er ook Kine voor heten om dit je te laten overkomen ROFL En ik denk dat Ym je inderdaad gered heeft. Ja Nee hoor, gelukkig dat je toch nog thuis bent gekomen, en anders was er vást wel iemand die je gemist had toch? Tong uitsteken

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 19:22

Zwartwitje; Nou, voor mensen die niet bekend zijn met het metrosysteem, is het best knap van jullie hoor! Gelukkig dat jullie samen waren! Alleen verdwalen is toch een stuk enger! Haha. Bedankt voor je leuke reactie!
Niki_; Haha nou inderdaad he. Haha!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:06

Haaaaaaahahahahah Oh oh oh Kientje toch ROFL
Arm kind Ach gut
(Stiekem vond ik het wel heel erg grappig Nagelbijten / Gniffelen )
Klein meisje in het grote parijs, dat mòest ergens fout gaan *LOL*
Gelukkig ben je heel 'thuis' gekomen Lachen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 22:27

Hahaha ja Died, het móest wel een keertje fout gaan he? Geloof me, dit zal zéker niet de laatste keer zijn!

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:51

Hahahaha Huilen van het lachen Kinetje toch! Ach gut

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 13:10

Haha! Huilen van het lachen

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:53

Whaa dodelijk. Kan me voorstellen dat je dan in paniek raakt!! Jeetje.. Nou je heb t weer goed opgelost kinetje! haha ik ben trots op je. Haha!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 18:46

Wat? Orgeuil soms? Hahaha. Clown
Ik kwam er dus achter dat ik de héle tijd een stomme fout heb gemaakt. Het is niet 'Orgeuil', maar 'Fier'! Stom he?

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:51

Hahaha mijn moeder zij het ook al... Maar ik dacht ik ga maar niet kine wijzen op onboeiende foutjes. :B wat betekend orgeuil dan ookalweer?? Toch geil?
hihi. IK HEB EEN NIEUWE PAARDRIJBROEHOEOEEK. zullenw e skypen?

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 22:23

Hahaha is goed!
Nou weer ontopic! Clown

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:21

Hahaha Haha! . Wat eng zeg, ,maar goed dat je dat je het weer gevonden hebt. Lachen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 00:53

whaha dat zou ook wat voor mij geweest zijn.. Wij pakten hierook weleens een bus en wisten wel naar welke plaats die ging. maar voorderest ook onbekend met alles Haha!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 15:14

Hahaha ja dat soort dingen gebeuren nou eenmaal best snel helaas! Lachen
Was inderdaad héél blij dat ik weer vertrouwde grond onder mijn voeten had!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:36

Niet meer weggaan zonder kaart, hè? kien kien kien toch!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 15:16

Hahaha nou ik zou helaas niet zoveel aan mijn kaart hebben gehad want het gebied waar ik was stond niet op de kaart! Bloos Hihihi. Lachen

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:40

Toch de beste manier om een nieuwe stad te leren kennen. Maar een kleine vraag: waarom had je niet diezelfde bus terug genomen? Lachen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:54

Dat vroeg ik mij ook af ja Knipoog