Kans op leuke Last minute, vanaf 4 augustus groot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annelous

Kans op leuke Last minute, vanaf 4 augustus groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 22:41

De titel zegt het al..

Ivm met mijn studie en herkansingen in de zomervakantie, weet ik niet precies wanneer ik vakantie heb, mijn vermoeden is na 5 Augustus..

Wil dus liever pas boeken als ik de zekerheid heb dat we dan ook echt weg kunnen.
Dus vriendlief en mijn plan is om eind juni een last minute te boeken voor 2 personen, het liefst naar zon strand en zee, verder hebben we geen eisen..

Heb net ff op internet gesnuffeld en kwam er achter dat alle last minutes voor nu (dus mei) allemaal al uitverkocht zijn, hoe zal dat dan zijn in augustus??

Iemand ervaringen met last minutes in augustus?? Heb je nog wel wat keuze?? en zijn de hotels te doen??
Of zijn het alleen de "vreselijke" hotels die als last minute beschikbaar zijn?
En hoelang van tevoren kan je een last minute boeken? (paar weken?)

Het is trouwens niet de bedoeling om zonder bestemming naar schiphol te gaan en daar een reis te boeken, dus wel een "vantevoren"" geboekte last minute

Sorry voor de hoeveelheid vragen, twordt mn eerste vliegvakantie Vork

Diva_Jenny

Re: Kans op leuke Last minute, vanaf 4 augustus groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:45

Ik heb samen met een vriendin ook een keer een last minute geboekt zaten op vrijdagavond op het reisbureau en op zondagavond in het vliegtuig Vork
Er was op zich nog wel wat keuze maar het enige wat wij toen wilden was feesten dus kwamen in een jongerenhotel op Ibiza uit. Je moet bij een last minute gewoon niet teveel eisen stellen dan zit er vaak wel wat tussen. Ons hotel was trouwens wel supernetjes maar met zoveel jongeren bij elkaar nogal uhh lawaaig Clown
Verder hadden we nog keus uit Mallorca en een paar plekken in Griekenland maar dat was meer voor gezinnen.
Afgelopen jaar hebben we 7 weken van te voren geboekt en toen was er nog ruim voldoende keuze!

edit: De vakantie naar Ibiza was zelfs in de bouwvak en toen was er dus nog wel wat keus!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:48

Ik heb afgelopen jaar ook een last minute geboekt. Net een halve week van te voren. Scheelt erg veel in het geld en dr zijn zeker zoveel leuke vakanties hoor!

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 22:49

Jee 2 dagen is wel erg kort!! In welke periode was dat?
En toen je die 7 weken van tevoren had geboekt was dat ook een last minute? of zijn last minutes een paar dagen van te voren te boeken?

Schelen last minutes erg in prijs met normaal geboekte reizen?

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 22:50

xLienepienx je was me net voor met het schelen in prijs haha , maar in welke periode was dat?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:51

Ik was toen in Juli geweest. Mijn mijn ouders, dus plek voor 5 personen. Tis maar net als er iemand zijn reis annuleert. Of dat er toevallig nog plaats over is.

Last minute kun je volgens mij ook een aantal weken van te voren boeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:53

Als je nu wat meerdere reisbureaus binnenstapt kan je heel leuke lastminutes vinden. Over het algemeen hebben wij er net wat meer zich op dan dat je op internet vind Knipoog Helaas ben ik vrij en kan ik dus niet even kijken voor je. Maar je kan nog weg in mei hoor. Naar Egypte zijn bijv best wel wat stoelen vrij gekomen kreeg ik door vlak voor mijn vakantie.

Voor vertrek in augustus zou ik begin juli gaan kijken naar leuke aanbiedingen. Pas 2 weken voor vertrek komen de echt leuke prijzen, alleen moet je niet kieskeurig doen. Over het algemeen kan je dan een reisbureau bellen en die houden het in de gaten voor je (als ze een beetje klantgericht zijn).

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 23:01

Oke bedankt voor jullie reacties!

Ja ik zou echt eind augustus weg willen, alleen als ik 2 weken van tevoren ga kijken is de kans op een reis met mijn eisen wel veel kleiner ofniet?
Als ik die reisbureaus bel, laten ze het mij dan weten als er iets leuks vrij is?
Mijn enige eisen zijn strand zon en zee, maar dat zijn best veel eisen voor een last minute ofniet?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:06

Zon, zee en strand is meestal goed te doen hoor, bij een last minute. Zo doen wij het dit jaar ook weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:10

Annelous schreef:
Oke bedankt voor jullie reacties!

Ja ik zou echt eind augustus weg willen, alleen als ik 2 weken van tevoren ga kijken is de kans op een reis met mijn eisen wel veel kleiner ofniet?
Als ik die reisbureaus bel, laten ze het mij dan weten als er iets leuks vrij is?
Mijn enige eisen zijn strand zon en zee, maar dat zijn best veel eisen voor een last minute ofniet?

Over het algemeen wel, als je 1 of 2 weken van tevoren belt kunnen ze al heel wat voor je eruit halen als er beschikbaarheid is. Wij bellen mensen dan gewoon terug meteen diezelfde dag en we proberen het altijd in de gaten te houden. Zon, strand en zee moet zeker lukken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:15

Wij doen alleen maar Last minute, geen probleem meer tegenwoordig.
We hebben een keer een miskoop gedaan was naar Tunis, zaten we tegenover
een rioolzuiveringsbedrijf, werkelijk een miskoop.

Maar Turkije bv was weer prima geregeld, daarnaast is het goedkoper en
zit je dr niet aan vast mogen de plannen anders lopen...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 00:36

[LZP] > [BI]

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 09:07

Oke, bedankt voor de reacties!

Wat handig dat ze je gewoon terug bellen dan!
Chiqa, zonde van de vakantoe ja als je tegenover een rioolzuiveringsbedrijf zit! wordt je dat niet vertelt bij het reisbureau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:30

Nee Annelous dat werd er niet bij verteld maar we werden er direct mee geconfronteerd toen we de transfer bus uitstapten....wat een meur!

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 20:39

Dat is echt balen ja! zonde van je vakantie zeg!