Vakantiebaantje in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Vakantiebaantje in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:25

Hallo!

Ik hoop dat iemand hier mij iets kan vertellen over hoe ik aan een baantje kom in het buitenland.
Iemand ervaring ofzo?
Ik ben namelijk rond aan het kijken, en ik zou graag voor een aantal weken (2-3) in een leuk (warm Haha! ) land horeca of animatie werk willen doen. Of misschien iets met paarden, maar ik wil graag samen met een vriendin, die geen ervaring met paarden heeft.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Via een reisbureau, of zelf iets zoeken?
En ik zou dus betaald willen worden, dus geen vrijwilligerswerk Tong uitsteken Weet iemand wat hier ongeveer de verdiensten voor zijn? Welke landen leuk en geschikt zijn? Hoe dat bevalt?

Hartstikke bedankt Haha!

Groetjes [naam]

Serendipity1

Re: Vakantiebaantje in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:26

[naam] schreef:
Hallo!

Ik hoop dat iemand hier mij iets kan vertellen over hoe ik aan een baantje kom in het buitenland.
Iemand ervaring ofzo?
Ik ben namelijk rond aan het kijken, en ik zou graag voor een aantal weken (2-3) in een leuk (warm Haha! ) land horeca of animatie werk willen doen. Of misschien iets met paarden, maar ik wil graag samen met een vriendin, die geen ervaring met paarden heeft.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Via een uitzendbureau, of zelf iets zoeken?
En ik zou dus betaald willen worden, dus geen vrijwilligerswerk Tong uitsteken Weet iemand wat hier ongeveer de verdiensten voor zijn? Welke landen leuk en geschikt zijn? Hoe dat bevalt?

Hartstikke bedankt Haha!

Groetjes [naam]

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:23

Ik denk niet dat mensen gauw personeel aannemen voor 2-3 weekjes.

Ik heb 2 jaar geleden 2 maanden op Kreta gewerkt in de horeca, dat is een geweldige ervaring geweest. Op internet zie je genoeg vacatures Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:39

2 a 3 weken is inderdaad wel erg kort....
Minimale periode is vaak toch wel 6 tot 8 weken...

Ik heb wel ervaring met werken in de animatie, dus je mag me wel PBen als je daar interesse in hebt...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:44

Je kunt inderdaad animatiewerk doen in het buitenland. Hiervoor is de minimale periode toch wel 2 of 3 maanden, zodat je een half seizoen kunt meedraaien! Hiervoor kijg je waarschijnlijk kost en inwoning en de heen en terugreis vergoed, plus een kleine onkostenvergoeding (denk aan ongeveer 150 euro per week). Je maakt hiervoor wel lange dagen, dus rijk word je er niet van, maar het is wel heel erg gaaf Lachen

Ik weet dat RCN mensen zoekt voor camping in Frankrijk of HolidayBreakJobs.

Kijk ook eens hier.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:05

Ik heb twee keer een zomer in het buitenland gewerkt, 1x 2 en 1x 3 maanden.
Beiden met paarden via handelsstallen in NL die klanten in het buitenland hadden zitten.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 13:35

Bedankt voor jullie reacties!

Ik had het al wel een beetje verwacht, dat 2-3 weken te kort zou zijn. Ik weet dat het wel in Nederland kan, voor die periode, en vroeg me dus eigenlijk af of dat ook ergens anders kan. maar dat wordt moeilijk hoor ik nu van jullie Tong uitsteken
Iig bedankt, ik ga er nog eens goed over nadenken Haha!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:30

Bij de animatie compagnie kan je gaan werken vanaf 3 weken, dan kan je ook naar België of Frankrijk.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:35

Kijk eens in de spits of de metro, staan de laatste weken veel advertenties in over bedrijven die animators zoeken voor het komende zomerseizoen Lachen

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:49

Normaal gezien is het niet evident om voor zo`n korte periode iets te vinden. Ik kwam net toevallig bij iets uit dat misschien iets is: Een hippisch centrum hier in Iraklio zoekt mensen, maar ook vrijwilligers. Voor de vrijwilligers is er een minimumduur van 3 weken. Ik weet niet of ik de site hier zomaar mag posten, maar even googelen en je hebt hem ook zo gevonden.
Daar vind je ook meer uitleg.
Succes!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:09

Ik denk dat cooky deze vacature bedoelt.
Op dezelfde site (Yard&Groom) vind je trouwens heel veel paardenbaantjes in alle delen van de wereld.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:36

Hee bedankt voor jullie reacties Haha! Ik zal de sites eens bekijken Tong uitsteken

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:43

idd spekkie, die bedoelde ik.Lachen