disneyland parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 14:57

ik wil binnekort met een vriend naar disneyland parijs. nu weet ik niet wat er goedkoper is, vliegen of de trein. de bus is geen optie omdat je dan zoooo lang in de bus moet zitten dat ik dat niet zie zitten. ik heb net al even gegoogled maar word hier niet veel wijzer van. ik wil dan 2 dagen gaan. met verblijf in een hotel. het zou dan dus 1 nacht in een hotel en 2 dagen disney worden. wie kan mij aan nuttige informatie helpen over voor en nadelen en prijzen?

upendo

Re: disneyland parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:58

Volgens mij is de trein goedkoper en een stuk beter voor het milieu.. Lachen

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:13

Het hangt er met de Thalys heel erg veel vanaf hoe vroeg je van tevoren boekt. Ik ben niet zo lang geleden naar Parijs geweest (niet Disneyland, maar komt op hetzelfde neer), ook last minute geboekt, en toen was de Thalys heeeel erg duur.
Het is inderdaad wel stukken beter voor het milieu. Knipoog

Je hebt vaak best leuke aanbiedingen naar Disneyland op vele websites (bijv. D-Reizen) die inclusief vlucht of trein en verblijf zijn. Voor de Thalys kun je kijken op http://www.thalys.nl/.

Veel plezier! Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 15:15

ik heb net nog even op google gekeken en de trein is dus doorder dan het vliegtuig. maar ik heb dus ook bij busreizen zitten kijken en dan heb je zo'n voordeel reis met bus, 1 nacht in een hotel en 2 dagen disney voor 159 euro. denk toch dat dit de goedkoopste oplossing is. maar ik zie wel op tegen zo'n busreis. iemand vertelde me dat je 6 uur in de bus zit. is wel erg lang. iemand ervaring hier mee?

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:18

Parijs is inderdaad wel zo'n 6 uur in de bus. Ik vind het zelf niet zo erg in de bus, meestal staat er een film op, lekkere broodjes en wat te drinken mee, beetje naar buiten kijken, prima.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 15:28

Dorée schreef:
Parijs is inderdaad wel zo'n 6 uur in de bus. Ik vind het zelf niet zo erg in de bus, meestal staat er een film op, lekkere broodjes en wat te drinken mee, beetje naar buiten kijken, prima.

het is verreweg de meest goedkope oplossing zie ik nu in. de trein kost voor 2 personen 149 euro een vliegticket kost al 50 euro per persoon en dan moet je vanaf het vliegveld nog naar je hotel op t park. als je alles dus los moet boeken ( reis hotel en kaartjes voor t park) ben je gewoon veel duurder uit als dat je zo'n complete reis boekt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:30

6 in de bus zitten is goed te doen hoor... ik heb een aantal keren zo'n 24 uur in een bus moeten zitten, je komt er dan gebroken uit, maar je overleefd het wel hoor...
die 6 uur doe ik met 2 vingers in mn neus!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:31

Liezel1 schreef:
6 in de bus zitten is goed te doen hoor... ik heb een aantal keren zo'n 24 uur in een bus moeten zitten, je komt er dan gebroken uit, maar je overleefd het wel hoor...

Nagelbijten / Gniffelen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 15:32

Liezel1 schreef:

dan ben je vast naar spanje geweest!! dat is volgens mij ook 24 uur in de bus. als je het zo gaat bekijken is 6 uurtjes niks. maar met het vliegtuig doe je er maar 3 kwartier over. dus dan is 6 uur weer heel erg lang.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:46

lonneke schreef:
Liezel1 schreef:

dan ben je vast naar spanje geweest!! dat is volgens mij ook 24 uur in de bus. als je het zo gaat bekijken is 6 uurtjes niks. maar met het vliegtuig doe je er maar 3 kwartier over. dus dan is 6 uur weer heel erg lang.

geen spanje, maar Zuidfrankrijk en Rome....

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:14

lonneke schreef:
ik heb net nog even op google gekeken en de trein is dus doorder dan het vliegtuig. maar ik heb dus ook bij busreizen zitten kijken en dan heb je zo'n voordeel reis met bus, 1 nacht in een hotel en 2 dagen disney voor 159 euro. denk toch dat dit de goedkoopste oplossing is. maar ik zie wel op tegen zo'n busreis. iemand vertelde me dat je 6 uur in de bus zit. is wel erg lang. iemand ervaring hier mee?

Ik ja. Wij zijn toen om 12 uur 's nachts weg gegaan en 's ochtends rond kwart over 8 waren we er. Ik heb er geen moeite mee, zit wel eens vaker 2 of 3 hele dagen in de auto. Maargoed, tis maar wat je er voor over hebt Knipoog.

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:22

ik ben ook een keer naar disneyland geweest, ook met de bus
ik ging in geloof amsterdam in om 5 uur snachts en we moesten nog langs andere plaatsen staan enzo.
duurde glf ik ook 6 uur, najaa dat hadden ze uitgerekend duurde wel wat langer omdat we ff in de file hadden gestaan. dus we zouden er om 1 uur zijn maar ik geloof dat t wel 3 uur werd. (weet niet zo goed meer, is al paar jaar geleden)
maar je stopt zo af en toe ff en ze draaien wat films en je kan slapen, dus ik vind t zeker wel te doen, maarja ik ben we redelijk gewend om wat lang in de auto te zitten.Knipoog

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:34

Ik ben pas geleden nog geweest met de bus naar Disney. Vond het goed te doen hoor. Paar filmpjes draaien ze dan onderweg en dan is de tijd zo voorbij.

Heel veel plezier in ieder geval! Haha!

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:47

ik ben in 2005 naar Disneyland Parijs geweest, ben met de thalys erna toe gegaan en het gaat aardig snel wat dat betreft. ik weet niet of je al een hotel heb uitgezocht maar ik heb zelf in het westernhotel gezeten en dat was echt hartstikke leuk, de kamer was ook weer aardig in het western

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:14

LZP => BI

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 07:36

Ik ben 3 weken geleden met de bus geweest. Valt echt heel erg mee. Ik vond de bus erg ruim en we hadden ook nog eens geluk (bij de heen & terugreis) dat er niemand achter ons zat dus de stoel kon lekker plat. Cool

Maargoed ik ben ook busreizen van 18 tot 20 uur gewend.. Dus dan is de 5 uurtjes die wij gereden hebben een eitje!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 10:36

nou, ik hoor het al, het word dus gewoon de bus. ik ga vandaag even langs die vriend en ga dan binnekort boeken. heb er echt zin in.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:40

Ik heb gisteren ook geboekt voor Disney en we gaan in juni Party!! En wij hebben erook voor gekozen om met de bus te gaan.
Op maandag vertrekken wij rond 9/10 uur met de bus. Kom je dus eind van de middag/begin van de avond aan bij je hotel. Die avond kunnen we nog naar Disney Village. Lachen
De volgende en die dag daarop hebben wij 2 volle dagen toegang tot beide parken. De 4e en laatste dag hebben we nog in de ochtend toegang tot Disney Village en in de middag vertrekken we dan weer met de bus richting Nederland.
Voor 2 personen was het in totaal ongeveer 560 Euro. Vond ik nog best prijzig. Maar me vriend betaald Schijnheilig Ach gut Was bij Peter Langhout reizen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:49

De Thalys is (als je 3 maanden van te voren boekt, vroeger kan niet) maar 50 euro voor een retour (jongeren t/m 26; anders 68 euro retour), van Rotterdam naar Parijs. Als je via de website van Disney je hotel&toegang boekt, kun je ook nog aardig goedkoop uit zijn.
Met de auto ben je ook een uur of 6 onderweg, plus nog eens benzinekosten. Wat ongeveer uitkomt op €120. Dus de trein is een goed alternatief (en zelfs sneller!).
Vliegtuig is inderdaad nogal duur, omdat je luchthavenbelasting moet betalen en dat komt al neer op zeker 100 euro per persoon.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:56

Waar heb je die aanbieding gezien van 2 dagen met hotel voor 159 euro? Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:29

Bij Peter Langhout is het echt niet duur!

Ik ben in April geweest met twee personen. Op vrijdag ochtend vertrok de bus, rond een uurtje of 4 kwamen we aan in het hotel, toen zijn we 's avonds nog Parijs ingeweest, en toen nog twee volle dagen entree tot het park. Wij waren 120 euro per persoon kwijt! Lachen Echt heel goedkoop, want als je zelf gaat kost zo'n 2 daagse hopperticket, ik dacht al zowat 110 euro. Knipoog

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:37

Ik ga zondag en maandag Haha!
We zitten in Sequia Lodge, in een suite met aangrenzende kamer Haha!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:48

Nathalie schreef:
Bij Peter Langhout is het echt niet duur!

Ik ben in April geweest met twee personen. Op vrijdag ochtend vertrok de bus, rond een uurtje of 4 kwamen we aan in het hotel, toen zijn we 's avonds nog Parijs ingeweest, en toen nog twee volle dagen entree tot het park. Wij waren 120 euro per persoon kwijt! Lachen Echt heel goedkoop, want als je zelf gaat kost zo'n 2 daagse hopperticket, ik dacht al zowat 110 euro. Knipoog

dat is dus een aanrader. inderdaad helemaal niet duur. zit er dus 2 overnachtingen bij dan?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:32

Ja twee overnachtingen idd. Ja

Maar dat was in April, nu zijn de prijzen al wat hoger natuurlijk. Maar Peter Langhout vind ik echt een aanrader. Ik heb veel organisaties bekeken maar Peter Langhout was echt veel goedkoper, en het was ook heel goed geregelt allemaal. Ja

We zaten overigens in hotel Mercure, heel simpel hotel, niks te beleven en we zaten ongeveer 40 minuten in de bus naar Disneyland. Je kon toen voor 15 euro per persoon meer in hotel Kyriad, daar heb je veel meer en is een stuk dichterbij. Baalde er toen van dat ik dit hotel geboekt had. Maar ik denk dat dat nu wel wat meer scheelt...

Door de weeks is trouwens ook vaak duurder dan in het weekend vertelde de buschauffer me. Dit omdat de hotels in het weekend altijd leeg zijn (veel zakenmannen in t hotel door de weeks) en dus heel goedkoop zijn.
Ons hotel kostte normaal gesproken (dus door de weeks) 70 euro per nacht per persoon, dus dat scheelt nogal wat.