Pinnen in New York

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

Pinnen in New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 18:54

Hey allemaal, ik ga maandag naar New York en heb al wat cash dollars. Ik vroeg me alleen af of je met je Europas gewoon kan pinnen in New York. Iemand ervaringen ermee?

En kan je ook gewoon geld wisselen in New York, want ik heb nu maar een paar dollar, maar denk dat ik toch nog iets van 100 euro wil wisselen in dollars.

Ben wel benieuwd, ik ben nog nooit buiten Europa geweest, dus dit wordt de eerste keer.

Esile

Re: Pinnen in New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:48

Ik had een Nederlandse bankpas bij me in Nieuw Zeeland. Om dat die internationaal was (Van de Rabobank..) kon ik daar gewoon mee pinnen. Je betaalt alleen wel veel transactiekosten, dus dat deed ik maar heel weinig. Als het goed is moet je in NY zelf ook heel makkelijk geld in kunnen wisselen.

Zou even bij je bank navragen (internet?) of je pas het ook buiten Europa doet! Anders kun je altijd nog op Schiphol last minute inwisselen...

Veel plezier!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:51

Je kunt op internet nakijken (via de site van je bank) of je pas het ook doet het in het buitenland. Meestal wel. Pinnen is de goedkoopste manier van geld opnemen in het buitenland. Je kunt ook geld opnemen met bv je credit card, dat is meestal duurder.

Ik raad je af om te wisselen bij wisselenkantoortjes, de koersen zijn meestal erg ongunstig.

Veel plezier in NY!

EDIT: Omdat je idd transactiekosten betaald bij een geldopname in het buitenland is het handig om gelijk een groot bedrag op te nemen, zo spaar je transactiekosten (die blijven bij het pinnen gelijk, onacht het bedrag wat je opneemt). Kun je ook even nagaan op de site van je bank.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 05-04-08 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:53

Ir111 schreef:
Ik raad je af om te wisselen bij wisselenkantoortjes, de koersen zijn meestal erg ongunstig.

Veel plezier in NY!

Ik weet niet of jij het nieuws gevolgd hebt, maar de dollar heeft nog nooit zo laag gestaan (bij wijze van..) Clown Dat is waarsch ook de reden van het NY bezoek.. Nagelbijten / Gniffelen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:56

Ja ik volg het nieuws.

Koersen die je van je bank krijgt zijn praktisch altijd beter dan die je krijgt bij zo'n wisselkantoor. Dat staat helemaal los van hoe de USD/EUR koers ligt momenteel.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 20:59

Oh ik ga dus voor school en ze vertelde me op school dat ik juist daar moest wisselen, dat ik dan meer dollars kreeg voor mijn euro's.

Maar bedankt voor jullie reacties. Ik neem dan gewoon mijn bankpas mee, vind dat toch fijner dan een creditcard.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:01

CharlotteP schreef:
Oh ik ga dus voor school en ze vertelde me op school dat ik juist daar moest wisselen, dat ik dan meer dollars kreeg voor mijn euro's.

Maar bedankt voor jullie reacties. Ik neem dan gewoon mijn bankpas mee, vind dat toch fijner dan een creditcard.

Ik zou voor de zekerheid ook je creditcard meenemen! Je weet maar nooit...Knipoog

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:05

Je kunt idd het best daar wisselen, en niet alvast in NL. Ik neem dan aan dat ze bedoelen dat je je euro's wisselt dmv een geldopname, pinnen dus.

Ik zou als ik jou was zowel je pin als credit card meenemen. Stel dat 1 van je passen kapot gaat oid dan is het heel fijn als je nog een reserve ding hebt!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 21:10

Ja, maar het beste is dus om in een keer een groot bedrag op te nemen. Maar ik hoorde dan weer wel dat ze bijna nergens briefjes van 50 dollar accepteren. En ik vraag me af, als ik nu bijvoorbeeld 200 dollar ga pinnen, dan zal ik toch wel briefjes met grote bedragen krijgen neem ik aan. Kan je dat dan weer wisselen bij een bank ofzo?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 02:45

Ik krijg altijd briefjes van 20 uit de atm, ook al pin ik vaak 500 dollar. Dat is dus geen probleem. verder accepteren ze vaak wel briefjes van 50, alleen in kleine winkeltjes niet.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 09:41

Ok, bedankt. Dan gaat het wel goedkomen denk ik.
Haha, ik was een beetje zenuwachtig omdat dit de eerste keer wordt buiten Europa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:19

het is in america ook heel gebruikelijk om kleine bedragen met je creditcard te betalen. Ik vindt dat makkelijker,je hoeft dan ook geen grote bedragen contant op zak te hebben.