Arubaanse stage en buitenlands overlevingspakket

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Arubaanse stage en buitenlands overlevingspakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 01:06

Momenteel zit ik op stage op Aruba. Ik heb hier nu 3 maand bijna gezeten en op mijn stage adres wil ik graag iets trakteren wat typisch Nederlands is. Nou hebben er al een paar andere Nederlanders getrakteerd voor hun verjaardag met suacijzenbroodjes, ijsjes en pastechi (Arubaanse deegbroodjes).
Nou wil ik iets origineels trakteren (28 april), wat me niet al teveel gaat kosten, maar wat tog leuk is als traktatie. Wie weet iets?

En als 2de: mijn beste vriendin gaat op stage naar de Bahama's. Als cadeau wil ik haar een pakket geven met allerlei dingen die je echt nodig hebt in het buitenland, wat best onmisbaar is. Tot nu toe heb ik uiteraard fotolijstjes, muggenspul en labello, maar er kunnen nog een heleboel andere dingen bij in. Niet persé voor de Bahama's, maar gewoon voor in het algemeen buitenland. Dus onmisbare dingen heb ik het over.

Wie o wie kan me helpen? Dan kan ik een mooie lange lijst maken.
(ze kan overigens meelezen, maar goed, tegen die tijd dat ze gaat, herinnert ze zich dit topic toch al niet meer).

Girley_

Re: Arubaanse stage en buitenlands overlevingspakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 04:37

je kunt zelf een saladi webu (eiersalade) maken en dan die kleine ronde broodjes erbij doen, das heel goedkoop...of moet het perse iets nederlands zijn? dan moet je gewoon een appeltaart bakken, maar als er op aruba dezelfde prijzen gelden als hier op curacao zal dat ook niet zo goedkoop uitvallen. Of je bestelt kroketten ofzo?
Wat ik op het werk ook wel eens heb gekregen als tractatie is arepa di pampuna (pompoen-pannenkoek) of bolo di macaron (soort taart van macaroni uit de oven). dit kun je overal bestellen bij mevrouwtjes die dit thuis klaarmaken en zo bij je werk langsbrengen, dat kost bijna net zoveel dan je het zelf gaat maken......

en voor je vriendin: nuttig is zonnebrandcreme, goede spray tegen insecten, een goed boek om in het zonnetje te lezen, teenslippers etc.....

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 01:14

Die tips voor in dat pakket zijn handig, die ga ik zeker gebruiken, dank je!

Over die traktatie: het is voor 40 personen.... Nagelbijten / Gniffelen en daarbij: wij bij ons appartement hebben geen oven of wat dan ook. Wordt dus hoe dan ook bestellen.

Ik kan alles bestellen en alles maken, zolang er maar geen oven of zo aan te pas moet komen.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:09

Oh das jammer, ik dacht aan appelflappen. Maar daar heb je natuurlijk een oven voor nodig Lachen. Misschien dat je daar in de winkels stroopwafels kan krijgen? Of bitterballen?

Voor je vriendin: zo'n wereldstekker, nederlandse muziek.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 00:44

Appelflappen is wel een idee! We hebben hier een Super Food, die verkoopt net als Bakker Bart in Nederland van die appeldriehoeken. Das een plan!

Meer ideeën zijn welkom hoor! Net als die voor het overlevingspakket Ja

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 15:55

Nou, het zijn appelflappen en kersenflappen geworden! Gelukkig had de vernederlandste supermarkt ze voor een redelijke prijs.

Maar nu dat overlevingspakket. Moet toch nog wel wat meer hebben hoor Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:01

Een klamboe! Die was ik vergeten in mijn koffertje te stoppen en daar heb ik veel spijt van gehad! Verder van die kleine dingetjes zoals een nagelschaartje, pincet, naaisetje! Enne, Nederlandse koffie Haha!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 16:09

Naaisetje is inderdaad handig, die had ik hier ook nodig. Gelukkig hadden mijn schoonouders het bij zich!

Koffie houdt ze niet van, maar die klamboe. Hmm.. Wel een goed idee, alleen die krijg je niet mee hoor! Weet je hoe groot zo ding is Clown

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:16

Norit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:40

Roxxiejj schreef:
Naaisetje is inderdaad handig, die had ik hier ook nodig. Gelukkig hadden mijn schoonouders het bij zich!

Koffie houdt ze niet van, maar die klamboe. Hmm.. Wel een goed idee, alleen die krijg je niet mee hoor! Weet je hoe groot zo ding is Clown

Valt toch wel mee? Die ringen zijn meestal buigbaar dus die kan je dubbelklappen Lachen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:19

misschien een fotoboekje maken? Of gewoon een hele leuke foto van jullie in een lijst? Spul voor in haar haar? aftersun, was handjes (hier op cyprus kennen ze dat niet Clown )

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 18:18

Ja maar goed, dat net neemt ook veel ruimte in! En ze gaat voor 4 maanden, dus de koffer ruimte heeft ze wel nodig.

Washandjes in inderdaad wel een goed idee..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:41

er zijn heel veel klamboes die opgevouwen de ruimte van een washandje innemen (zitten geen ringen id in )

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:49

Pindakaas... dat mag echt niet ontbreken hoor!!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:35

Zeker! Pindakaas en Milka chocolade, dat miste ik hier in Aruba het meest (blijkt dat ze het allemaal hier ook hebben haha). Ben alleen bang dat ze het niet meekrijgt het vliegtuig in...

@Sonja_vR: waar haal je die? Want dat is dan inderdaad een beter idee dan die dingen MET ringen Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:48

Trakteren op tom-poucen Tong uitsteken

En voor het overlevingspakket:
tampons?
zoute drop?
Nutella?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 00:20

LZP -> BI

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:42

Wat me wel opvalt, veel tips hier zoals washandjes, dat neem je niet mee. (Athans ik niet op mijn reizen, dan had ik ook zeker m'n kofferuimte nodig voor al die maanden) Dingen zoals washandjes, zonnebrand, etc die kan je beter daar kopen Ja

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 17:44

Hmm daar zeg je wat. Ja, zowiezo de haarspullen en zo moet ze zelf halen. Aftersun en zonnebrand is vaak erg duur in het buitenland, dat neem ik wel voor der mee. Zeker in het begin heb je nog geen tijd om boodschappen te doen, dus dan heeft ze in ieder geval een begin. Ik heb liever dat mijn haar voor geen meter zit dan dat ik levend verbrand Ja