Oetz Oostenrijk Tirol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Oetz Oostenrijk Tirol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 20:20

Beetje laat, maar daar is ie dan! In de voorjaarsvakantie (1 weekje) zijn we op de Wintersport geweest met heel de familie. Oetz (Oostenrijk, Tirol). Ouders, broertje (16) en ik. 2 Ooms en Tantes en totaal 4 nichtjes en neefjes in de leeftijdscategorie van 6 – 10 ongeveer. En niet te vergeten Opa en Oma. Opa is rond de 67 maar skiet graag! En dat kan die nog best goed! Oma skiet niet hoor. Dus nu het nog kan, een keer met hele familie op vakantie. Mijn moeder en ik (en oma dus) hebben ook niet geskied. Ongeveer 5 jaar geleden zijn we daar ook op vakantie geweest, maar na een lesje en skies uitproberen, hadden we het al gauw gezien. Dus vond het zonde om er nu weer geld aan uit te geven, terwijl ik weet dat ik het toch niet leuk vind!

Vorige keer had ik me best vermaakt daar, viel nu wel een beetje tegen. Af en toe wel is naar boven geweest natuurlijk 3x ofzo. Maar als je die winkeltjes een paar keer heb gezien, dan is dat ook niet leuk meer en verder is er ook niet echt veel te beleven daar, behalve skiën. We zijn wel een dagje in een mooi zwembad geweest (opa oma mams en ik). En zeker lekker gegeten, 3x bij hetzelfde restaurant, super goed eten/vlees. Paar keer pizza besteld haha slappe dingen dat dat waren. Geef mij maar zo’n één van Dr. Oetger met een dikke bodem.. Nou hier komen de foto’s!

[1] De heenreis was verschrikkelijk! We vertrokken om 3 uur ’s nachts. Eerste paar uur gingen goed, maar toen werd mamma heel erg misselijk. Daarna hebben we elk uur gestopt. De rest van de familie wilde alleen maar door en door. Maar wij moesten zeker elk uur stoppen. Kan mamma natuurlijk ook niets aan doen, want heeft er al heel lang geen last meer van gehad. Had wel wat middeltjes geprobeerd, maar ja dat weet je ook niet van te voor. Dus de rest van de familie is doorgereden en wij zijn op ons eigen met onze grote vriend de TomTom naar Oetz gereden.. Elk uur stoppen.. toen elk 3 kwartier.. en het laatste deel om het half uur! Echt niet leuk meer, maar het kon niet anders. Halverwege kregen we een enorme file, het duurde uren! We moesten hier dus het viaduct op en toen nog een aantal tunnels door, het stond helemaal vast! De rest van de familie was er rond 3 uur (?) ’s middags. Wij kwamen om klokslag 6 uur aan! 15 uur in de auto, echt veel te lang.
Afbeelding

[2] Hause Marita, het gastverblijf waar we zaten.. erg luxe kamers! Kregen ’s ochtends croissantjes en lekkere kaiserbroodjes. Elke dag schone handdoeken. Hadden balkonnetje en mooie keuken en douche. Helaas zaten we wel helemaal bovenin, heel tijd die trap op en er was geen lift.. haha maar ja verder zag het er goed uit!
Afbeelding

[3] De lift, zo raar he. Achter die berg is er een sneeuwfestival, en je ziet er hier helemaal niets van!
Afbeelding

[4] Ontzettend leuk paaswinkeltje, hadden super leuke dingen! Camera op een muurtje gezet.. tadam!
Afbeelding

[5] Slapen! Slapen dat ik daar deed. Ik wilde het liefst om 8 uur naar bed, was kapot joh! Maar helaas elke dag (heel stom) elke dag half 8 klaar wakker! En helaas naast mn broertje haha had hem per ongeluk een elleboog stoot gegeven in mn slaap Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

[6] Nichtje Anouk (6) en ik.. Lovers
Afbeelding

[7] Oma en ik
Afbeelding

[8] Wat een lol hadden we om die pizza’s. Mijn ooms en opa hadden ze gehaald, een stuk of 13 ofzo iedereen een eigen pizza. Maar dat was wel een stukje lopen. Dus toen ze kwamen waren die dingen ijskoud. Plus wij vinden die dikkere veel lekkerder, maar deze hebben zo’n dunne bodem, het lijkt wel karton. Pa merkte het verschil van smaak en vorm niet echt *LOL*
Afbeelding

[9] Zo gek he.. Zit je in Oostenrijk, boven op de berg.. Overal sneeuw, koud.. zou je denken. Maar nee hoor! Heet jonge! Sommige skieden in hun topje, shirtje! Op het terras was het nog warmer, zoals je ziet.. Bij-bruinen in Oetz!
Afbeelding

[10] Met opa, oma en mams naar een luxe zwembad geweest met een mooi binnenzwembad, buitenzwembad, met 3 grote ronde baden (zie foto) De een was iets van zout water.. en de andere met kruiden etc. Rook heel apart.. Sauna, kinderparadijs, enorm veel ligstoelen van 2 verdiepingen waar je op heel het zwembad uit keek.. Echt super gaaf!
Afbeelding

[11] Opa en Oma in het kinderparadijs Nagelbijten / Gniffelen hahah zo lollig.. uuh wanneer zijn ze zoveel jaar getrouwd? Op iedere boom, op elke lantaarnpaal Haha!
Afbeelding

[12] Met de bergen achter ons! Hier zwemmen we in zo’n groot rond buitenbad met speciale kruiden of zouten, wat weer goed is voor je lichaam/huid.
Afbeelding

[13] Lekker boven in de zon (ik, mams, oom, paps, opa en oma)
Afbeelding

[14] Allemaal voor de bekende pinquin!
Afbeelding

[15] Cafe/Restaurant Heiner.. Heel de familie en de ober in het midden
Afbeelding

De terugreis verliep beter! We gingen (met ons eigen gezin) iets eerder weg dan de rest, tsja je weet niet wat het ons nou weer brengen zou.. Rond een uur of 4 's nachts vertrokken we en om 2 uur 's middags waren we in Werkendam. Hihi we waren nog geen uur onderweg, of ik werd kots misselijk.. Maar gelukkig ging het over na een tijdje voorin te hebben gezeten, toen snel omgewisseld met mn moeder die ook weer wat raars voelde in haar buik Haha! het is wat, maar terugreis ging veel beter en ooo wat was ik blij toen ik mn lieve paardje(s) weer in de armen kon sluiten Lovers Weet wel dat ie in goeie handen was, maar had hem zoo gemist!

blackstar

Re: Oetz Oostenrijk Tirol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:39

Ziet er heel gezellig uit San.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:43

Wat een leuke impressie van je vakantie!Ziet er zeer gezellig uit.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:17

haha opa en oma tussen de beren, wat n giller, maar ziet er zeker geslaagd uit

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 22:42

Bedankt!