rondreis 4 weken in oost europa.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

rondreis 4 weken in oost europa.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:29

Mijn vriendin en ik zijn flink plannen aan het smeden om met zomervakantie 3 á 4 weken een rondreis(je) te maken door oost europa.
De startpunt zal zeer waarschijnlijk in Berlijn zijn, waar wij daarna heen gaan is nog niet bekend maar wij willen iig de landen o.a oekraine, hongarije, tsjechie, bulgarije, roemenie, kroatie, polen etc bezoeken.

Nou is het mijn eerste rondreis en voor mijn vriendin ook, nu zoek ik dus naar tips en hotspots etc.
Wij willen iig zeker naar auswitchz, praag bezoeken..

Wij gaan met interrail waarschijnlijk. En wij nemen zeker een tent mee, kookgerei etcetera. Maar toch ben ik benieuwd wat je absoluut moet meenemen en ook zou het leuk zijn als je je ervaringen over rondreis (in oost europa) kon vertellen.

mayniac_val

Re: rondreis 4 weken in oost europa.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:35

Ik heb geen rondreis gemaakt door Oost-Europa, ik heb er echter wel een tijdje gewoond, in Budapest. Deze stad is zeer zeker de moeite waard om te bezoeken: de beroemde badhuizen, de Citadel in Buda, de bouvelvard langs de Donau... Er is in het midden van de Donau, tussen de twee stadsdelen in, een eiland waar ieder jaar een muziek festival is, misschien ook de moeite waard om heen te gaan?
Heel veel plezier in ieder geval Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:36

Sziget valt buiten onze periode dat wij erheen willen gaan (valt trouwens ook tegelijk met Lowlands en daar ga ik wel heen Tong uitsteken )

Maar bedankt voor de tips, ik zal het allemaal opschrijven Ja

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:42

Ik ga in het najaar een rondreis maken door Oekraine.

Een vriendin van mij heeft een paar jaar geleden door Oost Europa en Rusland rond gereisd. Zij raadde mij af om 's avonds (in het donker) in Oekraine de straat op te gaan. Daarnaast had zij 'last gehad' van dronken mannen die haar aanklampten voor geld. Haar tip: Niet alleen die kant opgaan, een groepsreis is veiliger. Overigens heeft zij veel reiservaring (o.a. ook nog een wereldreis gemaakt). Door haar ervaringen en argumenten heb ik besloten om met een groepsreis mee te gaan. Ik ben niet zo'n held Ja Bloos

Meenemen: Niet teveel contant geld en je geld wat je bij je hebt goed opbergen (koop een speciale riem met geldvakje)
Voor verpakte koekjes o.i.d. Volgens de vriendin van mij, kun je in 'het Oosten' minder verpakt voedsel kopen, dan in NL.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 21:29

Goede tip van verpakte koekjes, had ik ook al aan gedacht.
Vraagje; is je vriendin alleen geweest of met nog iemand anders?

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:48

MoonChloe schreef:
Goede tip van verpakte koekjes, had ik ook al aan gedacht.
Vraagje; is je vriendin alleen geweest of met nog iemand anders?

Zij is een paar jaar geleden met een vriendin geweest. Ze waren toen ongeveer 18 jaar. In Nederland hadden ze een project gestart om kleding en knuffels in te samelen voor een kindertehuis in Oekraine. Volgens hebben ze die gebracht en zijn ze het land door getrokken.

Qua koekjes, ik neem een voorraad mee, je kunt nooit weten. Vork Bloos

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 09:18

Haha!
Weet je toevallig of ze daar ook rijstwafels kennen, ook wel zo handig Tong uitsteken

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:20

Ik zou het niet weten, maar ik zorg voor een flinke voorraad Sultana's, Liga's en Knoppers. Vork

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:24

zover ik weet kennen ze er rijstwafels